هر آنچه درمورد صفحه پروفیل بر باید بدانید

هر آنچه درمورد صفحه پروفیل بر باید بدانید

به منظور انجام فرایند و عملیات برش بر روی تجهیزات و متریال مختلف، از انواع صفحه سنگ ها استفاده می شود. بسته به وسیله و قطعه‌ ای که قصد برش یا سایش آن را دارید، انتخاب صفحه مناسب امری ضروری محسوب می شود. صفحه پروفیل بر به عنوان یکی از پرکاربردترین صفحات برش در دستگاه های فرز محسوب می شود. چنانچه قصد برش پروفیل را دارید باید با استفاده از صفحه مورد نظر اقدام به برش کاری نمایید.

این صفحه نیز مانند سایر صفحات برش با تشکیل شدن از دانه‌ های سایشی، چسب و رزین به عنوان یک گزینه کاربردی، جهت انجام برش صفحات پروفیل محسوب می شود. با این حال برای برش انواع قوطی و پروفیل های ساختمانی استفاده از این صفحه می تواند به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای شما باشد.

هر آنچه درمورد صفحه پروفیل بر باید بدانید

پروفیل چیست؟

قبل از اینکه شما را با صفحه پروفیل بر آشنا کنیم بهتر است به تعریفی از پروفیل برای شما بپردازیم. به طور کلی پروفیل به عنوان یک متریال کاربردی در صنایع مختلفی مانند کشتیرانی، حمل و نقل، ساختمان سازی، خودروسازی و هوافضا محسوب می‌ شود. این محصول با بهره مندی از مزایایی مانند استحکام بسیار بالا با وجود وزن کم، کار را برای صنعتگران و فعالان این حوزه بسیار آسان کرده است. امروزه پروفیل را می‌ توان در سه دسته سبک و نیمه سنگین به علاوه سنگین مورد استفاده قرار داد. بسته به نیاز مصرف کننده و تولیدکنندگان، هر کدام از این پروفیل ها کاربردهای متفاوتی خواهند داشت.

پروفیل بر چیست؟

همانگونه که می دانید ابزارآلات برقی دارای تجهیزات مختلفی هستند. امروزه انواع صفحات برش به منظور کار در شرایط مختلف در دسترس کاربران قرار می‌ گیرند. صفحه پروفیل بر نیز به عنوان یکی از محبوب ترین صفحات در دسته ابزار آلات برقی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه قدرت پروفیل بر در مقایسه با دستگاه های فرز بسیار بیشتر است، استفاده از آن در صنعت ساختمانی محبوبیت بیشتری بین کاربران پیدا کرده است.

چنانچه قصد برش پروفیل را داشته باشید استفاده از فرز آهنگری می تواند مشکلاتی برای شما ایجاد کند. با این حال استفاده از دستگاه پروفیل بر به راحتی این امکان را به شما می دهد که بتوانید فرایند و عملیات برش کاری را انجام دهید. دستگاه پروفیل بر به بهترین شکل می‌ تواند سخت ترین پروفیل ها را در سریعترین زمان برای شما برش دهد.

با توجه به کاربردی که پروفیل‌ برها دارند، می‌ توان آن ها را در دو دسته تقسیم بندی نمود. مدل اول که در صنعت ساختمان کاربرد فراوان دارد و برای برش انواع در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این نوع صنعتی آن امروزه در صنایع بزرگ به منظور برش قطعات سخت تر و با دقت بسیار بالاتر در دسترس شما قرار دارد. این دستگاه با تشکیل شدن از چند قطعه اصلی مانند بازوی محرک، موتور و گیره نگهدارنده، امکان انجام عملیات را به شکل ساده برای کاربر مهیا می‌ کند.

blank

این اره ها با توجه به قدرت بیشتر، امنیت بالاتر و سهولت در جابجایی که به کاربران می دهند، بیش از دستگاه های فرز مورد استفاده قرار می گیرند.

