انواع مختلف پیچ MDF

انواع مختلف پیچ MDF

استفاده از چوب‌های ام‌دی‌اف، گسترش چشمگیری داشته است. با  توجه به این موضوع، افزایش محبوبیت انواع پیچ ام‌دی‌اف را می‌توان پیش‌بینی کرد. به طور معمول پیچ MDF بدون سوراخ کردن، قابلیت اتصال بین دو قطعه چوب را دارد. این وسیله دارای انواع و کاربردهای گوناگونی است.

انواع مختلف پیچ MDF

مزیت پیچ ام دی اف

 پیچ MDF به دلیل تنوع و کاربردهای بسیاری که دارد، از مزایای ویژه‌ای  برخوردار است. اطلاع از امکانات و قابلیت‌های این وسیله به عنوان بخش پایه‌ای کار برای افرادی که در کارهای اجرایی با ام‌دی‌اف سروکار دارند، امری ضروری به شمار می‌رود.

  • استفاده آسان از پیچ MDF بدون نیاز به سوراخکاری
  • جلوگیری از شکافته شدن ام‌دی‌اف توسط نقطه الماس
  • دارای سر کوچک با درایو TX-15
  • دندانه‌های زیر سر آن مورد استفاده در سطوح صاف
  • فراهم شدن اتصال قوی توسط Knurl ویژه
  • دارای قدرت کشش ویژه‌
  • مناسب برای استفاده در قسمت‌های انتهایی

معرفی کاربرد پیچ MDF

انواع مختلف پیچ MDF

پیچ‌های ام‌دی‌اف، برای اتصال دو پانل یا تخته MDF بدون شکافتن مواد در انتهای دانه طراحی شده‌اند. تا زمانی که سه سانتی متر پیچ ام‌دی‌اف، روی لبه پانل قرار گیرد، نیازی به پیش حفاری یا سوراخکاری ندارید. پیچ‌ها دارای قدرت کشش بالایی هستند که منجر به اتصال محکم بین هر دو پانل می‌شوند. علاوه ‌براین، یک سر صاف 75 درجه کوچک با نوک‌های برش وجود دارد که یک لایه صاف و تمیز در مواد MDF فرو می‌رود.

در چه مواردی از از پیچ ام دی اف استفاده می‌شود؟

پیچ MDF، همچنین برای استفاده در نئوپان، تخته سه‌لا و سایر مواد تخته ای که در معرض شکافتن و ترک بسیار مناسب است. پیچ ام‌دی‌اف، معمولا مانند سایر پیچ‌ها برای نصب اجسام به کار می‌رود. بیش‌ترین کاربرد پیچ ام‌دی‌اف، کمک جهت نصب اجسام بر روی دیوار شناخته می‌شود؛ علت اصلی آن نیز عدم نیاز در شکافتن دیوار به شمار می‌رود.

blank

ویژگی ظاهری پیچ ام دی اف

این نوع از پیچ‌ها در أنواع مختلف چهارسو، ساق بلند و پیچ‌خوردگی‌های نسبتا عمیق بر روی خود هستند. پیچ ام‌دی‌اف وزن کمی دارد؛ اما از انعطاف قابل ملاحظه‌ای برخوردار است. به همین دلیل در استفاده از آن‌ها باید دقت کافی را به کار برد، چرا که سریع دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های ظاهری پیچ ام‌دی‌اف، پوشش رنگی سیاه آن است. این نوع پیچ‌ها معمولا به دلیل قابلیت پیشروی آسان، مقاومت زیادی دارند. پیچ MDF در جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود. این محصول را در بازار می‌توان در جنس‌های فولادی، آلومینیومی، برنزی، برنجی و استنلس استیل پیدا کرد.

 مفیدترین و بهترین جنس برای نجاری و پروژه‌های خانگی، پیچ ام‌دی‌اف فولادی است. این جنس به دلیل مقرون به‌صرفه بودن، قابلیت بالای دسترسی و موجود بودن در اندازه‌های مختلف، محبوبیت بسیار بالایی دارد. زنگ نزدن از مهمترین ویژگی‌های پیچ MDF، به شمار می‌رود. این قابلیت به علت وجود آلیاژ کربن استیل در پیج ام‌دی‌اف، به وجود آمده است.

مدل های مختلف پیچ ام دی اف

انواع مختلف پیچ MDF

پیچ MDF انواع مختلفی دارد. به طور معمول قطر همه انواع پیچ ثابت و برابر با 3.5 میلی‌متر است. این پیچ‌ها تفاوت‌هایی به لحاظ کاربردی دارند. برای استفاده ازاین پیچ، تنها باید به ضخامت تخته ام‌دی‌اف توجه کرد. جهت باز یا بسته کردن پیچ MDF، نیاز به پیچ گوشتی مخصوص آن دارید؛ این نوع پیچ گوشتی را به سادگی می‌توانید در بازار پیدا کنید.

 برخی مواقع پیچ ام‌دی‌اف، به ویژه پیچ خودکار ام‌دی‌اف با جنس استیل ضد زنگ و روکش زینک ساخته می‌شود. این روکش موجب طلایی شدن رنگ پیچ خواهد شد که در مدل‌های دو و چهارسو، ستاره‌ای و شش گوش تولید می‌شوند. مدل دوسوی این نوع پیچ ام‌دی‌اف، دارای محبوبیت زیادی است.

کاربردهای مختلف پیچ MDF

به طور کلی  پیچ‌ MDF برای نصب سازه‌های مختلفی به کار می‌روند و قابلیت‌های بسیار بالایی دارند. این وسیله به دلیل مقرون به‌صرفه بودن و کاهش ایجاد آسیب به اجسام در زمان استفاده، توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. همچنین مقاومت بالا و انعطاف‌پذیری که این پیچ دارد به کاربران اجازه می‌دهد تا در موارد زیادی از آن استفاده کنند.

ارسال دیدگاه