چسب تارگت چیست؟ کاربرد و نحوه مصرف

چسب تارگت چیست؟ کاربرد و نحوه مصرف

امروزه با پیشرفت علوم نظیر شیمی و شیمی کاربردی، تنوع بالایی از چسب‌ها در دسترس عموم قرار گرفته است. چسب‌های مختلف برای دسترسی به اهداف مختلفی تولید می‌شوند. یکی از انواع چسب‌های موجود در بازار که عملکرد جالب توجهی دارد؛ چسب تارگت است. این چسب عمدتا برای اتصال لوله‌های pvc مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چسب تارگت رازی چیست؟

چسب‌های تارگت از محصولات رازی و متخصص چسباندن لوله‌های pvc و upvc  هستند. این محصول در بسته بندی‌های قوطی و تیوپی تولید می‌شود. معمولا بسته بندی تیوپی 100 میلی لیتر و بسته بندی قوطی حاوی 250 میلی لیتر چسب است. این چسب بر پایه حلال آلی تتراهیدروفوران ساخته شده و طول عمر و مقاومت زیادی در برابر آب و PHهای اسیدی و قلیایی دارد.

چسب تارگت چیست؟ کاربرد و نحوه مصرف

کاربرد چسب تارگت در صنایع ساختمانی

یکی از مراحل مهم در ساخت‌و‌ساز سازمانی، مرحله نصب لوله و اتصالات است. برای اتصال بین لوله‌های پلیکا در راه‌اندازی سیستم آب و فاضلاب می‌توان از چسب تارگت استفاده کرد. بدین ترتیب با استفاده از آن اتصالات بین لوله‌ها به خوبی برقرار می‌شود.

این چسب برای اتصال لوله‌های pvc فشار قوی و فشار ضعیف به کار می‌رود. همچنین در برخی موارد برای اتصال لوله‌های upvc که به‌ صورت تحت فشار در کف استخر قرار دارند؛ استفاده می‌شوند.

کاربرد انواع لوله پی وی سی

لوله‌های pvc و upvc به میزان زیادی در صنایع ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به انعطاف پذیری در برابر حرارت، مقاومت در برابر خوردگی‌های شیمیایی، دوام بالا و… اشاره کرد. لوله‌های پی وی سی در سایزهای مختلف و برای مصارف متفاوت تولید می‌شوند. معمولا برای لوله کشی آب، لوله کشی فاضلاب، سیم کشی برق و… از لوله پی وی سی استفاده می‌کنند.

چسب تارگت چیست؟ کاربرد و نحوه مصرف

روش استفاده از چسب تارگت چگونه است؟

برای استفاده از چسب تارگت ابتدا محل اتصال را به خوبی تمیز کنید. هرگونه آثار چربی و آلودگی ممکن است در نتیجه نهایی تاثیر نامطلوبی داشته باشد. سپس سطح خارجی لوله را به صورت یکدست و در یک لایه نسبتا نازک آغشته به چسب کنید. در این مرحله لوله ها را در سر جای مناسب داخل یکدیگر قرار بدهید. در این مرحله نباید لوله را بچرخانید بلکه به سادگی آن را درون لوله دیگر قرار دهید.

به مدت 30 ثانیه محل اتصال را با دست محکم فشار بدهید. پس از آن لوله ها را به دور از فشار و حرارت، کنار گذاشته و حداقل 5 الی 10 دقیقه به حال خود رها کنید. برای اطمینان از آب بندی کامل و عدم وجود نشتی، 8 ساعت پس از چسباندن لوله‌ها می‌توانید اقدام به آزمایش کنید.

ایمنی محل کار در هنگام استفاده از چسب تارگت

رعایت ایمنی در حین کار یکی از ضروریات اصلی محل کار است. از این رو سلامت جسم خود را با سهل انگاری در این زمینه، به خطر نیندازید. مکانیسم عمل چسب تارگت از طریق حلال‌های آلی موجود در چسب رخ می‌دهد. بدین صورت که در اثر یک فرآیند شیمیایی در ناحیه تماس با چسب، هر دو لوله ذوب شده و پس از مدتی به صورت یکپارچه به هم وصل می‌شوند.

این فرایند شیمیایی برای دستگاه تنفسی انسان خطرناک است. از این رو بهترین محل برای استفاده از این چسب محلی است که تهویه مناسبی داشته باشد. استفاده از دستکش و عینک ایمنی نیز می‌تواند در محافظت از شما تاثیرگذار باشد. دقت کنید که این چسب بسیار قابل اشتعال است، پس هرگز در محیط بسته و بدون تهویه در حین استفاده از این چسب، آتش بوجود نیاورید.

چسب تارگت چیست؟ کاربرد و نحوه مصرف

چسب تارگت را از کجا تهیه کنیم؟

شما می‌توانید برای تهیه چسب تارگت و دیگر انواع چسب با مراجعه به سایت‌های اینترنتی به صورت غیر حضوری خرید خود را انجام دهید. خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر می‌تواند تجربه یک خرید آسان و مطمئن را برای شما فراهم بیاورد.

ارسال دیدگاه