ابزار و متریال مهم در ساخت ویلا در شمال

ابزار و متریال مهم در ساخت ویلا در شمال

شهرهای شمالی کشور ایران آب‌وهوای فوق‌العاده دلچسبی دارن و به‌خاطر همین خیلی از افراد علاقه دارن تا در این مناطق ویلا بخرن. در این بین استان مازندران یکی از پرطرفدارترین مناطق برای ساخت ویلاست و همه‌ساله تعداد زیادی ویلا در این استان به بهره‌برداری می‌رسن. در این مطلب قصد داریم درباره‌ی متریال‌های ساخت ویلا در مازندران و همین‌طور درمورد هزینه ساخت ویلا در مازندران، اطلاعاتی به شما عزیزان ارائه بدیم.

متریال موردنیاز برای ساخت ویلا در شمال

این روزها درخواست برای خرید ویلا در شمال کشور نسبت‌ به چندین سال قبل خیلی بیشتر شده. این ویلاها با طراحی‌های مختلف و طبق سلیقه‌ی افراد ساخته می‌شن، ولی یک‌سری قواعد کلی برای ساخت ویلا در شمال کشور وجود داره، مثلا متریالی که برای ساخت ویلا در مناطق شرجی کشور استفاده می‌شه، با متریال مورد استفاده در ساخت‌وساز ویلا در بقیه‌ی مناطق تفاوت داره. درنتیجه داشتن آگاهی درمورد بهترین نوع متریال و استفاده‌ی درست از اون، یک اصل خیلی مهم در حوزه‌ی ساخت‌وساز ویلا در شمال محسوب می‌شه. در این بخش، انواع متریال موردنیاز برای ساخت ویلا در شمال ایران را معرفی کردیم:

بتن

بتن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مصالح، برای ساخت انواع بناها مورد استفاده قرار می‌گیره؛ ضمن این‌که این ماده با شرایط جوی شمال کشور و استان مازندران هم سازگاره و به‌خاطر همین در ساخت ویلاهای شمال کشور هم به‌کار گرفته می‌شه. اما بتن از چه چیزی تشکیل شده؟ مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی بتن، آب و سیمان هستش که در اندازه‌های مختلف با هم ترکیب می‌شن و درنهایت ماده‌ای بسیار مقاوم رو می‌سازن.

سیمان

سیمان یکی دیگه از مصالح پرکاربرد و بسیار مهم در ساخت‌وسازه که برای ساخت ویلا در مازندران مورد استفاده قرار می‌گیره. این ماده باعث افزایش استحکام بتن‌ می‌شه و نقش مهمی در ساخت‌وساز داره. سیمان‌های قابل استفاده در ساخت‌وساز توسط برندهای مختلفی تولید می‌شن. به‌علاوه سیمان ازجمله مصالحی هستن که به‌راحتی در دسترسن و قیمت پایینی هم دارن. بنابراین استفاده از سیمان باعث افزایش قابل‌توجه‌ هزینه ساخت ویلا در مازندران نمی‌شه و این عامل هم یکی از مهم‌ترین عوامل استفاده‌ی گسترده از سیمان در ساخت ویلا محسوب می‌شه.

در زمان استفاده از سیمان، توجه داشته باشین که اول ارتفاع مناسب و کافی از سطح زمین رو در نظر بگیرین و پس از اون، فرایند سیمان‌کاری رو آغاز کنین، چون در غیر این صورت، ممکنه رطوبت زمین باعث فرسایش و خرابی سیمان بشه.

چوب

همون‌طورکه می‌دونین، شمال کشور آب‌وهوای شرجی و مرطوبی داره. درنتیجه ابزار و مصالح آهنی ممکنه در این هوا دچار زنگ‌زدگی بشن و کارایی خودشون رو از دست بدن. بنابراین در ساخت بسیاری از ویلاهای مازندران، از چوب‌های مرغوب به جای آهن استفاه می‌شه. این چوب‌ها بیشتر برای ساخت نمای بیرونی و در ساختمان‌ها کاربرد دارن و جایگزین خیلی خوبی برای آهن محسوب می‌شن.

چوب

سنگ

نمای بیرونی و همچنین پله‌های ویلا، علاوه‌بر چوب، از سنگ هم ساخته می‌شن. تمام این موارد هم به این دلیله که فلزات ازجمله آهن، در هوای شرجی شمال کشور دچار زنگ‌زدگی می‌شن و بعد از مدتی عملکرد خودشون رو از دست می‌دن، ولی سنگ مقاومت و زیبایی بسیار بالایی داره و با شرایط آب‌وهوایی حاکم بر شمال کشور هم سازگاری خوبی از خودش نشون می‌ده.

نکته‌ای که حتماً باید به اون توجه داشته باشین، اینه که همه‌ی سنگ‌ها برای استفاده در نمای ساختمان مناسب نیستن و سنگ مناسب باید توسط افراد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه انتخاب بشه. مثلاً سنگ‌های مرمریت ازلحاظ تنوع و زیبایی در سطح بسیار بالایی قرار دارن، ولی به‌دلیل تغییر رنگ در اثر تابش نور خورشید، برای استفاده در فضای بیرونی ویلا گزینه‌ی مناسبی نیستن. درمقابل سنگ‌های تراورتن یکی از بهترین‌ و باکیفیت‌ترین سنگ‌ها برای ساخت ویلا در مازندران به‌شمار می‌رن، اما تنوع چندان بالایی ندارن و در مقایسه با بسیاری از سنگ‌های دیگه، قیمت بالاتری دارن.

گچ

گچ ازجمله مصالحی است که برای ساخت انواع ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیره و دسترسی به اون بسیار ساده‌س؛ اما نکته‌ای که وجود داره اینه که این ماده در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست و پس از مدتی دچار فرسودگی می‌شه. پس چه‌جوری می‌تونیم از گچ برای ساخت ویلا در مازندران استفاده کنیم؟ برای انجام این کار باید بعضی مواد رو با گچ ترکیب کنیم تا مقاومت اون در برابر رطوبت افزایش پیدا کنه.

هزینه ساخت ویلا در شمال

تا به اینجا درباره‌ی انواع مختلفی از مصالح که برای ساخت ویلا در مازندران استفاده می‌شن مطالبی رو ارائه دادیم. حالا در این بخش قصد داریم درمورد هزینه ساخت ویلا در مازندران و عوامل مؤثر بر این هزینه توضیحاتی رو شرح بدیم.

ساختن یک ویلا در شمال، از مراحل مختلفی تشکیل می‌شه؛ به‌طوری‌که هرکدوم از این مراحل، روند خاص خودش‌و هزینه‌های مخصوص به خودش رو داره. یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر هزینه ساخت ویلا در شمال، قیمت زمین ویلاست؛ طبیعیه که هرچی موقعیت مکانی زمین ویلا بهتر باشه، قیمت اون نیز بالاتر میره.

مورد دیگه مربوط به نوع طراحی ویلا در شماله. امروزه سبک‌های مختلفی از طراحی در ساخت ویلاهای شمال کشور اجرا می‌شن که هرکدوم به نوبه‌ی خود، در هزینه ساخت ویلا تأثیر می‌ذارن. علاوه‌براین نوع اسکلت ساختمان؛ کیفیت مصالح مورد استفاده؛ برند تولیدکننده‌ی ابزار و مصالح؛ محوطه‌ی ویلا؛ نمای ویلا؛ هزینه‌های سفت‌کاری ساختمان؛ مسائل مربوط به عایق‌بندی و همچنین داشتن مجوزهای لازم برای ساخت ویلا؛ چند مورد دیگه از عوامل مؤثر بر هزینه ساخت ویلا در مازندران به‌شمار می‌رن.

هزینه ساخت ویلا در شمال

ساخت ویلا در شمال کشور

در این مطلب درباره‌ی ابزار و متریال مهم در ساخت ویلا در شهرهای شمال کشور و پس از اون درمورد هزینه ساخت ویلا در شمال، اطلاعاتی به شما دوستان عزیز ارائه دادیم. در سال‌های اخیر، ساخت‌وساز ویلا در شهرهای خوش‌آب‌وهوای شمال ایران به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و افراد زیادی درزمینه‌ی طراحی ویلا در شمال مشغول به فعالیت هستن. درنتیجه تنوع ویلاهای ساخته‌شده در این نواحی بسیار بالا رفته و همه‌ی سلیقه‌ها رو دربر می‌گیره.

منبع: avalkhune.com

ارسال دیدگاه