کیفیت و کاربرد صفحه پروفیل بر

با توجه به اینکه برای انجام عملیات برش بر روی انواع فلزات و متریال دیگر، نیاز به استفاده از صفحه مناسب داریم، صفحه پروفیل بر یا صفحه برش در اختیار کاربران جهت انجام برش قرار می‌ گیرد. این صفحات متشکل از دانه های بسیار کوچک و سایشی با استفاده در دستگاه پروفیل بر، به بهترین شکل ممکن می‌ توانند فرآیند برش را با ایجاد اصطکاک انجام دهند.

صفحه پروفیل بر علاوه بر قابلیت اتصال به دستگاه پروفیل بر، می‌ تواند در دستگاه های فرز و مینی فرز نیز مورد استفاده قرار گیرد. صفحه های پروفیل بر نسبت به سایر صفحات برش دارای ساختاری متفاوت هستند. معمولاً این صفحات در قطرهای بالا و سایزهای بزرگتر طراحی و تولید می شوند. بسته به زمینه ایی که قصد استفاده از صفحه پروفیل بر را دارید باید در سایز مختلف اقدام به خرید صفحه نمایید.

راهنمای خرید صفحه پروفیل بر با کیفیت بالا

چنانچه قصد خرید صفحه پروفیل بر را دارید. رعایت نکاتی می تواند به شما در خرید گزینه مناسب کمک نمایند. از جمله نکاتی که هنگام خرید صفحه باید در نظر بگیرید، بهره مندی از طول عمر بالا و حفظ کیفیت و مدت زمان طولانی جهت کاربرد اشاره کرد.

علاوه بر این با توجه به شوک های وارد شده به صفحات باید مقاومت بالایی در برابر این شوک ها صفحه مورد نظر داشته باشد. از دیگر نکاتی که هنگام خرید صفحه پروفیل بر مد نظر قرار می‌ گیرد قابلیت ساییدگی پایین خواهد بود. اصطکاک با تجهیزات می‌ تواند موجب سایش صفحه شود. صفحه خریداری شده توسط شما باید به گونه ای باشد که بتواند صفحات پروفیلی تا ۱۰ میل را نیز به خوبی برش دهد.

نکات ایمنی جهت کار با دستگاه پروفیل بر

چنانچه قصد کار کردن با دستگاه پروفیل بر را دارید رعایت نکاتی می تواند ضروری باشد. استفاده از دستکش و عینک مخصوص و همچنین گوشی های ایمنی از نکات مهم جهت کار با این ابزار آلات محسوب می ‌شود. برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به دهان خود نیز می توانید از ماسک استفاده نمایید. جهت جلوگیری از لرزش و تکان خوردن قطعه نیز استفاده از گیره کمک فراوانی به شما خواهد نمود. چنانچه قصد استفاده طولانی مدت از پروفیل بر را دارید باید جهت جلوگیری از سوختن سیم پیچ، هر چند دقیقه یکبار دستگاه را خاموش کنید. بررسی صفحه ساب و برش نیز از دیگر نکاتی که هنگام کار با دستگاه پروفیل بر مد نظر قرار می‌گیرد.

قبل از استفاده از دستگاه به طور کامل از سالم بودن دستگاه، سنگ برش و تمام قطعات آن اطمینان حاصل نمایید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از دستگاه پروفیل بر و صفحه آن جهت برش بتن، آلومینیوم یا مواد دیگر استفاده نکنید. این عمل می تواند موجب خراب شدن دستگاه و کندی صفحه شود.

