بررسی قدرت چسب ۱۲۳ و کاربردهای آن

بررسی قدرت چسب ۱۲۳ و کاربردهای آن

برای انجام کارهای روزمره، امروزه چسب های فراوانی طراحی و تولید می شود. این چسب ها می توانند فعالیت های کارگاهی، صنعتی، ساختمانی و خانگی را برای شما انجام دهند. با این حال گزینه ‌ای که بتواند قدرت چسبندگی بالا و کارایی خیره‌کننده ‌ای داشته باشد همواره مد نظر قرار می ‌گیرد. برای چسباندن و رفع شکستگی های اشیا مختلف، از چسب های گوناگون استفاده می‌ شود. برخی از این چسب ها با قدرت بسیار بالایی که دارند می توانند انواع اشیا را به هم متصل کنند. هنگام استفاده از انواع چسب ها علاوه بر کیفیت و دوام بالا باید گزینه ای جهت اتصال سریع مد نظر قرار گیرد.

بررسی قدرت چسب ۱۲۳ و کاربردهای آن

چسب ۱۲۳ به عنوان یکی از قدرتمندترین و کاربردی ترین چسب ها در مصارف گوناگون مانند خانگی، پزشکی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت بسیار بالایی که چسب یک دو سه دارد این امکان را فراهم می ‌کند که در کمترین زمان ممکن بتوانید وسایل و قطعات را به هم بچسبانید.

چسب های قطره ای امروزه در شکل های مختلف و با کیفیت های گوناگون در دسترس افراد قرار می گیرند. بسته به نیاز خود و نوع اتصال و چسباندن قطعات مختلف، شما می توانید از انواع چسب ها استفاده کنید.

چسب ۱۲۳ چیست؟

امروز چسب های فوری قطره ای به شکل های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد. با این حال محصولی قدرتمند و فوری که بر پایه سیانوآکریلات تولید شده است با نام چسب ۱۲۳ در ایران شناخته می شود. یک محصول قدرتمند که می تواند طیف وسیعی از نیازهای کاربران در زمینه های مختلف تخصصی و عمومی را پاسخگو باشد.

چسب ۱۲3 در بازارهای گوناگون با نام ‌‌هایی مانند چسب همه کاره، چسب ام دی اف و چسب قطره ای فوری نیز نام برده می ‌شود. این نوع چسب که از دو بخش مجزا تشکیل شده شامل چسب قدرتمند و اسپری شتاب دهنده است. به محض این که شما دو ماده را به همدیگر بچسبانید در کمترین زمان می توانید با استفاده از اسپری خود کننده آن را خشک کنید.

انواع چسب ۱۲۳

با توجه به کیفیت و عملکرد قدرتمندی که چسب ۱۲۳ دارد امروزه برند های مختلف اقدام به تولید این نوع چسب می کنند. در بازار کشور ما برندهایی مانند سناباند، استارباند، تکنوفیکس، آکفیکس و میتراپل امروزه اقدام به ارائه چسب های خود می کنند. بسته به مواد اولیه به کار برده در ساخت آن ها، با کیفیت های گوناگون در اختیار شما قرار می گیرند. با این حال با توجه به قدرت بالایی که این نوع چسب دارد شما می توانید به خوبی از مزایای آن بهره مند شوید.

کاربرد چسب ۱۲۳

با توجه به عملکرد مناسبی که این نوع چسب دارد، در صنایع مختلف و برای اتصال قطعات گوناگون می توان از آن استفاده نمود. امروزه در مشاغل فراوان و برای مصارف گوناگون از این نوع چسب استفاده می شود.

ترکیب دو جز تشکیل دهنده این نوع از این امکان را می ‌دهد که قطعات گوناگون در سریع ترین زمان به همدیگر اتصال یابند. از جمله کاربردهای این چسب می ‌توان برای چسباندن ام دی اف، نئوپان، پلاستیک و سرامیک اشاره کرد.

blank

قدرت چسبندگی بسیار بالایی که چسب های ۱۲۳ دارند، این امکان را فراهم کرده که شما برای مصارف خانگی و اتصال قطعات و وسایل گوناگون، بتوانید از آن استفاده نمایید.

