معرفی چسب کاغذی

معرفی چسب کاغذی

از وسایل آشنا و پرکاربرد که در اکثر مغازه های لوازم تحریر می‌توان یافت، چسب کاغذی است. به علت کاربرد کاغذ به عنوان جز اصلی در ساختار آنها، این چسب‌ها سبک بوده و قدرت چسبندگی بالایی ندارند. به همین دلیل بیشتر برای کاربردهای موقتی به کار می‌روند. پاره شدن آن بسیار آسان است و می توان چسب را بدون آسیب رساندن به سطحی که به آن چسبانده شده، جدا کرد. چسب کاغذی کاربردهای گسترده‌ای مانند بیمارستانی، هنری، دکوراسیون و … دارند. البته بیشترین کاربرد آن در زندگی روزمره بسته‌بندی کارتن‌ها در هنگام اسباب‌کشی یا بسته‌بندی‌های مختلف و برای انواع کارهای هنری است.

معرفی چسب کاغذی

جنس چسب کاغذی

چسب کاغذی، یک نوع چسب نواری است که از منابع طبیعی مانند کاغذ یا نشاسته سیب زمینی ساخته می‌شود. دارای چسب طبیعی است که هنگام استفاده از آن مرطوب می‌شود، به این معنی که کاملا قابل بازیافت است. این چسب چون بیشتر از کاغذ ساخته می‌شود، به سطوح کاغذی مانند کارتن، چسبندگی بیشتری دارد ولی در سطوح دیگر، ممکن است چسبندگی کمتری نشان دهد.

کاربرد

نوار کاغذی به طور گسترده برای جداسازی رنگ و رنگ آمیزی ساخته شده با دست یا اسپری، ساخت مبلمان، نقاشی خودرو و هواپیما، تولید لوازم خانگی، ساخت شیشه های تزئینی، پوشش پودری و آبکاری استفاده می شود. علاوه بر این موارد، این چسب در پزشکی نیز استفاده می‌شود. چسباندن بانداژ، استفاده از آن‌ها برای آزمایش خون، چسباندن آنژیوکت و از این قبیل خدمات جزو مصارفی هستند که این نوع چسب‌ها دارند. همچنین این کالا می تواند برای بسته بندی بسته ها ، صنایع دستی و به طور کلی در اطراف خانه استفاده شود. برای برچسب زدن سیم ها ، دیوارها ، اشیا، لام آزمایشگاه یا هر چیز دیگری نیز می‌توان استفاده کرد.

انواع

برای مصارف متنوع، این چسب را در سایزها و درصد مواد تشکیل دهنده مختلف تولید می‌کنند.

چسب کاغذی PIB: این چسب از جنس Polyisobutylene است و کاربرد آن درعایق بندی اتصالات آب بندی رطوبت، اتصالات و اتصالات در کابل های برق تا ولتاژ بالا است.

چسب کاغذی پلی اتیلن: این چسب بیشتر در کاربردهای ساختمانی، از جمله پوشش گچ بری و در صنعت اصلاح برای مهر و موم کردن کیسه‌ها و ایمن کردن دهانه بازو در لباس های محافظ استفاده می‌شود.

چسب کرافت: آنچه ما به عنوان چسب کاغذی می‌شناسیم، در واقع چسب کرافت است که در بازار به راحتی پیدا می‌شود. این چسب دارای یک طرف خشک بوده و برای استفاده از آن باید این سمت چسب خشک شود. این نوع از چسب‌ها قابلیت بالایی در چسبندگی داشته و می‌توان برای چسباندن کارتن و بسیاری موارد دیگر از آنها استفاده کرد.

قیمت

این چسب چون وزن کمی دارد و از مواد بازیافتی ساخته می‌شود، قیمت پایینی داشته و به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد.

از کجا چسب کاغذی را تهیه کنم؟

با توجه به نوع چسب کاغذی که می‌خواهید تهیه کنید، این چسب‌ها را می‌توانید در بازار به صورت حضوری به راحتی پیدا کرد. به صورت آنلاین نیز به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد. این چسب با توجه به کاربردهایی که دارد، یکی از چسب های پرکاربرد و پرفروش در بازار است و یکی از چسب هایی است که در مصارف خانگی استفاده های زیادی دارد.

ارسال دیدگاه