پایه دریل و تاثیر مثبت آن بر استفاده از دریل‌ها

پایه دریل و تاثیر مثبت آن بر استفاده از دریل‌ها

امروزه در بازار صنعت، ابزار متفاوتی  طراحی شده است که هرکدام توانایی‌ها و شرایط استفاده خاص خود را دارند. در این میان دریل یکی از ابزارهای کاربردی است که هر روزه انواعی از ان روانه بازار می‌شود. در این میان ابزارهای جانبی این وسیله نیز تغییرات بسیار زیادی داشته‌اند. این ابزارهای جانبی می‌توانند کارایی‌های دریل را چندین برابر کرده و شرایط استفاده راحت‌تری را برای کاربران به ارمغان بیاورند. پایه‌ دریل یکی از این ابزارها هستند که در انواع مختلفی به‌صورت کاربردی تولید می‌شوند.

پایه دریل و تاثیر مثبت آن بر استفاده از دریل‌ها

دریل چیست؟

دریل یک ابزار برای سوراخ کردن متریال‌های متفاوت است. این ابزار پرکاربرد هم به‌صورت کارگاهی و در صنایع بزرگ و هم به شکل مصارف شخصی و خانگی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این وسیله انواع متفاوتی دارد که فرصت انتخاب را برای مشتریان با نیازهای گوناگون مهیا کرده است.

قسمتی که به‌صورت مستقیم با جنس موردنظر در ارتباط است و وظیفه برش را بر عهده دارد؛ مته نام ‌گرفته است. در استفاده از این وسیله باید به نوع متریالی که نیروی دستگاه با توجه به آن تنظیم شده است و مته‌ای که با سوراخ کردن جنس موردنظر تطابق بیشتری دارد؛ توجه ویژه‌ای شود. گاهی در عملیات سوراخ چیزهای بسیار سخت مانند بتن و فلزات، با شکستن مته مواجه می‌شویم که خطراتی به دنبال دارد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید مته را با روغن خنک کنیم تا شکسته نشود.

انواع دریل را به‌صورت کلی می‌توان به دریل‌های برقی، چکشی، بتن کن، پیچ‌گوشتی، بادی نمونه‌برداری و ایستاده یا ستونی تقسیم­بندی کرد. برای هر یک از این مدل­ها، باتوجه‌به کاربرد و اندازه­شان، پایه دریل متناسب طراحی و تولید شده است که بهره­ وری این ابزار را افزایش می‌دهد.

پایه دریل و تاثیر مثبت آن بر استفاده از دریل‌ها

پایه دریل چیست و چه مزایایی دارد؟

پایه دریل یکی از ابزارهای جانبی نگه دارنده و مهم در زمینه کار با دریل به‌صورت صنعتی و حتی دستی است. با قرار گرفتن دریل دستی روی این پایه می‌توان آن را تبدیل به دریل ایستاده یا ستونی کرد و کاربردهای این وسیله را به شکل ساده و زیادی افزایش داد. حضور پایه دریل در کارگاه‌ها و دیگر مکان­هایی که نیاز به سوراخ‌کاری به خصوص روی چوب است؛ اهمیت زیادی دارد. همچنین این وسیله با دارا بودن پیچ تنظیم، اجازه استفاده از یک پایه برای چندین مدل دریل  را با اندازه‌های متفاوت به وسیله می‌دهد.

پایه دریل باعث می‌شود سوراخ‌ها  به صورت دقیق­تر و منظم­تری ایجاد شوند. این عامل می‌تواند روی ظاهر کالاهای ساخته شده تاثیر مثبتی بگذارد و رعایت استانداردهای تولید را رعایت کند. در کار کردن با برخی قطعه‌ها که به دلایلی مانند عمق مشخص سوراخ، شکنندگی و اندازه کوچک قطعه مورد نظر، عملیات سوراخ کردن کار سختی به نظر می‌آید؛ پایه دریل می‌تواند کار را بسیار آسان‌تر کند.

وزن دستگاه دریل می‌تواند در زمان کار فشار زیادی به دست فرد وارد کند اما بات کمک پایه دریل می‌توانید دریل را بر روی آن جای دهید و به راحتی به فعالیت خود مشغول شوید.

بیشتر پایه‌های دریل به صورت عمودی طراحی شده و قابل استفاده هستند اما مدل‌هایی نیز از این وسیله در بازار موجود هست که پیج تنظیم زاویه و عمق دارند. کاربران می‌توانند به‌صورت زاویه‌دار و یا با عمق سوراخ دلخواه عملیات سوراخ کاری را انجام دهند.

جابه­ جایی دریل ایستاده می‌تواند کار دشواری برای افرادی که از این وسیله استفاده می‌کنند، باشد. با خرید یک‌ پایه دریل می‌توان این ابزار را به‌صورت دو قطعه دریل ساده و یک‌پایه آن به راحتی حمل کرد و در موقعیت‌هایی که موردنیاز است، آنها را به یکدیگر متصل نمود. همچنین پایه دریل توانایی نصب گیره را دارد و می‌توانید دریل را با یک گیره مطمئن روی آن جای‌گذاری کنید.

پایه دریل و تاثیر مثبت آن بر استفاده از دریل‌ها

انواع پایه دریل

پایه دریل برخلاف ظاهر ساده‌ای که دارد؛ دارای انواع مختلفی است. این ابزار بر اساس نیازهای مخاطبان متفاوت طراحی شده و به بازار عرضه می‌شود.

پایه دریل تک دسته

پایه دریل تک دسته یک وسیله ساده است که دریل را به حالت عمود تبدیل به یک دریل ایستاده می‌کند. این ابزار بیشتر برای مصارف خانگی کاربرد دارد و نسبت به بقیه انواع ارزان‌تر است. پایه دریل شامل یک دسته برای تنظیم ارتفاع و یک گلویی برای نگهداری دریل می‌شود.

پایه دریل با دسته‌های دوطرفه

این پایه دریل به دلیل دارابودن دوطرفه دسته شرایط کاربری آسان‌تری را به وجود آورده است؛ زیرا افراد چپ‌دست و راست‌دست می‌توانند به‌آسانی از این دستگاه استفاده کنند. می‌توان به این پایه دریل، گیره متصل کرد. از دیگر مزیت‌های این ابزار می‌توان به داشتن یک مخزن روغن برای سرد کردن مته و راحتی بیشتر در سوراخ کردن متریال‌های سفت اشاره نمود.

استفاده راحت­تر از دریل با خرید پایه آن

دریل‌های دستی زیادی با قیمت مناسب برای مصارف خانگی تولید می‌شوند. این دریل‌ها به دلیل کاربرد آسان طرف‌داران زیادی دارند. اما استفاده مکرر از آنها سخت است و مشکلاتی به همراه دارد. برای استفاده راحت‌تر از این وسیله می‌توانید از یک‌ پایه دریل استفاده کنید که با دریل موردنظر متناسب باشد. این وسیله در انواع مختلفی برای تمام مدل­های دریل تولید شده است و به شما کمک می‌کند تا فعالیت­های فنی خود را راحت­تر انجام دهید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    غلامرضا :
    1 سال پیش

    سلام خسته نباشی دنبال پایه دار میگردم که قطع هر انداز را برام نگه دارد

    • 1 سال پیش

      سلام
      لطفا از بخش تماس، با ما در ارتباط باشید