نکات کلیدی که باید درباره اره فارسی بر بدانید

آموزش و نحوه کارکرد با اره فارسی بر

اره فارسی بر همان چیزی است که امروز به کندوکاو درباره آن می‌پردازیم. مطمئناً هر فرد صنعتی کار یا فعال در زمینه ابزارآلات تخصصی با یکی از انواع اره‌ها سروکار داشته و اطلاعاتی در این زمینه دارد؛ اما نکته‌ای که حائز اهمیت است کاربرد ویژه این محصول برای حرفه موردنظر شما است که قبل از خرید حتماً باید در مورد آن اطلاعات کسب کنید. پس اگر قصد استفاده و یا خرید این محصول را دارید، تا به انتهای این مطلب، همراه ما باشید.

اره فارسی بر؛ ابزاری ایده آل برای برش

اره فارسی یا اره فارسی بر (به انگلیسی miter box saw) یکی از تخصصی‌ترین ابزار و تجهیزات صنعت نجاری و برش است که می‌توان از آن برای کارهای مختلف استفاده کرد. این ابزار بر حسب منبع تغذیه به سه نوع برقی، شارژی و دستی تقسیم می‌شوند. از این ابزار می‌توان برای مبل‌سازی، قاب و کابینت سازی، قرنیز کاری، مبل سازی، دکوراسیون داخلی و خارجی، نماسازی، ساخت اشیا، برش قرنیز، چوب‌کار و… از جمله موارد دیگر استفاده کرد.

فارسی بر شارژی از نظر توان و کارایی قدرت کمتری در مقایسه با مدل برقی دارند پس هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید. دلیل چنین نامگذاری نیز، به دلیل نحوه ایجاد برش دستگاه است. در صنعت، به برش‌های زاویه ای، فارسی گفته می‌شود. از این رو به ابزاری که بتواند چنین برش‌هایی در زوایای مختلف ایجاد کند، فارسی بر می‌گویند.

از لحاظ کارایی ممکن است پروفیل بر شباهت‌هایی به اره فارسی برداشته باشد؛ اما به طور کل متفاوت از یکدیگر هستند. از دستگاه پروفیل بر برای ایجاد برش روی فلز استفاده می‌شود و در دسته ابزارآلات صنعتی قرار می‌گیرد. درحالی‌که از فارسی بر به‌عنوان اره برش‌های زاویه‌دار چوب استفاده شده و در دسته ابزارآلات صنعت چوب و نجاری است.

معرفی بهترین مارک اره فارسی بر 2023

برندی که شما را از خرید اره تا سال‌های زیادی بی‌نیاز می‌کند، برند هیوندای است. تمامی محصولات هیوندای توسط خود این شرکت و در خطوط تولید آن تولید و به بازار عرضه می‌شود که نشان‌دهنده کیفیت مطلوب این محصولات دارد. همچنین برند هیوندای با خدمات و پشتیبانی پس از خرید گسترده‌ای که ارائه می‌دهد توانسته است از محبوبیت چشمگیری در میان کاربران برخوردار شود.

به‌ندرت می‌توان فردی را یافت که نام رونیکس را نشنیده باشند امروزه می‌توان انواع ابزارآلات نجاری برقی، شارژی، دستی و… را در سبد محصولات این برند یافت؛ ازاین‌رو شما می‌توانید اره فارسی رونیکس و اره فارس بر هیوندای را با تضمین بهترین قیمت و کیفیت از کالای فنی خریداری نمایید.

معرفی بهترین مارک اره فارسی بر 2023

انواع اره فارسی بر بر حسب ساختار

اره فارسی بر کشویی: این مدل از سری اره‌های فارسی بر ریلی، طراحی متفاوت دارند و نحوه کارکرد آنها به‌صورت حرکت بر روی ریل تعبیه شده زیر دستگاه است. از مهم‌ترین مزیت‌های فارسی بر کشویی می‌توان به امکان برش چوب با طول‌های بلند اشاره کرد. همچنین این مدل‌ها نسبت به انواع دیگر فارسی‌برها وزن بالاتر و ابعاد بزرگ‌تری دارند.

اره فارسی بر دستی: فارسی بر ساده ابزاری کاربردی برای هر کارگاهی است. این مدل‌ها قابلیت کنترل آسانی داشته و سهولت در امکان تنظیم زاویه در آن‌ها باعث شده همانند فارسی بر کشویی از انواع پر فروش بازار باشند.

اره فارسی بر ثابت: اگر به دنبال فارسی بر بادقت بالایی هستید، این محصول مناسب شما است. عملکرد در این مدل‌ها به این صورت است که تیغه دستگاه حول محوری به‌صورت چرخشی، شروع به دوران می‌کند. این مدل بدون ریل بوده و تنها به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. علاوه بر این از ویژگی‌های دیگر فارسی بر ثابت امکان کار در محیط‌های محدود است.

