معرفی پشم شیشه کاربرد و ویژگی های آن

معرفی پشم شیشه کاربرد و ویژگی های آن

پشم شیشه نوعی ماده به شمار می‌رود که از مواد خام شیشه‌ای ذوب شده یا کولت ساخته می‌شود. دو نوع پشم شل و پشم فوق ریز از این ماده، وجود دارد. الیاف پشم شل دارای 50 تا 150 میلی متر طول و 12 × 10 تا 3 میلی متر قطر هستند. در مقابل، قطر الیاف فوق ریز، معمولا کمتر از 4 × 10 تا 3 میلی‌متر، و بسیار نازک‌تر است. یکی از مهم‌ترین نکات پیش از خرید پشم شیشه، کسب اطلاعات پیرامون ویژگی‌ها و کاربردهای آن است.

پشم شیشه چیست؟

پشم شیشه از شیشه بوروسیلیکات با مواد تشکیل دهنده قابل توجهی مانند ماسه سیلیسی، شیشه بازیافتی و مواد ثابت کننده تولید می‌شود. همچنین یک ماده عایقی است که از ماده اولیه شیشه ذوب شده تشکیل می‌شود. به علاوه، برای حفظ گرما در ساخت‌وسازهای محافظت‌شده بیرونی و خطوط لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی پشم شیشه کاربرد و ویژگی های آن

ویژگی

 پشم شیشه  به عنوان ماده خام بسیاری از محصولات، دارای ویژگی‌های متمایزی است. این ویژگی‌ها دلایل رایج استفاده و به کارگیری این ماده هستند.

  • مقاومت بالا تا دمای 300 درجه
  • دارای انعطاف و کشش عالی
  • استفاده به عنوان دیوارهای توخالی و عایق دیوار خشک
  • مناسب جهت عایق کاری سقف در سالن ها و سقف های کاذب
  • جلوگیری از اتلاف گرما به خصوص در سیستم های کانال HVAC
  • مانع صوتی در پارتیشن‌های انتقال صدا

 کاربرد

از جمله کاربردهای پشم شیشه می‌توان به مواردی مانند عایق سازه، عایق لوله، فیلتراسیون وعایق صدا اشاره کرد. این موارد، برای عایق‌کاری محصولات در مناطق مختلف ساختمان‌ها اعمال می‌شوند. همچنین این ماده رایج‌ترین منبع عایق در سقف‌های ساختمان‌های مسکونی است.

معرفی پشم شیشه کاربرد و ویژگی های آن

عایق دیوار حفره و دیوار خشک

این محصول در عایق‌کاری سازه‌های اسکلت فلزی، ساختمان‌های اسکلت چوبی و سیستم‌های دیوار خشک نیز به کار می‌رود. به علاوه به دلیل کیفیت بالای پشم شیشه، در دیوارهای حفره‌ای طراحی شده هم استفاده می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که از آن به طور موثر در بالای سقف همراه با خط سقف یا در حفره‌های دیوار بنایی استفاده کرد.

کاربرد پشم شیشه به عنوان پوشش خارجی

 این محصول کاربردهای مختلفی دارد و می‌توان از آن به جهت عایق‌سازی سیستم‌های تهویه استفاده کرد.

  • عایق سیستم تهویه مطبوع: داکت روپ یک پتوی عایق حرارتی، از جنس پشم شیشه است که به طور خاص برای بسته شدن در اطراف کانال‌های تهویه مطبوع طراحی شده است.
  • عایق اطراف کانال‌های تهویه مطبوع فلزی: در سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع مستطیلی و گرد این محصول به کار می‌رود.

عایق لوله های سرد و گرم

یک بخش عایق لوله از پشم شیشه ساخته شده است. همچنین صلب و رزین به طول 1 متر دارد. یک شکاف طولی منفرد به قسمت اجازه می‌دهد تا لوله را احاطه کند و سپس بعد از قرار دادن آن را ببندد.

کاربرد در ساختمان های تجاری

تخته کارخانه‌ای، تخته‌ای سفت و سخت است که از عایق پشم‌های شیشه غیر قابل احتراق تولید می‌شود. به طور کلی به عنوان روکش دیوار چند منظوره و عایق سقف پرلین، به کار می‌رود. روکش عایقی، در ضخامت‌های 25، 40 یا 50 میلی‌متر موجود است.

سقف های کاذب

کاشی‌های سقفی از پشم شیشه غیرآلی و نسوز ساخته شده‌ و سپس با یک چسب رزین ترموست خنثی به هم متصل می‌شوند.

  • سقف‌های کاذب خانگی، تجاری، صنعتی
  • سقف‌های کاذب ساختمان‌های تجاری مانند سینما، سینمای خانگی، استودیوهای ضبط

عایق سقف

پشم شیشه از مواد انعطاف‌پذیر غیرقابل احتراق با کیفیت بسیار بالا ساخته شده است. همچنین به عنوان عایق، با چسب بی اثر، محصول را سبک، ایمن و انعطاف‌پذیر می‌کند؛ یک طرف آن با فویل تقویت شده یا فویل فلزی سفید رنگ دارد. به علاوه در صورت درخواست مشتری، می‌توان هر دو طرف آن، فویل اعمال شود.

معرفی پشم شیشه کاربرد و ویژگی های آن

پشم شیشه کاربردهای بسیاری دارد

انواع غیر قابل احتراق پشم شیشه، با یک رزین ترموست خنثی به هم چسبیده و محصولی سخت و ارتجاعی را تشکیل می‌دهد. این محصول بی بو، بی اثر و کاملاً با تمام مصالح ساختمانی استاندارد سازگار است. همچنین این ماده به عنوان کنترل حرارتی و صوتی به کار می‌رود. طیف وسیعی از چوب‌ها و پتوهای پشم شیشه برای کنترل حرارتی و صوتی مورد استفاده در ساختمان‌های تجاری هستند.

پشم شیشه درعایق حرارتی صنعتی تا حدود دمای 450 درجه سانتیگراد کاربرد دارد. حفظ و کنترل حرارت در دیگ‌ها، مخازن، کانال‌کشی و کوره‌ها از دیگر موارد استفاده آن هستند. این محصول یک ماده عایق است که کاربردهای متنوعی در منازل به عنوان بخشی از سقف، سقف کاذب، دیوارهای خشک و سینمای و خانگی دارد. همچنین به دلیل برخورداری از مقاومت گرمایی بالا، مجبوبیت زیادی را کسب کرده است.

همچنین برای مشاوره و خرید این محصول می توانید با شماره های تماس موجود در وبسایت، باما در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه