باید و نبایدهای خرید پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و خانگی

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

تولید زیاد فاضلاب در بخش های صنعتی و خانگی یکی از چالش های مهم در تمام دنیا به شمار می رود و راهکارهای متعددی در این زمینه ارائه شده است. با توجه به هزینه های زیاد برای راه اندازی تصفیه خانه و محدودیت های انتقال فاضلاب شیمیایی به آب های سطحی، محیط های صنعتی می توانند از پکیج تصفیه فاضلاب استفاده کنند. این پکیج ها مجموعه ای از فرآیندهای تصفیه را به صورت خودکار اجرا کرده و آلاینده های متعددی را از فاضلاب حذف می کنند. تنوع در این پکیج ها زیاد است و در انتخاب آنها باید پارامترهای متعددی را مد نظر قرار داد تا بهترین نتیجه را در نهایت دریافت کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب یک سیستم و خودکار برای تصفیه و پاکسازی فاضلاب های خانگی یا صنعتی است که دارای بدنه فلزی، پلی اتیلنی، فایبرگلاس و بتنی است. این پکیج‌ها شامل تجهیزات مختلفی مانند فیلترها، پمپ‌ها، سیستم‌های بیولوژیکی و شیمیایی، واحدهای تصفیه و ضدعفونی کننده هستند که با توجه به نوع فرآیندهای تصفیه تغییر می کنند. این سیستم‌ها به منظور حذف ذرات معلق، مواد آلی، باکتری‌ها و ویروس‌ها از فاضلاب استفاده می‌شوند و به تصفیه برای استفاده مجدد یا دفع ایمن در محیط زیست کمک می‌کنند.

با توجه به اینکه هدف از ساخت دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی است یا خانگی فرایندها و روش تصفیه در این پکیج ها تغییر می کند. به طوریکه در فاضلاب های خانگی بیشترین تمرکز بر استفاده از فرآیندهای بیولوژیکی است و برای فاضلاب های صنعتی از روش های شیمیایی نیز استفاده می شود. علاوه بر تفاوت در نوع فرایندها، ظرفیت و جنس این پکیج ها نیز با هم فرق دارد.

نکات مهم در خرید پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

با توجه به تفاوت هایی که در انواع مختلف پکیج تصفیه فاضلاب وجود دارد، در انتخاب و خرید آنها باید به نکات متعددی توجه داشت. از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب

یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب این پکیج ها، سازگاری ظرفیت آنها با دبی فاضلاب ورودی است. به همین دلیل است که توصیه می شود سازنده تجهیزات تصفیه فاضلاب محصولات خود را به صورت سفارشی طراحی و ارائه دهد. به عبارت دیگر، قبل از طراحی دستگاه ابتدا باید دبی فاضلاب ورودی به دستگاه اندازه گیری شود و بر همین اساس ابعاد مخزن و پکیج محاسبه می شود. در صورت سازگار نبودن ظرفیت پکیج با دبی فاضلاب کارایی و راندمان دستگاه تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

در برخی از صنایع پکیج های بسیار بزرگ با هزینه های بالا خریداری می شود. این در حالیست که فاضلاب تنها نیمی از ظرفیت مخزن را پر می کند. خرید این پکیج ها هزینه زیادی را به همراه داشته و بالا بودن ظرفیت آنها از نظر اقتصادی برای این قبیل صنایع مقرون به صرفه نیست. عکس این مساله نیز وجود دارد؛ استفاده از پکیج های کوچک برای تصفیه مقدار زیاد فاضلاب به مرور راندمان دستگاه را کاهش داده و به قطعات آن آسیب زیادی وارد می شود. در نتیجه پیشنهاد می کنیم ظرفیت پکیج را با دقت بالایی انتخاب کنید و البته آینده نگر نیز باشید.

