اب بندی نمای ساختمان چقدر هزینه دارد؟

ضد اب سازی نمای ساختمان

اب بندی نمای ساختمان چقدر هزینه دارد؟

آب بندی نمای ساختمان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در ساختمان انجام شود. عدم آب بندی مناسب می‌تواند مشکلات و خسارات جبران‌ناپذیری را برای ساختمان به همراه داشته باشد. اگرچه هزینه‌های اولیه آب بندی نما ممکن است بالا به نظر برسد؛ اما این هزینه‌ها نسبت به خسارات ناشی از عدم آب بندی بسیار ناچیز هستند. به همین دلیل بسیاری از مالکان ساختمان ترجیح می‌دهند هزینه آب بندی را بپردازند. در ادامه به بررسی جزئیات و عوامل مؤثر بر هزینه آب بندی نما می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

عایق کاری نما

عوامل مؤثر بر هزینه آب بندی نمای ساختمان

عوامل موثر بر هزینه آب بندی نمای ساختمان بسیار است که در این بخش به چند مورد از مهم‌ترین‌ها اشاره خواهیم کرد. برای آب بندی نما در تهران باید به نوع مصالح نما، مساحت، سال ساخت و ارتفاع ساختمان توجه کرد. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به هر کدام به شما خواهیم داد.

اب بندی نما

نوع مصالح به کار رفته در نمای ساختمان

نوع مصالح به‌ کار رفته در نمای ساختمان از جمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر هزینه آب بندی است. مصالحی مانند سنگ، آجر، بتن و کامپوزیت هر کدام نیازمند روش و مواد آب بندی متفاوتی هستند. همچنین برخی از این مصالح مانند سنگ تراورتن به دلیل مقاومت کم‌تر، هزینه بیشتری برای آب بندی دارند. پس نوع مصالح به کار رفته در نما می‌تواند با تأثیر بر روش و مواد مصرفی، هزینه نهایی آب بندی را تعیین کند.

مساحت نمای مورد آب بندی

مساحت نمای ساختمان نیز بر هزینه تاثیر دارد. هر چه قدر مساحت نما بیشتر باشد، کار روی نما بیشتر خواهد شد و در نتیجه هزینه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ضد اب سازی نمای ساختمان

ارتفاع ساختمان

ارتفاع ساختمان نیز بر هزینه آب بندی تأثیرگذار است. هرچه ساختمان ارتفاع بیشتری داشته باشد، آب بندی نمای آن پیچیده‌تر شده و نیازمند تجهیزات ویژه‌ای می‌شود. استفاده از تجهیزات و روش‌های ویژه مانند طناب کاری، هزینه آب بندی را افزایش می‌دهد؛ بنابراین در ساختمان‌های بلندمرتبه، هزینه آب بندی به دلیل پیچیدگی بیشتر کار، بالاتر از ساختمان‌های کوتاه‌تر است.

روش‌های مختلف آب بندی و هزینه آن‌ها

روش‌های مختلفی برای آب بندی نما وجود دارد که هر کدام هزینه‌های متفاوتی دارند و زمان صرف شده برای هر کدام متفاوت خواهد بود. در ادامه با سه مورد از مهم‌ترین روش‌های مختلف آب بندی آشنا خواهیم شد.

استفاده از مواد آب‌‌گریزکننده پایه حلال

این روش با پوشش‌دهی مواد آب‌‌گریزکننده روی سطح انجام می‌شود. مواد موردنیاز عبارت‌اند از آب‌گریزکننده‌های نانو. زمان لازم برای این روش حدود یک روز است. هزینه این روش بستگی به مساحت دارد؛ اما حدود 10 میلیون تومان برای مساحت 100 مترمربع تخمین زده می‌شود.

استفاده از چسب پلی اورتان

این روش با پر کردن درزها و شکاف‌ها با چسب پلی اورتان انجام می‌شود. زمان انجام این روش بستگی به میزان درز و شکاف دارد؛ ولی به طور متوسط 2 روز طول می‌کشد. هزینه آن حدود 4 میلیون تومان به ازای هر 100 مترمربع است.

پیچ و رول‌پلاک نما

پیچ و رول‌پلاک نما یکی از راه‌های مطمئن و کم‌هزینه برای آب بندی نمای ساختمان است. در این روش هزینه‌ها به سه صورت محاسبه می‌شود؛ اولین روش تعداد پیچ و رول‌پلاک‌هایی است که برای آب بندی نما استفاده می‌شود. هزینه این روش بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان به ازای هر پیچ و رول‌پلاک است.