این اره ها با توجه به قدرت بیشتر، امنیت بالاتر و سهولت در جابجایی که به کاربران می دهند، بیش از دستگاه های فرز مورد استفاده قرار می گیرند. کیفیت و کاربرد صفحه پروفیل بر با توجه به اینکه برای انجام عملیات برش بر روی انواع فلزات و متریال دیگر، نیاز به استفاده از صفحه مناسب داریم، صفحه پروفیل بر یا صفحه برش در اختیار کاربران جهت انجام برش قرار می‌ گیرد. این صفحات متشکل از دانه های بسیار کوچک و سایشی با استفاده در دستگاه پروفیل بر، به بهترین شکل ممکن می‌ توانند فرآیند برش را با ایجاد اصطکاک انجام دهند. صفحه پروفیل بر علاوه بر قابلیت اتصال به دستگاه پروفیل بر، می‌ تواند در دستگاه های فرز و مینی فرز نیز مورد استفاده قرار گیرد. صفحه های پروفیل بر نسبت به سایر صفحات برش دارای ساختاری متفاوت هستند. معمولاً این صفحات در قطرهای بالا و سایزهای بزرگتر طراحی و تولید می شوند. بسته به زمینه ایی که قصد استفاده از صفحه پروفیل بر را دارید باید در سایز مختلف اقدام به خرید صفحه نمایید. راهنمای خرید صفحه پروفیل بر با کیفیت بالا چنانچه قصد خرید صفحه پروفیل بر را دارید. رعایت نکاتی می تواند به شما در خرید گزینه مناسب کمک نمایند. از جمله نکاتی که هنگام خرید صفحه باید در نظر بگیرید، بهره مندی از طول عمر بالا و حفظ کیفیت و مدت زمان طولانی جهت کاربرد اشاره کرد. علاوه بر این با توجه به شوک های وارد شده به صفحات باید مقاومت بالایی در برابر این شوک ها صفحه مورد نظر داشته باشد. از دیگر نکاتی که هنگام خرید صفحه پروفیل بر مد نظر قرار می‌ گیرد قابلیت ساییدگی پایین خواهد بود. اصطکاک با تجهیزات می‌ تواند موجب سایش صفحه شود. صفحه خریداری شده توسط شما باید به گونه ای باشد که بتواند صفحات پروفیلی تا ۱۰ میل را نیز به خوبی برش دهد. نکات ایمنی جهت کار با دستگاه پروفیل بر چنانچه قصد کار کردن با دستگاه پروفیل بر را دارید رعایت نکاتی می تواند ضروری باشد. استفاده از دستکش و عینک مخصوص و همچنین گوشی های ایمنی از نکات مهم جهت کار با این ابزار آلات محسوب می ‌شود. برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به دهان خود نیز می توانید از ماسک استفاده نمایید. جهت جلوگیری از لرزش و تکان خوردن قطعه نیز استفاده از گیره کمک فراوانی به شما خواهد نمود. چنانچه قصد استفاده طولانی مدت از پروفیل بر را دارید باید جهت جلوگیری از سوختن سیم پیچ، هر چند دقیقه یکبار دستگاه را خاموش کنید. بررسی صفحه ساب و برش نیز از دیگر نکاتی که هنگام کار با دستگاه پروفیل بر مد نظر قرار می‌گیرد. قبل از استفاده از دستگاه به طور کامل از سالم بودن دستگاه، سنگ برش و تمام قطعات آن اطمینان حاصل نمایید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از دستگاه پروفیل بر و صفحه آن جهت برش بتن، آلومینیوم یا مواد دیگر استفاده نکنید. این عمل می تواند موجب خراب شدن دستگاه و کندی صفحه شود.

عوامل موثر و قیمت صفحه پروفیل بر

امروز برندهای مختلف اقدام به تولید صفحه پروفیل بر می‌ کنند. جهت خرید صفحه باید متناسب با نیاز خود اقدام به خرید در سایز مناسب نمایید. با توجه به اینکه این صفحات در کیفیت های گوناگون تولید می شوند از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. بهره‌ مندی از مقاومت بالا در برابر ساییدگی و همچنین برش پروفیل ها با ضخامت بالا، می توانند بر قیمت صفحه پروفیل بر اثر گذار باشند.

ارسال دیدگاه