جنس بدنه پکیج

از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید پکیج تصفیه پساب های صنعتی و خانگی، جنس بدنه آنها است. پکیج های تصفیه فاضلاب در انواع مختلف بتنی، فایبرگلاس، فلزی و پلی اتیلنی تولید می شوند که مقاومت آنها با هم تفاوت دارد. مدل های فلزی و پلی اتیلنی بیشترین کاربرد و مقاومت را در برابر شرایط جوی و تماس با مواد خورنده موجود در فاضلاب دارند. به چند دلیل جنس بدنه اهمیت زیادی دارد از قبیل:

  • متریال به کار رفته در بدنه پکیج باید بتواند در برابر ضربه های شدید مقاومت مطلوبی داشته باشد.
  • شرایط محیطی و جوی بر بدنه پکیج نباید تاثیر منفی ایجاد کند.
  • متریال به کار رفته در بدنه پکیج بر نحوه نصب آنها تاثیر دارد. مدل های فلزی فقط به صورت روکار اجرا می شوند اما پلی اتیلنی به روش دفنی نیز قابل اجرا است. اگر با کمبود فضا برای نصب این پکیج ها مواجه هستید، مدل های پلی اتیلنی گزینه مناسب تری هستندو چون داخل زمین قرار گرفته و فضا اشغال نمی کنند.
  • میزان مقاومت جداره های داخلی پکیج در برابر تماس با مواد خورنده موجود در فاضلاب اهمیت زیادی دارد. مواد خورنده به مرور ممکن است باعث تخریب و سوراخ شدن بدنه پکیج های نامرغوب شوند.

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و خانگی

نوع فرآیندهای تصفیه

عامل بسیار مهم بعدی که به هیچ عنوان نباید از آن غافل شد، نوع فرآیندهای تصفیه پیاده سازی شده در پکیج است. برای حذف هر نوع از آلاینده های موجود در فاضلاب روش خاصی به کار می رود. به همین دلیل پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی با روش متفاوتی نسبت به تصفیه فاضلاب کارواش عمل می کند. در مرحله طراحی پکیج ابتدا باید فاضلاب آنالیز شود و بر اساس نوع و مقدار آلاینده ها و همچنین کیفیت فاضلاب خروجی مورد نظر فرایندهای تصفیه انتخاب و در پکیج پیاده سازی شوند.

فرایندهای پیاده سازی شده در این پکیج ها شامل روش های فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی است. روش های بیولوژیکی دارای تنوع زیادی بوده و زیرمجموعه های زیادی دارند که بر اساس نوع فاضلاب و آلاینده های موجود در آن می توان روش مناسب را انتخاب کرد.

کیفیت قطعات داخلی پکیج

برای پیاده سازی فرایندهای تصفیه فاضلاب قطعات متعددی در پکیج استفاده می شود. کیفیت این قطعات ارتباط مستقیم با طول عمر دستگاه و راندمان آن دارد. متاسفانه برخی از پکیج های تصفیه فاضلاب ارزان قیمت موجود در بازار کیفیت قطعات داخلی نامناسبی دارند. به همین دلیل به مرور قطعات خراب شده و هزینه زیادی برای تعویض و تعمیر آنها باید پرداخت شود. بهترین کار انتخاب و خرید پکیج از مراکز معتبر است که از کیفیت قطعات آنها مطمئن هستید و گارانتی ارائه می دهند.

خرید پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و خانگی

بهترین نوع پکیج تصفیه فاضلاب گزینه هایی هستند که به صورت سفارشی و بعد از آنالیز فاضلاب طراحی و تولید می شوند. چون از نظر ظرفیت و نوع فرآیندهای تصفیه با فاضلاب سازگاری کامل دارند. گروه صدرامهاب از جمله مراکز معتبر و شناخته شده در این زمینه است که تمام محصولات آن دارای طراحی سفارشی می باشد. کارشناسان این مجموعه بعد از آنالیز فاضلاب و اندازه گیری دبی، ظرفیت و فرآیندهای مناسب تصفیه را انتخاب و با متریال باکیفیت ساخت دستگاه را انجام می دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید نام صدرامهاب را در اینترنت جستجو و یا با شماره 021-88879479، 021-88876714 تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه