تعریف سیم جوش توپودری

تعریف سیم جوش توپودری

دو نوع سیم جوش در بازار وجود دارد. گاز محافظ و خود محافظ مثال‌های این دو نوع سیم جوش هستند. همان طور که از نامشان پیداست نوع گازی که برای دستگاه جوش استفاده می‌شود نیاز به محافظت دارد. سرباره پوششی که در دستگاه سیم جوش‌های تو پودری با گاز کار می‌کند محافظ سریع‌تر از جوش مذاب منجمد می‌شود، در نتیجه نوعی پوشش تشکیل شده که در هنگام جوشکاری در حالت‌های عمودی رو به بالا یا سقفی، حوضچه مذاب را نگه می‌دارد. سیم‌های جوش تو پودری با ضخامت بالایی که در هنگام جوشکاری ورق‌های آلومینیومی داشته بهتر عمل می‌کنند. سرباره  در این دستگاه‌های جوش  سریع‌تر جدا می‌شود.

سیم‌های جوش تو پودری چه مزایایی دارد؟

  • یکی از مزایای جوش‌های توپودری رسوب بالایی است که در هنگام جوشکاری فلزات دارند؛ بنابراین هزینه‌های آن کمتر شده و سرعت جوشکاری با روند بیشتری صورت می‌گیرد.
  • سیم جوش توپودری در فضای باز و با وجود باد به خوبی کار می‌کند و دچار نقص فنی نمی‌شود.
  • اگر سیم جوش مناسبی را انتخاب کنید؛ جوشکاری به فرایندی سریع و راحت تبدیل شده و تمام حالت‌های جوشکاری فلزات را پوشش می‌دهد.
  • استفاده از سیم جوش‌های تو پودری باعث ایجاد اتصالات تمیز و محکم در فلزات می‌شود.

تعریف سیم جوش توپودری

سیم جوش توپودری چه معایبی دارد؟

هر دستگاه جوشکاری معایبی را نیز با خود به همراه دارد. یکی از ایرادات این است که بدون در نظر گرفتن نوع دستگاه جوشکاری و الکترود مصرفی، امکان دارد که هنگام متصل کردن فلزات با دستگاه جوش این اتصالات به خوبی صورت نگیرد. علت به وجود آمدن این ایراد، وجود ترک در دستگاه یا حبس سرباره است. در حین استفاده از دستگاه سیم جوش توپودری معمولا مشکلاتی به وجود می‌آید. این امکان وجود دارد که تماس با حوضچه مذاب زمانی رخ دهد که الکترود با پایه فلز تماس داشته باشد. اگر قبل از سخت شدن حوضچه مذاب گازها از درون دستگاه خارج نشوند؛ روند جوشکاری مختل شده و فلز جوش خورده دارای حفره‌های گازی می‌شود.

تعریف سیم جوش معمولی و کاربرد آن در دستگاه جوشکاری

در جوشکاری سیم جوش معمولی با گازخنثی ترکیب و استفاده می‌شود. این سیم جوش‌ها به محافظت از گاز بیرونی که از کپسول با فشار زیاد خارج شده می‌پردازند. وظیفه محافظت در برابر آلودگی‌های درون هوا از حوضچه جوش توسط گاز بیرونی صورت می‌گیرد. سیم جوش‌های معمولی در بیشتر موارد از فولادهای ساده کربنی ساخته شده و برای جلوگیری از اکسید شدن و کمک به رسانایی الکترونیکی از یک لایه مسی استفاده می‌کنند. این ورق مس روی دستگاه جوش زمان برقراری نوک اتصال فلز با دستگاه را افزایش می‌دهد. بهترین انتخاب برای جوشکاری مواد نازک مانند ورقه‌های فلز سیم‌های جوش معمولی هستند. معمولا این سیم جوش‌ها در هنگامی که باد می‌وزد به خوبی کار نمی‌کنند. قرار دادن گاز محافظ دستگاه در معرض باد می‌تواند به یکپارچگی فلز جوش خورده آسیب وارد کند.

برای متصل کردن فلزات کدام سیم جوش توپودری بهتر است؟

هنگامی که سیم جوش‌های تو پودری را با سیم جوش‌های معمولی مقایسه می‌کنیم؛ توجه به این نکته که در انتخاب سیم جوش به نوع کارکرد و موقعیت آن در جوشکاری فلزات را باید در نظر بگیرید. زمانی که سیم جوش به خوبی عمل می‌کند که اتصالی در فلزات با گرده مناسب و ظاهری معقول و خوب را ایجاد کند. برای کار در محیط باز و ایجاد جوش ضخیم تر و با کیفیت، سیم جوش‌های تو پودری موردی مناسب برای این کار است. برای فلزات سبک و نازک سیم جوش‌های معمولی بهتر برای متصل کردن عمل می‌کنند. استفاده از سیم جوش‌های معمولی دچار محدودیت دسترسی به مکان هستند و نمی‌توان در هر محیطی از این سیم جوش‌ها استفاده کرد. هر دوی این سیم‌ها به راحتی قابل استفاده است اما هزینه مصرف سیم جوش توپودری کمتر از نوع معمولی آن است.

تعریف سیم جوش توپودری

عملکرد سیم جوش توپودری در جوشکاری چگونه است؟

سیم جوش‌های تو پودری بر خلاف فرایندهای دیگر جوشکاری که توسط الکترود روکش دار و جوشکاری قوس دار صورت گرفته، این سیم جوش‌ها با تکنولوژی و فرمولاسیون ویژه‌ای ساخته می‌شوند. عملکرد سیم جوش‌های توپودری در محیط‌های باز و رطوبت بهتر عمل می‌کند و نسبت به عوامل محیطی مقاومت بالایی دارد. این سیم جوش‌ها با استفاده از گرده جوش مناسب، اتصالات فلزات را بهتر و با کیفیت بیشتری انجام می‌دهند.

قیمت سیم جوش توپودری به صورت نسبی چقدر است؟

قیمت سیم‌های جوش تو پودری به کارایی و روند کارکرد آن بستگی دارد. برای خرید این محصول می‌توانید از طریق وب سایت‌های فروش تجهیزات و وسایل جوشکاری سر زده و این سیم جوش را خریداری کنید. سیم‌های جوش انواع مختلف و متنوعی دارند که برحسب قیمت این محصولات در بازار مختلف و متفاوت است. این سیم جوش‌ها معمولا به دو نوع درز دار و غیر درز دار تقسیم می‌شوند که قیمت هر کدام از این سیم جوش‌ها با یکدیگر متفاوت است. فروش سیم جوش در فروشگاه‌های مختلف با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود.

تعریف سیم جوش توپودری

سیم جوش توپودری مناسب‌ترین انتخاب برای اتصال فلزات

این سیم جوش‌ها به دو نوع توپودری و معمولی تقسیم می‌شوند. سیم جوش معمولی بیشتر برای اتصالات نازک فلز استفاده شده ولی سیم جوش‌های تو پودری برای اتصالات انواع فلز در هر شرایط آب و هوایی و در هر مکانی قابل استفاده هستند. اگر قصد خرید سیم جوش کم هزینه و در عین حال با کیفیت بالایی را دارید؛ سیم جوش‌های تو پودری مورد مناسبی برای انتخاب شما هستند.

ارسال دیدگاه