راهنمای خرید بهترین متر دستی

راهنمای خرید بهترین متر دستی

متر دستی از جمله وسایل ضروری است که باید در هر خانه‌ای وجود داشته باشد. این وسیله در موقعیت‌های گوناگون، کاربرد دارد و به روند به سرانجام رساندن بسیاری از کارهای خانگی، سهولت می‌بخشد. همچنین این وسیله برای مشاغل متنوعی از جمله بنایی، نجاری و دیگر شغل‌های مشابه، از ضروریات است و داشتن آن، کمک بسیار بزرگی برای افرادی که در این مشاغل مشغول به کار هستند؛ می‌کند.

انواع مختلف مترهای دستی

مترهای دستی انواع مختلفی دارند که با توجه به موقعیت و هدفی که به خاطر آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند به چندین دسته‌ی متنوع، تقسیم شوند. در هنگام خرید متر دستی باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید متناسب با خواسته‌های خود، مناسب‌ترین ابزار را پیدا کنید.

متر دستی پارچه‌ای

این دسته از مترهای دستی، برای مشاغلی نظیر نجاری مناسب نیست و بیشتر برای اندازه‌گیری پارچه و همچنین کارهای خانگی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل متر دستی، در اکثر موارد طول زیادی دارد و گاهی مقدار طولی که به وسیله‌ی این متر قابل اندازه‌گیری است؛ به 30 یا 50 متر نیز می‌رسد. این متر مناسب‌ترین مدل برای اندازه‌گیری پارچه‌ی لباس برای خیاطی و یا گرفتن اندازه‌ی پارچه‌ی پرده است.

راهنمای خرید بهترین متر دستی

متر دستی فلزی

مترهای دستی فلزی از پرطرفدارترین مترهای دستی هستند که با توجه به کاربرد فراوانی که دارند، می‌توان از آن‌ها با منظورهای متفاوتی استفاده کرد و همچنین کاربرد فراوانی در مشاغل مختلف دارند. کاربرد گسترده و متنوع این نوع متر دستی، سبب شده است که بسیاری از افراد خواهان خرید این مدل باشند. با توجه به گسترش دایره‌ی افرادی که از این مترهای دستی استفاده می‌کنند؛ این روزها می‌توان این مترهای فلزی را در اکثر مغازه‌ها پیدا کرد. مترهای دستی فلزی، تنوع بیشتری نسبت به مترهای دستی پارچه‌ای دارند و انواع مختلفی از آن با طول‌های متنوع در بازار یافت می‌شوند. البته این مدل مترها معمولا بیشتر از 10 متر نیستند که این حالت، محدودیتی برای خرید آن‌ها ایجاد می‌کند.

راهنمای خرید بهترین متر دستی

تفاوت متر دستی پارچه‌ای و فلزی

متر پارچه‌ای، کاربرد محدودی دارد و تنها در برخی از موارد می‌توان از آن استفاده کرد. این متر دستی به علت اینکه غالبا طول زیادی دارد، در زندگی روزمره کاربرد زیادی ندارد و نمی‌توان به طور گسترده از آن استفاده کرد. برخلاف این مدل، متر فلزی کاربرد بیشتری دارد و نه تنها در مشاغل گوناگون می‌توان از آن استفاده کرد بلکه در زندگی روزمره نیز می‌توان از کاربردهای آن، بهره برد. همچنین متر فلزی به علت تقاضا بیشتری که دارد؛ تنوع گسترده‌تری نیز به دست آورده است و تقریبا همه‌جا می‌توان آن را پیدا کرد و خرید. علاوه بر این، از مزایا دیگر متر دستی فلزی این است که در طول‌های مختلفی از 3 متر تا بیشتر از آن، می‌توان آن‌ها را پیدا کرد.

متر باطری خور

این متر کاربرد بسیار محدودی دارد و معمولا به منظور استفاده‌های پیشرفته خریداری می‌شود. بدنه‌ی این مدل متر دستی، در برابر ضربه، مقاوم و بادوام است و در مشاغلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در محیط کار، امکان ضربه دیدن به ابزارآلات وجود دارد.

راهنمای خرید بهترین متر دستی

خرید اینترنتی متر دستی

متر دستی وسیله‌ای است که معمولا در بسیاری از ابزارفروشی‌ها پیدا می‌شود اما یکی از مزایا دیگری که خرید این متر دارد این است که می‌توان به راحتی فروشگا‌ه‌های اینترنتی مطمئنی پیدا کرد که انواع مختلفی از این متر را برای فروش گذاشته‌اند. خرید اینترنتی متر برای صرفه‌جویی در وقت بسیار مفید است و همچنین با یک جستجو ساده شما می‌توانید به انواع متنوعی از این وسیله دست بیابید که شاید این تنوع در ابزارفروشی‌ها، پیدا نشود.

قیمت

متر دستی از جمله ضروریات بسیاری از مشاغل و حتی خانه، است. از این روز هزینه کردن برای خرید این ابزار نه تنها هدر دادن پول نیست بلکه در بسیاری از موارد، اقدامی آینده‌نگرانه در جهت کاهش هزینه‌ها خواهد بود. قیمت این وسیله، بستگی به مدل و مارک مدنظر شما دارد. همچنین در نظر داشته باشید که انواع متر دستی‌های موجود در ابزار، از کیفیت مطلوبی برای کارهای روزمره برخوردار هستند اما برای خرید این ابزار به منظور استفاده در مشاغلی همچون نجاری، باید دقت بیشتری به خرج داد. در این دسته از شغل‌ها، به علت حساسیت زیاد اندازه‌گیری دقیق، خرید متر مطمئن و باکیفیت، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

نکات قابل توجه در خرید متر دستی

در خرید مترهای دستی، چه به صورت حضوری و چه خرید اینترنتی، باید به نکات مهمی توجه کنید؛ بنابراین دقت داشته باشید که در هنگام خرید اینترنتی، حتما از سایتی خرید خود را انجام دهید که عکس از متر گذاشته باشد تا شما بتوانید این نکات را مورد بررسی قرار دهید. متر دستی باید عملکردهای متفاوتی داشته باشد که شامل موارد مختلفی می‌شوند؛ قفل، قابلیت اندازه‌گیری در واحدهای مختلف متناسب با کاربرد موردنظر شما، نوع و جنس متر و محافظ آن از مهم‌ترین مواردی هستند که حتما باید مورد بررسی شما قرار بگیرند.

خرید بهترین متر دستی

خرید این وسیله، برخلاف بسیاری از وسایل دیگر، به میزان کمی به جنس خود ابزار بستگی دارد و بیشتر وابسته به خواسته و هدف شما است. این ابزار، وسیله‌ای بسیار پرکاربرد و همچنین پرطرفدار است که حتی برای انجام بسیاری از کارهای روزمره نیز به کمک شما می‌آید و یا به روند انجام برخی از کارها، سهولت می‌بخشد. شما ابتدا باید هر متر دستی را خوب بشناسید و اطمینان حاصل کنید که این مدل با اهداف و کاربری که شما مدنظر دارید سازگار باشد. سپس برای خرید بهترین مدل مترهای دستی، فروشگاه مطمئنی پیدا کنید و با صاحب فروشگاه که با این ابزار آشنا است نیز مشورت کنید. اگر قصد خرید اینترنتی دارید؛ حتما نظرات کاربران در پست مربوط با محصول موردنظر خود را بخوانید و از کارشناسان مربوطه نیز نظر بخواهید.

ارسال دیدگاه