پیچ گوشتی وسیله ای برای خدمت به بشر!

پیچ گوشتی وسیله ای برای خدمت به بشر

اصلا کدام یک از شماست که تابحال علاقه پدرش را نسبت به این عضو بی‌نظیر، پیچ گوشتی عزیز ندیده باشد! اصلا اگر نظر مرا بخواهید، پیچ گوشتی وسیله نجات بشر است، در ادامه نظر شما  دراین باره جلب خواهیم کرد.

پیچ گوشتی یا پیچ استخوانی

شاید تا به اکنون با خود اندیشیده باشید که تاریخچه نام گذاری ابزار و دیگر اشیا موجود در پیرامون‌مان از کجا می‌آیند در اینجا به شما خواهیم گفت که، پیچ گوشتی در‌واقع کلمه عامیانه‌ء همان پیچ گَشتی یا پیچ چرخان است، که در اصطلاح عموم اینطور خوانده میشود.

پیچ گوشتی وسیله ای برای خدمت به بشر

ابزار به دادمان میرسند .

اکثریت شما که خواننده این مقاله هستید حداقل یکبار کلید خود را در خانه جاگذاشته‌اید، توصیه ما به شما این است که همیشه یک پیچ گوشتی در کیف خود داشته باشید، لذا کاری که پیچ گوشتی میکند غول نمیکند .فارغ از شوخی، ابزار و وسیله ها در زندگی نقش بسیار مهمی ایفا میکنند چراکه بدون وجودشان نه پیچی بسته میشود نه دری باز میشود و نه وسیله ای را میتوان ساخت و نه..

تلاش بشر از ابتدای تاریخ برای فراهم کردن ابزار

انسان از همان ابتدای خلقت در‌صدد این بوده که راهی برای آسان شدن زندگی ، و فراهم‌آوردن شرایط راحت‌تر برای زیستن فراهم کند، برای این کار نیازمند ابزاری بود که  او را در این کار یاری کنند. ساخت این ابزار در گرو خلاقیت و تلاش مستمر بشر بوده است و فرایند ساخت این ابزار از ساده ترین شکل آن تا پیچیده ترین ابزار آلات صنعتی تااکنون ادامه پیدا کرده است .

پیچ گوشتی وسیله ای برای خدمت به بشر

پیچ گوشتی های اولیه

در حقیقت ساخت پیچ گوشتی ها، ابتدا به این سبک مدرن الان نبود، و اکثریت ابزار ساختار و شمایل ساده داشتند. کشفیات باستان‌شناسان نشان میدهد. ابزار در ابتدا سنگ‌هایی با لبه های تیز بودند، یا تکه استخوان‌هایی که از شکار حیوانات به دست می‌آمد، چندی بعد از کشف آتش توسط انسان های نخستین، انسان توانست با شکل دادن به سنگ، ابزار آلات پیشرفته‌تری را بسازد.

پیچ گوشتی و انواع آن

میتوان گفت ابزار، وسیله ای برای تبدیل شکل خام مواد اولیه، به شکل قابل استفاده آن هستند به‌ گونه‌ای که در نهایت خودشان بدون تغییر مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه با انواع پیچ گوشتی ها آشنا خواهیم شد.

اجزای سازنده پیچ گوشتی

هر پیچ گوشتی ساخته شده از سه قسم اصلی است، ۱)دسته ۲)میله محور  ۳)سری ؛ جنس و شکل بکار رفته در هر کدام از قسمت‌های نام برده در عملکرد پیچ گوشتی ها تاثیر مستقیم دارند.

 دسته

دسته هر پیچ گوشتی باید به گونه ای طراحی شود که فرد در هنگام استفاده از آن انرژی کمتر استفاده کند و نتیجه بهتری را بگیرد و ساختار دسته باید بگونه‌ای باشد، که دست در حین استفاده ازآن لیز نخورد، و فرم‌دهی به دسته برای سرنخوردن آن الزامی است. دسته اکثر پیچ گوشتی ها از پلاستیک‌های فشرده ساخته شده که بطور معمول از سلولز استات ولاستیک ساخته میشنوند و رویِ آن را معمولا با گرما حالت میدهند که دست خور راحت تری داشته باشد‌.

میله محور

میله محور پیچ گوشتی متحمل فشار وارده بر آن است لذا باید از مقاوت زیادی بهره‌مند باشد برای همین در ساخت ان از آلیاژهای مقاومی چون فولاد استفاده میشود که در برابر فشار مقاوم باشد و خم نشود، شکل میله معمولا دایره ای شکل یا شش ضلعی است تا بتواند چرخش بهتری را داشته باشد.

سری

سری ها به اشکال متفاوت تری نسبت به میله محور و دسته وجود دارند ، سری میتواند مستقیم به میله متصل باشد یا قابلیت جدا شدن از میله را داشته باشد. مثلا پیچ گوشتی دریل قابلیت استفاده با سری‌هایی با شکل های متنوع را دارد. پیچ گوشتی ها بر اساس همین سری ها با دوگروه پر کاربرد معمول دوسو ، و چهارسو تقسیم میشوند. چهار سو به دلیل فرو رفتن درچهار حفره پیچ حجم تسلط بهتری را نسبت به دوسو ایجاد می‌کند. سری ها معمولا از فلزات و آلیاژ های سنگین و عایق الکتریکی ساخته میشود. سری پیچ گوشتی های دوسو معمولا تخت و سری پیچ گوشتی های چهار سو حالت گرد دارد.

پیچ گوشتی وسیله ای برای خدمت به بشر

پیچ گوشتی های دریل و برقی

پیچ گوشتی های شارژی و یا برقی کاربرد گسترده‌ای در حیطه فعالیت های سنگین نجاری ، نصب دکوراسیون خانه و دیگر فعالیت های پیشرفته دارد. که در سال های اخیر به لطف   تکنولوژی با پایین آوردن سطح انرژی مورد نیاز دراین دستگاه ها حجم بیشتری از مردم برای خرید این دستگاه ها مراجعه میکنند. این پیچ گوشتی در مارک های معتبر رونیکس ، شیائومی حجم مخاطب زیادی را به خود جذب کرده است.

زندگی امروز بدون ابزار!

حقیقت این است که تصور زندگی آن هم در عصر فن و تکنولوژی بدون ابزار غیر ممکن است. چراکه توقع و نیاز بشر درگذر زمان دستخوش تغییر بسیاری بوده، و کمتر کسی است که راحتی زندگی مدرن را به امکانات پایین قدیمی ترجیح دهد. پس اگر بگوییم امکانات رفاهی امروزه مرهون پیشرفت ابزار آلات است بی راه نگفته ایم.

ارسال دیدگاه