نحوه استفاده از چسب ۱۲۳

با توجه به سهولت در استفاده از کاربرد این نوع چسب، به راحتی می توانید از آن استفاده نمایید. برای استفاده و بهره وری از چسب یک دو سه ابتدا باید سطح مورد نظر را به خوبی تمیز کرده و چنانچه دارای رطوبت بوده و یا خیس باشد آن را خشک نمایید. این عمل موجب می شود که اثربخشی چسب به میزان بهتری برای شما در دسترس باشد.

پس از آن که سطح مورد نظر را تمیز نمودید، می توانید بر روی سطحی که قصد چسباندن آن را دارید اندکی اسپری بپاشید. این عمل موجب می شود تا با تبخیر شدن فرآیند چسباندن به شکل بهتری برای شما انجام پذیرد. پس از این عمل می توانید قطعه و سطح مورد نظر را آغشته به چند قطره چسب نمایید

قطعاتی که قصد چسباندن و اتصال آن ها را به هم دارید را در سریعترین زمان بر جای مناسب قرار داده و برای اتصال چند ثانیه محکم نگه دارید. حداکثر زمانی که شما صرف انجام این کار خواهد کرد ۱۵ ثانیه خواهد بود

نکات ایمنی برای استفاده از چسب یک دو سه

چنانچه قصد استفاده از این نوع چسب را دارید رعایت نکات ایمنی الزامی خواهد بود. دقت داشته باشید که اسپری موجود در چسب ۱۲۳ و بخار آن می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. به همین منظور تا حدی که ممکن است با خودداری از استنشاق آن اقدام به فرایند چسباندن نمایید. چنانچه قصد استفاده از چسب یک دو سه را دارید بهتر است قطعه و وسایل مورد نظر را به فضایی باز و یا محیطی که دارای تهویه مناسب است انتقال دهید.

از خطراتی که هنگام استفاده از این نوع چسب پیش روی شما قرار دارد استفاده از کشیدن سیگار در حین فرایند چسباندن است. به طور قطع از روشن کردن سیگار یا آتش در حین استفاده از چسب ۱۲۳ خودداری نمایید. با توجه به مواد تشکیل دهنده این نوع چسب دارای قابلیت اشتعال بوده، خطراتی برای شما در پی دارد. فراموش نکنید که از برخورد چسب با چشم یا پوست خود جلوگیری کنید. چنانچه این اتفاق افتاد می توانید در سریع ترین زمان آن را با آب فراوان مورد شستشو قرار دهید.

blank

برای نگهداری از چسب آن را در دمای مناسب قرار داده و از تابش نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. استفاده از ماسک ایمنی و دستکش برای انجام فرآیند چسباندن امری ضروری خواهد بود.

مزایای استفاده از چسب ۱۲۳

استفاده از این چسب با توجه به بهره مندی از ماده سیانوآکریلات به شما قدرت فوق العاده و میزان چسبندگی بالایی خواهد داد. علاوه بر این فرآیند چسباندن با استفاده از این ماده در سریعترین زمان انجام می گیرد. از دیگر مزایای استفاده از چسب یک دو سه قابلیت استفاده برای سطوح مختلف و وسایل گوناگون خواهد بود. شما می توانید برای مصارف صنعتی و خانگی و تخصصی از این نوع چسب استفاده نمایید.

سخن پایانی

در حالت کلی چسب های ۱۲۳ با هر برندی که تولید شوند می توانند قدرت بالایی داشته باشند. با توجه به عملکرد مناسبی که دارند جهت چسباندن سطوح مختلف و وسایل گوناگون استفاده از این نوع چسب گزینه مناسب خواهد بود.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    مهدی :
    6 ماه پیش

    مطالب مفیدی بود تشکر از ابزار‌نیکو.