اره فارسی بر صندوقی: از قدیمی‌ترین انواع اره فارسی بر ها هستند که ساختاری یکپارچه و فلزی داشته و علت نام‌گذاری هم دقیقاً همین موضوع است. از معایبی که این دستگاه دارد می‌توان به وزن بالا و سختی در جابه‌جایی و همچنین صدای بالای هنگام کار اشاره کرد که به دلیل دینامی بودن موتور آن است.

انواع اره فارسی بر بر حسب ساختار

انواع برش‌های اره فارسی بر

برش فارسی: نوعی از برش‌های زاویه دار بر روی سطوح تخت بوده که از معروف‌ترین و متداول‌ترین کاربردهای آن، ساخت چارچوب درب و پنجره است. برش فارسی با تنظیم صفحه برش روی زاویه برش ایجاد شده و اغلب این برش در فارسی بر، دارای زاویه استاندارد تا 45 درجه است.

برش راسته یا در عرض: برش 90 درجه و عمود بر ساخت الیاف تخته است. در این برش اره در حالت عمودی و صفر درجه نسب به گویا یا دیگر ابزار اندازه‌گیری قرار می‌گیرد. برش راسته بسیار در مصارف مبل‌سازی، کوتاه‌کردن تخته‌ها و انواع چارچوب استفاده می‌شود.

برش اریب با زاویه‌دار: این برش شامل برش‌هایی متمایل به چپ و یا به راست است؛ به‌طوری‌که چوب را به لبه تخته زاویه‌دار کند. کاربرد این برش را در طراحی قرنیزهای دیوار می‌توان مشاهده کرد.

برش ترکیبی: شامل دو نوع برش اریب و فارسی است. در واقع از برش ترکیبی زمانی استفاده می‌شود که قطعه به حالت زاویه‌دار نصب شده باشد؛ درصورتی‌که باید تراز با قطعه مجاورش در گوشه‌های دیوار باشد.

اره فارسی بر شامل چه بخش‌هایی است؟

اره فارسی بر شامل چه بخش‌هایی است؟

  • اهرم تنظیم کننده ارتفاع تیغه
  • کاور یا گارد تیغه جهت جلوگیری از آسیب به دست کاربر
  • گونیای متصل به خط کش
  • گونیای مندرج در جهت برش‌های مورب
  • محل مخصوص جمع آوری خاک اره

آموزش و نحوه کارکرد با اره فارسی بر

آموزش و نحوه کارکرد با اره فارسی بر

  1. زاویه صحیح (برای شروع 0 درجه) اره را تنظیم نمایید. برای اینکار می‌توانید ازگونیا استفاده کنید.
  2. قطعه چوب را روی سینی دستگاه قرار دهید و بازو را منطبق با تیغه به نحوی تنظیم کنید که علامت برش زیر تیغه قرار گیرد. اگر قطعه ابعاد بزرگی دارد که مهار آن با دست مشکل است، گیره نگهداری را نصب کرده تا قطعه تکان نخورد.
  3. اره را روشن کرده و شروع به بریدن کنید.

نکات ایمنی حین کار با فارسی بر

  1. از لباس و کفش ایمنی استفاده کنید تا تیغه یا تکه‌های بریده شده چوب با شما برخورد نداشته باشد.
  2. قبل از شروع کار، از سالم و بدون نقص بودن دستگاه اطمینان حاصل نمایید.
  3. برای شروع کار دستگاه را حتماً روی یک سطح صاف و بدون پستی بلندی قرار دهید.
  4. از اره فارسی بر کشویی برای قطعات و الوان های بزرگ استفاده کنید.

از انواع دیگر اره که در نجاری و برش چوب کاربرد دارد می‌توان به اره میزی و اره گردبر به‌خصوص اره گرد بر شارژی که امروزه با درنظرگرفتن راحتی‌ و جابه‌جایی بهتر ابزار شارژی، استفاده از این ابزار گسترش پیدا کرده است اشاره داشت همچنین توصیه می‌کنیم ابزارآلات برقی را از نمایندگی‌های معتبر در سطح شهر تهیه و استفاده نمایید.

خرید اره فارسی بر با بهترین قیمت از فروشگاه کالای فنی

درصورتی‌که شما نیز قصد خرید هر کدام از انواع اره‌های فارسی بر را دارید، می‌توانید از خدمات فروشگاه کالای فنی بهره‌مند شوید. فروشگاه کالای فنی به لطف خداوند، رضایت مشتریان، زحمات بی‌وقفه مدیران باتجربه و همکاری تیم جوان و باانگیزه، در حال حاضر در دو شعبه حضوری و اینترنتی، نیاز ابزارآلات صنعتی و خانگی همه افراد جامعه را تأمین می‌نماید.

ارسال دیدگاه