آشنایی با میخ اسکا وکاربردهای آن

آشنایی با میخ اسکا وکاربردهای آن

در صنعت چوب یکی از پرکاربردترین ابزار برای اتصال قطعات مختلف به هم، میخ محسوب می‌شود. یکی از انواع میخ‌ها، میخ اسکا است. میخ‌های اسکا یکی از سه میخ پر مصرف به شمار می‌روند. دو میخ دیگر تیپو و تی ان هستند. تفاوت اصلی این میخ‌ها در ابعاد آنها است. برای مشاهده انواع میخ می‌توانید به بخش محصولات این سایت مراجعه کنید.

مشخصات میخ اسکا

مواد اولیه میخ اسکا از آلیاژهای مختلف آلومینیوم، مس و فولاد بوده و از آن‌ها ساخته شده است. میخ‌های اسکا در صنایع نجاری و ام دی اف برای کابینت سازی و دکوراسیون به طور گسترده استفاده می‌شود. میخ‌های اسکا را فقط می‌توان برای دستگاه‌های میخکوب بادی اسکا و میخکوب‌های برقی استفاده کرد. در مورد تفاوت سایز این میخ با سایر میخ‌ها باید بگوییم که قطر میخ اسکا ۱.۹ میلی متر، قطر میخ تیپو ۲.۷ میلی متر و در میخ TN ۵.۵ میلی متر است. تفاوت دیگر در ضخامت مفتول ساق بوده که در این انواع میخ، به ترتیب افزایش پیدا می‌کند.

میخ اسکا

کاربرد میخ اسکا

میخ‌های اسکا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های میخ‌های شانه‌ای در نظر گرفته می‌شوند. این نوع میخ به دلیل استفاده آسان و سریع طرفداران زیادی در صنعت پیدا کرده است. قیمت میخ اسکا نسبت به سایر ابزارهای اتصال قطعات مناسب‌تر بوده که یکی دیگر از دلایل محبوبیت این ابزار به حساب می‌آید. میخ‌های اسکا دارای اتصال قوی و بادوام هستند و در سایزهای مختلف تولید و عرضه می‌شوند. میخ‌های اسکا بسته به نوع کار و جنس آن از فلزاتی مانند آهن و برنج ساخته می‌شوند تا حداکثر استحکام را نشان دهند.

میخ اسکا

مزایای میخ اسکا

کیفیت میخ‌های اسکا بسیار بالا بوده و در هنگام استفاده خم نمی‌شوند. اگر در کارهای خود از میخ اسکا استفاده کنید، نه تنها نتیجه کار شما بسیار زیباتر به نظر می‌رسد؛ بلکه از نظر قیمت نیز به نفع مصرف کننده است. مزیت قابل توجه این میخ وزن آن بوده که کمتر از میخ‌های ضخیم است.

میخ اسکا

میخ اسکا، میخی بسیار پرکاربرد در صنعت چوب

برای افرادی که در صنعت فعال هستند، ابزارآلات از اهمیت بالایی برخوردار است. میخ‌های اسکا، میخ‌های بدون سر بوده که همانطور که گفته شد با دستگاه میخکوب بادی اسکا قابل استفاده هستند. این میخ معمولا برای اتصال قطعات چوب به کار برده می‌شود.

دلیل مصرف زیاد افراد از این نوع میخ، شخصات کاربردی میخ اسکا مانند جنس مقاوم، وزن مناسب، جلوه زیبا و… بوده است. این سایت انواع ابزارآلات مختلف را با کیفیت بالا در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد. با ما، بهترین محصولات را تهیه و تجربه کنید.

ارسال دیدگاه