محاسبه هزینه‌ها بر اساس متراژکار دومین روش است؛ در این روش هر متر هزینه‌ای بین ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان دارد. سومین روش هم به صورت کنترات است که با محاسبه مساحت نمای ساختمان هزینه‌ها برآورد می‌شود. در این روش، آب بندی نمای ساختمان با طناب انجام می‌شود و بدون داربست خواهد بود. برای اطلاع دقیق از هزینه‌های آب بندی نما، در این روش می‌توانید به وب سایت پیچ و رول‌پلاک نما مراجعه کنید.

مقایسه هزینه آب بندی با هزینه‌های ناشی از عدم آب بندی

در بخش قبل به بررسی عوامل مؤثر بر هزینه آب بندی نمای ساختمان پرداختیم. حال در این بخش قصد داریم تا مقایسه‌ای بین هزینه‌های آب بندی و عدم آب بندی انجام دهیم تا متوجه شوید که نفع این کار چه قدر است.

اگر آب بندی نمای ساختمان به درستی صورت نگیرد، رطوبت و نم به راحتی از طریق ترک‌ها و شکاف‌های موجود در نما وارد ساختمان شده و به‌مرورزمان باعث وارد شدن خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بنا می‌شود. نفوذ رطوبت به دیوارهای داخلی سبب رشد قارچ و خرابی رنگ و پوسته‌پوسته شدن آن‌ها می‌شود. همچنین ورود نم به اسکلت و اجزای سازه‌ای ساختمان مانند ستون‌ها و تیرها موجب خوردگی و کاهش استحکام آن‌ها شده و ایمنی سازه را به مخاطره می‌اندازد.

در درازمدت، رطوبت نفوذ کرده، می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی بتن و فولاد سازه و در نتیجه نشست ساختمان شود. همچنین یخ‌زدن و ذوب‌شدن مکرر رطوبت در زمستان و تابستان، ترک‌خوردگی و خرابی نما را به دنبال دارد. عدم آب‌بندی موجب می‌شود ظاهر زیبای اولیه نما از بین رفته و ساختمان دچار زشتی و آلودگی شود.

علاوه بر خسارات سازه‌ای، عدم آب‌بندی با اتلاف انرژی ناشی از نشت حرارت همراه است. در نتیجه ساکنان مجبورند هزینه‌های گزافی برای گرمایش و سرمایش مکرر ساختمان بپردازند؛ بنابراین می‌توان گفت هزینه‌های ناشی از عدم آب‌بندی در درازمدت بسیار بالاتر از هزینه اولیه آب‌بندی خواهد بود.

آیا آب بندی نما هزینه زیادی دارد؟

اب بندی نمای ساختمان یکی از مراحل مهم در احداث یک بنای مطمئن و بادوام است. همان‌طور که در این متن توضیح داده شد، عوامل متعددی از جمله نوع مصالح به کار رفته، ارتفاع ساختمان، مساحت نما و شرایط آب و هوایی بر هزینه آب بندی تأثیرگذارند. همچنین مشخص شد که هزینه‌های اولیه آب بندی، بسیار کم‌تر از خسارات ناشی از عدم آب بندی خواهد بود؛ بنابراین توصیه می‌شود مالکان برای آب بندی صحیح نمای ساختمان‌های خود، هزینه لازم را متناسب با شرایط پروژه بپردازند تا از خسارات بعدی جلوگیری کنند. برای آب بندی نما در کرج می‌توانید به وب سایت پیچ و رول‌پلاک نما مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    نیو پیج :
    3 ماه پیش

    هزینه ی آبندی نما ساختمان چطوری محاسبه میشه؟

    • 3 ماه پیش

      سلام
      از طریق شماره های تماس با ما, تماس بگیرید همکاران راهنماییتون بکنند.

  2. blank
    میهن راپل :
    3 ماه پیش

    بسیار عالی کار اب بندی نمای ساختمان رو اجرا میکنید. اگر میشه شماره تماس برام بگذارید که تماس بگیرم. چون ما توی شمال کشور هستیم و خانه ما پر از نم و رطوبت شدهو تشکر.

    • 3 ماه پیش

      سلام
      از طریق شماره های درج شده در سایت می توانید با ما در ارتباط باشید