کاربرد میخ آهنی در نجاری

کاربرد میخ آهنی در نجاری

میخ آهنی را می توان از جمله مهمترین اتصال دهنده ها در نجاری نامید. همانگونه که می دانید در دنیای نجاری یکی از مهمترین ابزاری که مورد استفاده قرار می گیرد، میخ است. برای اتصال دو تکه چوب نیاز به استفاده از میخ مستحکم خواهید داشت. اگر به مغازه های ابزار فروشی مراجعه کنید، انواع و اقسام مختلفی از میخ های آهنی را شما نشان می دهند. هر کدام از انواع میخ ها می توانند کاربرد ویژه ای در صنایع مختلف داشته باشند. در طراحی و ساخت انواع میخ از متریال مختلفی استفاده می کنند. برای کارهای خاص لازم است که در انتخاب میخ چند فاکتور مهم را مد نظر داشته باشید. آشنایی شما با تعدادی از میخ ها این امکان را می دهد که خرید خود را به خوبی انجام دهید. با توجه به اینکه نحوه کار با این ابزار بسیار آسان بوده و کاربرد فراوانی در زمینه های مختلف دارد، امروزه فروش آن نیز به میزان قابل توجهی روند افزایشی به خود گرفته است.

کاربرد میخ آهنی

انواع میخ کدامند؟

قبل از اینکه به بررسی میخ آهنی و کاربردهای آن پرداخته شود، بهتر است به معرفی انواع مختلف این ابزار بپردازیم. امروزه میخ ها را می توانید با استانداردهای مختلف مشاهده کنید. به عنوان مثال میخ تزیینی که شباهت زیادی به تونر دارد، کاربرد فراوانی در رویه کوبی مبل داشته و می‌ تواند برای کارهای تزیینی انتخابی کاربردی باشد. در طرف دیگر میخ های زیر پهن و میخ کفپوش نیز هر کدام برای کاربردهای خاص می توانند انتخاب شوند.

در کنار میخ آهنی میخ فولادی نیز از جمله گزینه‌ هایی به شمار می رود که برای دیوارهای بتنی می تواند بهترین انتخاب باشد. این مدل میخ ها با اتصال دو قطعه چوب سخت و حتی دو قطعه فلز شما را یاری می کنند تا بتوانید سازه خود را تکمیل کنید. میخ های فولادی با روکش و بدون روکش در بازار عرضه می شوند. طراحی و ساخت میخ فولادی به گونه‌ ای است که مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی از خود نشان می دهد. این

پایان کار نیست و بررسی انواع میخ نشان می‌ دهد که میخ نواری، میخ شانه ای و همچنین میخ های پوششی نیز برای شرایط خاص می توانند انتخاب شوند.

انواع میخ از نظر جنس

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید میخ باید در نظر گرفته شود، بررسی جنس و متریال به کار رفته در ساخت آن خواهد بود. معمولا بخش زیادی از میخ ها با استفاده از گالوانیزه و استیل براق ساخته می شوند. مقاومت بالای میخ گالوانیزه در برابر رطوبت این امکان را به شما می‌ دهد تا بتوانید با خیالی آسوده در نجاری از آن استفاده کنید. علاوه بر این امروزه انواع میخ را از نظر متریال به کار رفته می توان به دسته های فولادی، آلومینیومی، برنج و آهنی نیز تقسیم نمود. میخ های استیل با بهره‌ مندی از روکش، کیفیت بالایی دارند. میخ ها را از نظر روکش می توان به میخ های وینیل و میخ های با جنس روکش فسفات در بازار مشاهده کرد. عملکرد میخ هایی که از روکش فسفات برخوردار هستند مناسب بوده و در صنایع مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد. میخ هایی که فاقد پوشش هستند را میخ سبک می نامند.

میخ فولادی

نکات مهم برای خرید میخ آهنی

میخ آهنی همانگونه که بیان کردیم از پرکاربردترین ابزار در نجاری شناخته می‌شود. این روزها انواع مختلف میخ ها از نظر ظاهر و جنس به بازار عرضه شده و هر کدام می‌ توانند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. هنگامی که قصد خرید میخ آهنی را دارید، سعی کنید چند فاکتور را مد نظر داشته باشید.

یکی از مهمترین موارد، بررسی کیفیت ساخت میخ آهنی است. با توجه به اینکه از روکش های مختلف بر روی انواع میخ استفاده می کنند، سعی کنید بسته به نوع کاربرد میخ، انتخاب خود را انجام دهید.

مورد بعدی برای خرید میخ آهنی، اندازه آن است. با توجه به اینکه میخ های آهنی از اندازه های کوچک تا اندازه بزرگ بازار عرضه می شوند، با توجه به نوع کاری که قصد دارید با آن انجام دهید، لازم است که در انتخاب اندازه دقت کافی به خرج دهید.

کاربرد میخ آهنی و چاشنی آهن

میخ آهنی را می توان از جمله کاربردی ترین انواع ابزار در صنایع مختلف نامید. پیشرفته شدن دنیای صنعت موجب شده است که در سازه های فلزی برای انجام اتصالات از میخ های آهنی کمک گرفته شود. چند سالی است که انواع میخ و چاشنی به جای روش های سنتی برای اتصال آهن ها مورد استفاده قرار می گیرند. میخ هایی که در اتصالات آهنی می‌ توانند استفاده شوند از متریالی مانند فولاد ضد زنگ و فولاد سخت ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت. اندازه گوناگون انواع میخ آهنی برای اتصالات آهنی این امکان را به شما می‌ دهد که با توجه به نوع اتصال بتوانید اندازه مورد نظر را انتخاب نمایید.

هنگامی که به دنبال خرید میخ آهنی می روید با اندازه های ۴ تا ۲۵۰ میلیمتر در بازار مواجه خواهید شد. علاوه بر مواردی که عنوان کردیم، امروزه انواع میخ ها برای اتصالات آهنی مانند میخ های آلومینیوم، برنج و مس نیز می توانند کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشند.

کاربرد میخ و تفنگ میخکوب

میخ آهنی و تفنگ میخکوب می توانند برای اتصالات دائم و موقت در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. هنگامی که در کارگاه های عمرانی و ساختمانی به دنبال اتصال آهن و چوب هستید، می توانید از انواع میخ و تفنگ های میخکوب استفاده کرده تا اتصال مورد نظر را انجام دهید. علاوه بر این برای انواع سیستم های مکانیکی و برقی و ایجاد اتصال در تجهیزات این صنایع می‌توانید از تفنگ میخکوب و میخ آهنی کمک بگیرید.

تفنگ میخکوب

اگر به دنبال نصب انواع توری های فلزی هستید و قصد دارید به بتن و مصالح دیگر پوشش های ایزولاسیون متصل کنید، میخ آهنی و تفنگ میخکوب به کمک شما خواهند آمد. جهت اتصال صفحات مختلف و پلیسه ها به بتن و تیر آهن نیز میخ های آهنی و تفنگ میخکوب به خوبی می توانند کاربردهای خود را نشان دهند. این پایان کار نیست و این روزها برای اجرای سقف های عرشه فولادی نیز میخ های آهنی به واسطه استحکام و کیفیت بالایی که دارند، بیش از پیش مد نظر قرار گرفته اند. در حالت کلی با توجه به کیفیت و استحکام بالای میخ آهنی در زمینه های کاری مختلف می‌توان روی به بهره گیری از آن آورد.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    رکسانا :
    6 ماه پیش

    بسیار عالی‌. ممنون از مطلب خوبتون