خرید کیف ابزار

خرید کیف ابزار

کیف ابزار یا جعبه ابزار، جعبه‌ای کیف مانند است که برای مرتب کردن، جا به جا کردن و محافظت از ابزار و وسایل کاربرد دارد. کیف ابزار وسیله‌ای کمکی است که معمولا ابزار و آلاتی که برای تعمیر و یا ساخت وسایل مختلف استفاده می‌شود.

خرید کیف ابزار

جنس کیف ابزار

کیف ابزار هم می‌تواند به معنی غالب یا جعبه ای کوچک باشد که وسایل نه چندان زیاد ولی کاربردی در آن قرار می‌گیرد و می‌توان آن را جا به جا کرد و همچنین می‌تواند به معنی سیستمی از وسایل مجهز بر روی میز یا پایه باشد. کیف ابزارهای امروزی عمدتا از جنس پلاستیک یا فلز (معمولا استیل) هستند؛ در حالی که جعبه ابزار های قرن 19 از جنس چوب بودند. به طور کلی کیف ابزار فلزی سنگین تر از کیف ابزار پلاستیکی است. کیف ابزار فلزی احتمال خوردگی و زنگ زدن دارد و ممکن است لبه‌های تیزی داشته باشد. البته لازم به ذکر است که فلز در کل محکم تر از پلاستیک است و در هنگام خرید کیف ابزار باید با توجه به نیاز و محیط کار این نکات را توجه کرد.

ظاهر کیف ابزار

کیف ابزار می‌تواند ظاهری شبیه به کیف لپ تاپ و یا کیف چمدان داشته باشد و دارای چند جیب هستند که برای جایگذاری وسایل نسبتا محدودتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید کیف ابزار

کیف ابزار ساده کوچک، حالتی شبیه به جعبه دارد و معمولا یک دسته برای نگه داشتن و جا به جا کردن و یک درپوش که با لولا باز و بسته می‌شود در آن تعبیه شده است. در بسیاری از آنها سینی قابل جدا کردن در بالای و رو لبه قرار دارد که به طبقه بندی بهتر کمک می‌کند. برخی سینی‌های کشویی نیز دارند که باعث دسترسی راحت به ابزار می‌شود.

blank

بعضی از کیف ابزارها بسیار بزرگ تر هستند؛ به طوری که برای جا به جایی راحت تر، مانند چمدان دارای چرخ هستند. این نوع کیف ابزارها بیشتر تر آزمایشگاه ها و کارخانه ها و بخش های صنعتی استفاده می‌شود؛ زیرا ابزار و آلات بیشتر و بزرگتر و تخصصی تر در این مکان‌ها استفاده می‌شود. اکثر این کیف ابزارها فلزی هستند و سینی‌های کشویی متعددی دارند.

خرید کیف ابزار

وسایل هایی که عمدتا در کیف ابزار می‌ توان یافت

کیف ابزار معمولا در دست تعمیرکاران، برق کاران و شغل‌هایی از این قبیل زیاد دیده می‌شود و برایشان بسیار کاربردی است و وسایلی که آنها استفاده می‌کنند عمدتا برای تعمیر وسایل به کار می‌رود؛ چند مورد از معروف‌ترین آنها عبارتند از:

پیچ گوشتی: پیچ گوشتی ابزاری بسیار کاربردی در زمینه‌های مختلف است که واقعا در هر کیف ابزاری می‌توان آن را یافت. این وسیله با داشتن خاصیت اهرمی و گشتاوردی، برای باز کردن انواع پیچ استفاده شده و در سایزهای مختلف با سرهای مختلف برای انواع پیچ ها ساخته می‌شود.

انبردست: انبردست وسیله‌ای است که از دو اهرم که در یک نقطه به هم وصل می‌شوند و حالتی شبیه قیچی ایجاد می‌کنند و در زمینه‌های مختلف از جلمه سیم کشی استفاده زیادی دارد. این وسیله در سایزهای مختلف تولید می‌شود و تنوع زیادی در کاربرد مانند لخت کردن سیم و بریدن آن دارد.

آچار فرانسه: آچار فرانسه یا آچار تنظیم پذیر، نوعی آچار با اندازه دهانه متغیر است که می‌توان آن را بنا بر اندازه مهره یا پیچ تغییر داد.

فازمتر: فازمتر یا فازنما، وسیله است که برای آزمایش وجود یا عدم وجود جریان الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع ساده آن به شکل پیچ گوشتی است و علاوه بر داشتن توانایی های یک پیچ گوشتی، برای تشخیص سیم فاز از سیم نول نیز استفاده می‌شود و اگر سیم حامل جریان باشد، چراغ داخل فازمتر روشن می‌شود.

چکش: از قدیمی‌ترین ابزار ساخته شده توسط بشر است که کاربرد ساده اما زیادی دارد.

متر: یکی از اعمالی که در طول زندگی در زمینه‌های مختلف با آن سر و کار داریم، اندازه گیری است و برای همین منظور، متر قیاس می‌تواند ابزاری مناسب برای کیف ابزار باشد.

خرید کیف ابزار

کیف ابزار وسیله کمیابی نیست و می‌توان به صورت حضوری وآنلاین آن را تهیه کرد؛ ولی بهتر است بسته به استفاده خود، با مشورت افرادی که در زمینه چیزی که برای آن می‌خواهید کیف ابزار را تهیه کنید، تجربه دارند کیف ابزار را در سایز و جنس مناسب را انتخاب کنید.

اگر در حال یادگیری مهارتی هستید که نیازمند وسایل زیادی است، بهتر آنها را به صو رت منظم و مرتب نگه دارید، چون ممکن است گم شوند و با اینکار، دسترسی راحت‌تر و سریع‌تری به وسیله مورد نظر خواهید داشت. کیف ابزار وسیله‌ای طرح شده با این هدف است تا ابزار مورد نظر خود را به صورت منظم نگه داشته و به مکان مورد نظر در صورت نیاز جا به جا کنید.

ارسال دیدگاه