خرید انواع جعبه ابزار

خرید انواع جعبه ابزار

معمولا در اکثر خانه‌ها و محیط‌های کاری، ابزارها و قطعات مختلفی جهت تعمیر و نصب لوازم مختلف، نگهداری می‌شوند که مرتب نگه ‌داشتن تجهیزات و ابزارها همیشه دغدغه‌ای اساسی برای افراد است. اما بکارگیری یک جعبه ابزار مناسب می‌تواند این مشکل را حل کند. درون جعبه ابزار محل قرارگیری انواع ابزارآلات مانند میخ، چکش، انبردست و.. تعبیه شده ‌است تا افراد بتوانند با مراجعه به آن ابزار مورد نیاز را به ‌سهولت پیدا کنند. با کمک این محصول به شدت کاربردی می‌توانید تمامی ابزارآلات بزرگ و کوچک را با خود حمل کنید.

 جعبه‌های ابزار معمولا از پلاستیک یا  فلز ساخته شده­اند، اگرچه در گذشته استفاده از چوب برای درست کردن آن نیز مرسوم بوده است. جعبه ابزار پلاستیکی به‌صرفه‌ترین گزینه جهت استفاده در خانه بوده و از نوع فلزی آن می‌توان در خارج از منزل نیز استفاده کرد.

خرید انواع جعبه ابزار

انواع جعبه ابزار

همان‌طور که در قسمت قبلی به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید انواع جعبه ابزار پلاستیکی و فلزی را برای انجام کارهای مختلف خریداری نمایید. حال نوبت معرفی انواع جعبه ابزار است:

  • جعبه ابزار دستی: به طور معمول از پلاستیک و یا فلز برای ساخت جعبه ابزار دستی استفاده می­شود‌ و دسته این محصول به صورت تاشو می­باشد. اگر به دنبال خرید یک محصول باکیفیت‌ برای منزل خود هستید، جعبه ابزار دستی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. درون این محصول انواع پیچ، آچار، انبردست و… جای می‌گیرد و شما می‌توانید ابزارآلات مختلف را جدا از یکدیگر درون این جعبه قرار دهید.
  • جعبه ابزار چرخ‌دار: همانطور که از نام این محصول پیداست، در قسمت زیرین آن چندین چرخ تعبیه شده‌است تا افراد بتوانند آن را به راحتی حمل کنند. شکل ظاهری این جعبه ابزار به کیف و یا چمدان شباهت دارد و می‌توان از آن برای حمل انواع دریل استفاده کرد.
  • جعبه ابزار قفسه‌ای: شما می‌توانید جعبه ابزار قفسه‌ای را در کارگاه‌های مختلف مشاهده کنید چراکه این محصول قادر است حجم بسیار زیادی از ابزارآلات و یراق آلات را درون خود جای بدهد. جنس این جعبه، فلزی بوده و بسیار مقاوم می‌باشد.

خرید انواع جعبه ابزار

ابزار آلات جعبه ابزار

پس از معرفی جعبه ابزار نوبت به بررسی ابزارآلات و تجهیزات درون این محصول می‌رسد. با تهیه این جعبه میتوانید انواع چکش، پیچ، انبردست، پیچ‌گوشتی، متر، فازمتر، نوار تفلون، کاردک، انواع آچار، سیم‌چین، تراز، دم باریک، واشر پلاستیکی، واشر فلزی، میخ، انواع دریل، هویه، مته و.. را درون این محصول جای دهید و در کمترین زمان ممکن به ابزار مورد نیاز دسترسی پیدا کنید.

 لازم به ذکر است که از قرار دادن وسایلی مثل دریل و مته درون جعبه ابزار پلاستیکی خودداری کنید چراکه نوع پلاستیکی این محصول قابلیت تحمل تجهیزات سنگین وزن را ندارد درنتیجه بهتر است برای حمل‌ونقل دریل، مته و… از جعبه ابزار فلزی استفاده نمایید. به عنوان یک تعمیرکار می‌توانید وسایل ایمنی خود اعم از عینک، کلاه ایمنی، دستکش و.. را نیز درون جعبه ابزار قرار دهید تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنید.

کیف ابزار یا جعبه ابزار ؟

ممکن است تصور کنید که تفاوتی میان کیف ابزار و جعبه ابزار وجود ندارد درحالی که بین این دو محصول تفاوت‌های آشکاری وجود دارد برای مثال:

  • جعبه ابزار مقاومت بسیار بیشتری نسبت به کیف ابزار دارد درنتیجه جعبه ابزار خریداران و مشتریان بیشتری دارد.
  • وزن کیف ابزار بسیار کمتر از جعبه ابزار می‌باشد در نتیجه کیف ابزار برای کسانی که به دنبال خرید یک محصول سبک وزن هستند پیشنهاد بسیار هوشمندانه‌ای می‌باشد.
  • برای درست کردن جعبه ابزار از قفل‌های بسیار محکمی استفاده می‌شود درحالی که برخی از کیف‌های ابزار فاقد هرگونه قفل می‌باشند.
  • احتمال پارگی کیف ابزار تاحدودی زیاد است در حالیکه جعبه ابزار در برابر ابزارآلات تیز بسیار مقاوم است.

خرید انواع جعبه ابزار

نکاتی درباره خرید جعبه ابزار

امروزه انواع جعبه ابزار در ابعاد مختلفی تولید و روانه بازار فروش شده‌اند به همین علت بسیاری از افراد در هنگام خرید این محصول با مشکل مواجه می‌شوند. در ادامه به برخی از نکات مهم و کاربردی درباره خرید جعبه ابزار اشاره خواهیم کرد، این نکات عبارتند از:

  • سایز و ابعاد جعبه ابزار: یکی از مهمترین نکات درباره خرید جعبه ابزار، توجه به سایز این محصول می‌باشد. اگر می‌خواهید تعداد بسیار زیادی از ابزارآلات را درون این محصول جای دهید، ابعاد جعبه باید تاحدودی بزرگ باشد تا دچار مشکل نشوید.
  • توجه به جنس جعبه: از دیگر فاکتورهای مهم در هنگام خرید جعبه ابزار می‌توان به پلاستیکی یا فلزی بودن آن اشاره کرد. اگر حجم یراق آلات شما کم است، بهتر است نوع پلاستیکی را تهیه نمایید. پیشنهاد می‌کنیم برای حمل ابزارآلات سنگین از جعبه ابزار فلزی استفاده نمایید.
  • توجه به طبقات جعبه ابزار: طبقات جعبه ابزار انتخابی شما باید با حجم و ابعاد ابزارآلات مطابقت داشته باشد تا بتوانید ابزار کوچک و بزرگ را به راحتی از یکدیگر تفکیک کنید.
  • قفل جعبه ابزار: بسیاری از تعمیرکاران درون جعبه ابزار، قطعات و تجهیزات گران قیمتی را قرار می‌دهند به همین علت قفل جعبه ابزار باید سالم و محکم باشد.

خرید جعبه ابزار، پیشنهادی هوشمندانه

در این مقاله سعی کردیم درباره جعبه ابزار اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. مطالعه مطالب فوق می‌تواند به شما در خرید یک محصول کاربردی و مفید برای منزل و یا کارگاه کمک کند. با خرید جعبه ابزار می‌توانید از گم شدن ابزارهای خود جلوگیری کرده و در صورت نیاز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن‌ها دست‌رسی داشته باشید.

ارسال دیدگاه