کاربرد های برچسب شیشه مات کن

کاربرد های برچسب شیشه مات کن

شیشه مات کن چیست؟

شیشه مات کن یه لایه برچسب هست که روی شیشه‌های مختلف کشیده میشه تا دید افراد از بیرون محدود بشه و در نتیجه بتونیم فضای شخصی‌تری ایجاد کنیم.

برچسب شیشه مات‌کن علاوه‌ بر حفظ حریم خصوصی افراد، از تابش بیش‌از حد نور خورشید هم جلوگیری میکنه. این شیشه مات کن‌ها رو می‌تونین برای سطوح شیشه ای پنجره‌ها، درب‌های شیشه‌ای، شیشه مات کن پارتیشن‌ اداری و برای مات کردن شیشه‌ جداکننده‌های فضای داخلی خانه مثل سرویس حمام و دستشویی استفاده کرد.

کاربرد برچسب شیشه مات‌ کن

در این‌جا به کاربردهای شیشه مات‌کن‌ها در فضاهای مختلف می‌پردازیم:

حفظ حریم شخصی

اصلی ترین کاربرد شیشه مات‌کن‌ها حفظ حریم شخصی افراد است. استفاده از این برچسب‌ها به خصوصی سازی فضاها کمک زیادی میکنه. یکی از رایج ترین کاربرد‌های شیشه مات‌کن‌ها، برای مسدود کردن دید پنجره ساختمان‌های مسکونی است. همچنین در بسیاری از ادارات، شرکت‌ها، مراکز درمانی و یا هر فضای دیگری که نیاز به وجود حریم شخصی داره از پارتیشن‌هایی برای جداسازی فضاها استفاده میشه.

جلوگیری از ورود بیش از‌ حد نور خورشید

پرده‌ها تا حدودی از عبور نور خورشید به فضای داخلی جلوگیری میکنن اما باعث تاریک شدن فضا میشن. برچسب شیشه مات‌کن به صورت غیر مستقیم، مقدار مناسبی از نور رو از خودش عبور میده و محیط رو روشن میکنه. گاهی اوقات در بعضی از فضا‌ها، تابش نور خورشید بیش از حد و اذیت کننده است. همچنین ممکن است رنگ فرش و وسایلی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستن به مرور از بین بره. مات کردن شیشه‌‌ها راه ‌حل مناسبی برای جلوگیری از این اتفاق است.

جلوگیری از ورود بیش از‌ حد نور خورشید

زیبا‌سازی فضای داخلی

تزیین و زیبا‌سازی فضای داخلی با استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، از کاربردهای شیشه مات‌کن است. در فضا‌های داخلی خانه مثل اتاق کودک، سرویس بهداشتی و … یا محیط‌های کاری میتونین بااستفاده برچسب‌‌های شیشه مات‌کن طرح‌دار، تغییر دکوراسیون مدرنی ایجاد کنین.

مناسب برای فضاهای کوچک

کاربرد دیگر شیشه مات‌کن‌ها برای مات کردن دیوارهای شیشه‌‌ای است که به عنوان جداکننده فضا به جای دیوار، ایجاد میشن. گاهی اوقات دیوارهای شیشه‌ای برای استفاده از فضای داخلی و نور موجود در محیط به‌کار میره. برای مثال در فضاهای مسکونی کوچک، برای استفاده مناسب از نور طبیعی، از دیوارهای شیشه ای جداکننده استفاده میشه که با‌توجه به کاربری فضاها، استفاده از شیشه مات‌کن ضروریست. از دیگر مزایای استفاده از شیشه مات‌کن‌ها به جای پرده در فضاهای کوچک، بزرگ‌تر دیده شدن فضا و استفاده بهینه از فضای کوچک اتاق است.

بادوام و قابل شست‌وشو

در بعضی موارد نیاز داریم که شیشه مات کن رو در محیط‌های مرطوب مانند حمام، سرویس بهداشتی، سونا و … نصب کنیم. برچسب‌های شیشه مات‌کن‌ با توجه به این‌که ضدآب و قابل شست‌و‌شو هستن، دوام بالایی دارن. شما می‌تونین با خیال راحت از این برچسب‌ها برای مات کردن شیشه در محیط مرطوب استفاده کنین.

تنوع بالا در طرح و رنگ‌بندی مختلف

به دلیل کاربرد زیاد از شیشه مات‌کن‌ها در مکان‌های مختلف، انواع مختلفی از این محصول در بازار وجود داره. شما می‌تونین با‌توجه به کاربری فضا و همچنین سلیقه شخصی، از انواع برچسب‌های ساده و طرح‌دار استفاده کنین و فضایی مدرن و متفاوت ایجاد کنین. شیشه مات‌کن‌ها بر اساس طرح و رنگ به 4 نوع ساده، طرح‌دار، رنگی و جیوه‌ای تقسیم بندی میشن.

تنوع بالا در طرح و رنگ‌بندی مختلف

شیشه مات‌کن ساده: این مدل برچسب‌ها از ارزان‌ترین و پر‌فروش‌ ترین نوع شیشه مات‌کن‌‌ها هستن. شیشه مات‌کن‌‌ ساده بدون طرح است و جنبه زیبایی نداره. این برچسب‌ها به صورت کامل، مانع از دید فضای داخل نمیشن. مات کننده‌های ساده به شکل رولی و متری در بازار وجود دارن.

شیشه مات‌کن‌‌ طرح‌دار: این نوع برچسب‌ها در انواع مختلفی از طرح‌ها و مدل‌ها وجود دارن و شما می‌تونین با‌توجه به سلیقه شخصی‌تون، نوع دلخواهتون رو انتخاب و خریداری کنین. این مدل مات کننده‌ها نسبت به مدل‌های ساده، بیش‌تر جلوی دید رو می‌گیرن و ظاهر زیبا و جذابی دارن.

‌‌شیشه مات‌کن‌ رنگی: این مدل های پرفروش از شیشه مات‌کن‌ها دارای تنوع رنگی بالایی هستن. شیشه مات کننده‌های رنگی جذابیت بصری بالایی دارن. در انتخاب طرح و رنگ این مات کننده‌ها، باید دقت کنین تا طرح و رنگی متناسب و هماهنگ با دکوراسیون فضای داخلی انتخاب و خریداری کنین.

شیشه مات‌کن‌‌ جیوه‌ای: این برچسب‌ها مانند شیشه مات‌کن‌های ساده هستن با این تفاوت که یک لایه جیوه روی آن‌ها قرار داره که در روز‌ها باعث مسدود شدن دید از بیرون به داخل میشه.

قیمت مناسب

اگه قصد داشته باشیم برای یک فضاهای بزرگ پرده نصب کنیم احتمالا باید هزینه زیادی رو برای این‌کار در نظر بگیریم. در این مواقع پیشنهاد میشه به جای نصب پرده، برچسب‌های شیشه مات‌کن انتخاب مناسبی برای پوشش پنجره‌ها هستن.

جمع بندی

در این مقاله شما با برچسب شیشه مات‌کن‌ آشنا شدین و در ادامه کاربرد این محصول، در محیط‌های مختلف با کاربری‌های متفاوت رو بررسی کردیم. شما برای خرید شیشه مات‌کن‌ها حتما باید به شرایط و کاربرد استفاده از آن‌ها، با‌توجه به این‌که در محیط کاری یا مسکونی استفاده میکنین، دقت کنین تا بتونین انتخاب مناسبی داشته باشین.

ارسال دیدگاه