تابلو هشدار ترافیکی در خدمت ایمنی

تابلو هشدار ترافیکی در خدمت ایمنی

با افزایش عبور و مرور شهری و جاده‌ای، نیاز به حفظ ایمنی رفت و آمد با راهنمایی و هدایت عابران و رانندگان، امری حیاتی به نظر می‌آید. تابلو‌های ترافیکی در امر ایمن سازی جاده‌ها، معابر درون شهری و برون شهری نقش مهمی برعهده دارند. از انواع تابلو‌های ترافیکی شهری به انواع تابلو‌های انتظامی، بازدارنده، اخباری و تابلوهای محلی می‌توان اشاره کرد. تابلو هشدار ترافیکی از جمله علائم راهنمایی و رانندگی هستند که از ایجاد خطرات بسیاری پیشگیری می نمایند و در نظم و امنیت موثر هستند.

تابلو هشدار ترافیکی به چه کار ما می آید؟

هنگامی متوجه اهمیت علائم و تابلو‌های ترافیکی می‌شوید که در جاده یا خیابانی که قبلا در ان نبوده‌اید؛ رانندگی کنید. در دوره مدرن ما، حتی تصور جهانی بدون تابلو‌های ترافیکی غیر ممکن است. تابلو‌های ترافیکی شامل سه دسته علائم ترافیکی، تابلوهای ریلی و تابلوهای مسیر‌نما هستند‌ با توجه به کاربری تابلو‌ها، به دسته‌های آگاهی دهنده، منع کننده و تابلو هشدار دهنده تقسیم می‌شوند. تابلو هشدار ترافیکی از جمله علائم مهم قابل توجه هستند.

تابلو هشدار ترافیکی

یکی از مهم‌ترین دسته تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، تابلو های هشدار دهنده هستند. این علائم با هشدار در مورد خطرات پیش رو در حفظ امنیت معابر شهری راه های بین شهری نقش مهمی در حفظ امنیت ایفا می‌کنند. تابلو پیچ خطرناک، جاده لغزنده است؛ جاده باریک می‌شود نمونه‌هایی از تابلو هشدار ترافیکی هستند‌.

انواع تابلو های ترافیکی

نصب علائم ترافیکی کمک می‌کنند تا مقررات راهنمایی و رانندگی رعایت شوند. عبور و مرور تسهیل و ایمن شود‌. تابلو‌های مختلف اخباری، هشداری و تابلو خطر در معابر نصب می‌شوند و به روند عبور و مرور، قانون‌مندی و آرامش می‌دهند.

تابلو هشدار ترافیکی در خدمت ایمنی

تفاوت و شکل انواع تابلو ها

تابلو هشدار ترافیکی راهنمایی و رانندگی، مثلثی شکل و با حاشیه قرمز تولید می‌شوند. تابلو خطر یکی از انواع تابلو هشدار ترافیکی است. به هنگام دیدن این تابلو احتمال خطر وجود دارد و باید با کم کردن سرعت خودرو، آماده مواجهه با هر شرایطی بود. تابلو‌های اخباری به رنگ آبی و مستطیلی شکل هستند. انواع تابلو انتظامی دایره‌ای با حاشیه قرمز تولید می‌شوند.

اخطار یا تابلو هشدار ترافیکی

برخی تابلو های اخطاری یا هشدار دهنده، دارای متن هستند و به راحتی قابل فهم توسط همه افراد خواهند بود. نمونه هایی از این تابلوها را ببینید:

  • جاده باریک می شود
  • محل عبور عابر پیاده
  • دست انداز
  • جاده دو طرفه می شود

اما یک دسته از این تجهیزات دارای علائمی هستند که در قانون راهنمایی و رانندگی ثبت شده‌است و در کتاب‌های آیین نامه آموزش داده می شوند.

کاربرد تابلوهای هشدار ترافیکی

این محصولات خدمات زیادی به عابران و رانندگان ارائه می‌دهند. علائم به منظور کنترل و هدایت ترافیک و افزایش ایمنی به‌کار می‌روند. نصب انواع تابلو هشدار ترافیکی در نقاط حساس و حادثه‌خیز برای پیشگیری از تصادفات و همچنین کاهش خسارت‌ها امری ضروری است. ویژگی تابلو هشدار دهنده و محل نصب ان‌ها جهت جلب توجه رانندگان به ویژه در محیط‌های تاریک و هنگام شب، نقشی مهم و تأثیرگذار دارند.

تابلو هشدار ترافیکی در خدمت ایمنی

مشخصات تابلوهای ترافیکی

این تجهیزات از ورق آهن با پوشش رنگ‌های الکترواستانیک برای مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، ساخته می‌شوند. سطح باز تابنده تابلو‌ها از شبرنگ مقاوم است تا دید آن در شب ممکن باشد.

تابلو هشدار ترافیکی شهری

نصب کاربردی تابلوهای ترافیکی شهری باعث هدایت هر چه بهتر رانندگان می‌شود. در کاهش تداخل، ترافیک و تصادف‌ها موثر هستند. تمامی خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر نیاز به نشانه‌هایی دارند تا افرادی که آن محل را نمی‌شناسند از طریق نشانه‌ها در مسیر هدایت شوند. علائمی که رانندگان و عابران را از هشدار‌ها، خطرات احتمالی پیش‌رو، پیچ‌ها، دست‌انداز‌ها، میزان شیب جاده، مسافت و دوربرگردان مطلع سازد.

تابلو هشدار ترافیکی در خدمت ایمنی

تابلوهای عملیات جاده ای

در پروژه‌های عمرانی که در محل‌های عبور خودرو‌ها یا عابران پیاده انجام شده‌است، از تابلو‌هایی استفاده می‌شود که اعلام خطر و انجام عملیات جاده‌ای را به رانندگان اطلاع دهد. این تابلو‌ها نقش راهنما یا هشدار دهنده هستند. تابلو کارگران مشغول کارند از این دسته تابلو هشدار دهنده محسوب می‌شود. تابلو هشدار ترافیکی هم در حفظ جان و مال رانندگان و هم در سلامتی افرادی که در پروژه مشغول کار هستند، موثر واقع می‌شوند.

توجه به علائم و تابلوها ضامن سلامت و ایمنی

تابلو‌های ترافیکی چه نصب شده باشند و چه در دست پلیس یا راهدار علامت بدهند، برقرار کننده امنیت و سلامت ما هستند. عدم توجه به هشدارها تهدید کننده و خطرناک است. این تابلو ها در معابر شهری و برون شهری، یک ضرورت و تضمین کننده سلامت جسم و روان خواهد بود.

ارسال دیدگاه