بررسی اره میزی و کاربرد های مختلف آن

بررسی اره میزی و کاربرد های مختلف آن

فرایندهای مهمی دائماً در حال انجام که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نجاری است. استفاده از متریال و سطوح چوبی از رایج‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات در فرایندهای ساختمانی به حساب می‌آید، که به جرئت می‌توان گفت در همه جا کاربرد دارند و نمی‌توان اهمیت حرفه نجاری در پیاده‌سازی یک پروژه ساختمانی را نادیده گرفت. در این زمینه یکی از ابزارهای کاربردی و مهم، اره میزی است.

نگاهی کلی به اره میزی:

در این راستا فعالیت‌های زیادی به کاربرده می‌شود، که یکی از آن‌ها برش و تغییر دادن شکل و ظواهر چوب است، که برای انجام این کار نیاز به تجهیزات ویژه‌ای دارد. استفاده از انواع اره در برش سطوح چوبی در همه جا به وضوح دیده می‌شود، که در انواع مختلفی طراحی و ساخته شده است.

بررسی اره میزی و کاربرد های مختلف آن

یکی از انواع پرفروش‌ترین اره‌ها، می‌توان به خرید اره میزی اشاره کرد، که ساختاری متفاوت و ویژه دارند. از مهم‌ترین نکاتی که در تهیه این اره وجود دارد، این که اغلب این نوع اره در پروژه‌های بزرگ به کار برده می‌شود، و در انجام فرایندهای نجاری کوچک کاربرد زیادی ندارد. اره‌های میزی یکی از مهم‌ترین تجهیزات در صنایع چوبی به حساب می‌آیند، که به مرور زمان با توسعه ساخت انواع کابینت‌های ‌ام دی اف، و صفحه‌های چوبی و … نیاز به استفاده از این نوع اره بیشتر شد.

کاربرد های متفاوت اره میزی

همانطور که ذکر شد، اره‌های میزی از مهم‌ترین تجهیزات در پروژه‌های بزرگ محسوب می‌شوند، که از دلایل محبوبیت و پرطرفدار بودن این محصول، می‌توان به قابلیت نصب اره‌های میزی به روی دستگاه‌های دو کاره، سه کاره، پنج کاره، هفت کاره اشاره کرد. با توجه به نامی که به روی این محصول گذاشته شده، برای محکم شدن به روی یک میز قرار داده می‌شود، به همین دلیل به این اره، اره‌های میزی گفته می‌شود. به دلیل کاربرد‌های مهمی که این نوع اره در انواع پروژه‌ها دارد، در اندازه و قابلیت‌های مختلف روانه بازار شده است.

بررسی اره میزی و کاربرد های مختلف آن

از آنجایی که برش انواع صفحات MDF، HPL، تخته خرده چوب یا نئوپان، ورق‌های پلای وود و … کار سخت و دشواری می‌باشد، تنها می‌توان برای آماده کردن آن‌ها برای پروژه‌های سنگین از انواع اره میزی استفاده کرد. حتما همه

شما بار‌ها دیده‌اید که در بازار به این نوع دستگاه، اره دور کن نیز گفته می‌شود، بهتر بدانید دلیل این نامگذاری این است که یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های اره‌های میزی در نجاری، دور کردن صفحات چوبی می‌باشد. به این ترتیب در فروش اره میزی به این محصول اصطلاح اره دور کن را نسبت داده‌اند. اره دور کن یا همان رو میزی، محصولی است که در واقع در کار برش سرعت عمل و اجرای پروژه را به صورت قابل توجهی بالا می‌برد. این محصول توانایی این را دارد، تا یک پروژه عالی و بی‌نقص را برای شما به ارمغان بیاورد.

blank

نکاتی مهم در استفاده از اره میزی

از آنجایی که این محصول برای انجام پروژه‎‌های بزرگ به کار برده می‌شود، این کار بدون وجود آموزش‌های لازم و بدون وجود یک فرد متخصص قابل انجام نیست. به این ترتیب، در این فرایند باید نکات مهمی مورد توجه قرار داده شود، که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

1. استفاده از محافظ چشم و گوش در هنگام استفاده از اره میزی

به دلیل آنکه ممکن گردوغبار چوب‌ها به داخل چشم و دست وارد شود، استفاده از تجهیزات ایمنی مانند کلاه و دستکش بسیار حائز اهمیت است. همچنین استفاده از محافظ گوش به دلیل صدای بلند دستگاه باید مورد توجه قرار بگیرد.

2. استفاده از یک جلو برنده، برای هدایت صحیح چوب در برش ورقه‌های نازک

 در برش صفحات نازک، به دلیل وجود نداشتن فاصله بین تیغه و حصار جانبی دست شما، بهتر از یک قلاب یا وسیله برای هدایت قطعه کار به سمت تیغه استفاده کنید.

3. مراقب انگشتان دست خودتان باشید

از آنجایی که امکان برخورد انگشتان دست با تیغه‌های اره ممکن به وجود آید و آسیب‌های جدی به دست شما وارد کند، بهتر برای حفاظت از دستان خود از تجهیزات ایمنی استفاده کنید.

4. حفاظ تیغه را به درستی نصب کنید.

برای جلوگیری از هر گونه آسیب به دست‌ها و پخش شدن خرده چوب‌ها، باید در نصب تیغه اره بسیار دقت کنید.

5. تخته‌های شکسته را برش ندهید.

از آنجایی که برش تخته‌های شکسته ممکن آسیب‌های جدی را به افراد وارد کند، تا حدالامکان از این کار جلوگیری کنید.

6. دکمه اضطراری دستگاه خود را بررسی کنید.

به دلیل آنکه ممکن اتفاقات ناگهانی به وجود آید که به شما آسیب وارد کند، بهتر قبل از شروع کار، دکمه اضطراری خاموش و روشن دستگاه خود را بررسی کنید.

اره میزی، یک ابزار کارآمد!

تجهیزات زیادی در برش انواع سطوح چوبی به کار برده می‌شود، که همانطور که ذکر شد اره میزی نمونه بارزی از پرکاربردترین و مهم‌ترین آن‌هاست؛ که نمی‌توان اهمیت آن را در پروژه‌های مهم و بزرگ نادیده گرفت. به این ترتیب بهتر برای تهیه این محصول به سایت برند‌های مطرح مراجعه کنید و از قیمت اره های میزی اطلاع کسب کنید.

ارسال دیدگاه