عبور و مرور ایمن با استوانه ترافیکی

عبور و مرور ایمن با استوانه ترافیکی

نظم و رعایت آن در همه جا ایمنی می آورد. در خیابان‌ها ایجاد نظم، رفت و آمد مردم را ایمن می‌سازد و مانع بسیاری از تصادف‌ها یا به‌هم خوردن اعصاب می‌شود. اگر روزانه مجبورید در معابر شهری ساعاتی رفت‌و‌آمد کنید و یا رانندگی نمایید،  حتما گاهی ترافیک، تصادف‌ها، رانندگی‌های پر‌خطر و پارک نامناسب خودرو‌ها باعث آزردگی خاطر شما شده‌است. شاید مایل باشید که بدانید این بی‌نظمی‌ها را با تجهیزات مختصری مثل استوانه ترافیکی می‌توان کنترل کرد و نظم و ایمنی به‌وجود آورد.

تجهیزات ترافیکی

با افزایش تعداد خودروها و وسایل نقلیه، گسترده شدن شهر و روستا و در نتیجه افزایش تردد، ازدیاد رفت و آمد امری اجتناب‌ناپذیر است‌ به همین دلیل برای حفظ سلامت، ایمنی و برقراری نظم در شهر و جاده، ملزوماتی ساخته شده و استفاده می‌شوند. تجهیزات ترافیکی مثل استوانه ترافیکی از آن دسته هستند.

استوانه ترافیکی را می شناسید؟

جنس استوانه ترافیکی از نوع پلی اورتان است‌. بیشتر به رنگ نارنجی و زرد دیده می‌شود. استوانه ترافیکی در جای خود ثابت نصب می‌شود و به دلیل برخورد وسایل نقلیه جنس آن از فلز است و برای استفاده طولانی مدت نصب می‌گردد. جهت علامت‌گذاری و مشخص کردن مسیر‌ها کاربرد دارد.

عبور و مرور ایمن با استوانه ترافیکی

استوانه ترافیکی به چه کار می آید؟

نام دیگر آن استوانه ایمنی است. این وسیله از دسته تجهیزات ترافیکی شمرده می‌شود. موارد زیر از کاربردهای استوانه هستند:

  • مشخص کردن محدوده مسیر‌ها
  • معین کردن حریم پیاده رو
  • جلوگیری از سرعت بالا
  • ایجاد نظم در معابر شهری و جاده‌ها
  • جلوگیری از پارک نامناسب خودرو‌ها
  • کاهش میزان تصادفات
  • مشخص کردن حریم جاده‌ها
  • پارکینگ ها
  • جدا کردن مسیر ماشین و وسیله نقلیه عمومی

مشخصات مهم استوانه ترافیکی

استوانه ایمنی به دلیل جنس مقاوم، در برابر آب‌و‌هوای مختلف، در شرایط و فصول مختلف کاربرد دارد. همچنین به خاطر داشتن نوار‌های شبرنگ، برای دید راننده‌ها در نور کم، بسیار خوب عمل می‌کند. جنس غیر فلز آن سبک است و در صورت برخورد خودرو با استوانه ترافیکی، آسیبی به راننده و خودرو نمی‌رسد.

استفاده مناسب از استوانه ترافیکی

تجهیزات ترافیکی استوانه ترافیکی از دسته محصولات فلزی و یا پلی اورتان هستند. انواع ثابت و فلزی این محصول که برای کاربردهایی مثل مانع در پیاده‌رو نصب می‌شوند، از جنس فولاد و استیل هستند. انواع دیگر استوانه ترافیکی نیز از مواد پلی اورتان ساخته شده‌اند.

عبور و مرور ایمن با استوانه ترافیکی

انواع استوانه ترافیکی

 در مورد کاربرد‌های استوانه،  طراحی و دلایل استفاده از این وسیله، مطالبی دانستید، انواع مختلف استوانه‌های ایمنی و ترافیکی را بررسی می‌کنیم. استوانه ترافیکی بر حسب هندسه ظاهری و طراحی، برای کاربرد‌های مختلفی در نظر گرفته شده‌اند.

استوانه ترافیکی باتومی

همان استوانه ایمنی یا ترافیکی معمولی ثابت است. در بازار با نام استوانه ترافیکی ساده شناخته می‌شود. به دلیل تشابه شکلی این نوع استوانه با باتوم به این نام نامگذاری شده است.

استوانه ترافیکی شب نما

به دلیل استفاده از المان‌های فلوئورسنت در ساختار استوانه به این نام معروف شده‌اند. این دسته تجهیزات ترافیکی به صورت مناسبی در شب با تابش نور مشاهده می‌شوند.

استوانه ترافیکی استیل

به دلیل ساختار استوانه ترافیکی فلزی، این نوع تجهیزات ترافیکی معمولا به‌عنوان مانع عبور خودرو از پیاده‌رو و اماکن مشابه استفاده می‌شوند. این استوانه ترافیکی وزن بالایی دارد و با جوشکاری برای استفاده طولانی مدت نصب می‌شوند.

استوانه فنری

کاربرد استوانه ترافیکی فنری در مکان‌هایی است که احتمال خطر و ضربه بیشتری وجود دارد. تفاوت این نوع ابزار با موارد مشابه ای است که در استوانه فنری ساختاری شبیه فنر در قسمت ساقه نزدیک پایه  به کار رفته‌است. این فنر باعث می‌شود در برابر ضربه فشار کمتری به استوانه ترافیکی وارد شود و در نتیجه از ضربات شدید در امان بماند.

عبور و مرور ایمن با استوانه ترافیکی

استوانه ترافیکی پارکینگی

استوانه‌های پارکینگی از انواع پلی اورتان ثابت معمولی، استوانه فنری و یا فلزی می‌تواند باشد. همچنین محصولاتی که متریال آن‌ها ترکیبی است مثل استوانه فلزی پلی اورتان؛ در پارکینگ‌های طبقاتی و یا کنار جاده، برای مشخص کردن محدوده مجاز و غیر مجاز پارک از استوانه پارکینگی استفاده می‌شود. بر اساس نیاز پارکینگ شخص یا شرکت از انواع مختلف استوانه‌های پارکینگی خریداری و استفاده می‌گردد.

خرید و نصب استوانه ترافیکی

نصب استوانه ترافیکی بسیار ساده است و به سه روش انجام می‌شود. در مورد استوانه فلزی که ثابت نصب می‌شود از روش جوشکاری استفاده می‌شود. در انواع پلی اورتان که جای پیچ اتصال به زمین دارند، با سوراخ کردن زمین، استوانه ترافیکی به زمین متصل می‌شود. در بعضی از انواع دیگر استوانه ترافیکی با استفاده از چسب مخصوص، استوانه ترافیکی به سرعت نصب می‌گردد. با خرید استوانه ترافیکی، می‌توانید از مزایای فراوان آن نیز بهره‌مند شوید.

ارسال دیدگاه