بهترین دریل‌های گیربکسی برای کارهای صنعتی و ساختمانی

بهترین دریل‌های گیربکسی برای کارهای صنعتی و ساختمانی

دریل انواع مختلفی دارد و برای کارهای ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله انواع این دستگاه باید به دریل‌های گیربکسی اشاره کنیم که با تعدادی چرخ‌دنده در درون ساختار آن عمل می‌کند. اما بهترین دریل‌های گیربکسی برای چه کاری استفاده می‌شوند و قیمت آن‌ها چقدر است؟ چه زمانی به این نوع دریل نیاز پیدا می‌کنید؟ با ما همراه باشید تا به شما پاسخ دهیم.

دریل گیربکسی چیست؟

اگر صنعتگر هستید و یا در کارهای ساخت و ساز و یا تخریب ساختمان فعالیت دارید، احتمالا بارها نام «دریل گیربکسی» به گوشتان خورده است. شاید برایتان سوال باشد که این دریل چه ویژگی‌هایی دارد و چطور عمل می‌کند. به طور کلی در دریل آرمیچر به عنوان یک قطعه بسیار مهم است که تولید نیرو را برعهده دارد. قطعه مهم دیگر در دریل‌های گیربکسی نیز، چرخ‌دنده‌های گیربکس است که با آرمیچر درگیر می‌شوند تا بتوانند سرعت و قدرت تولید شده آرمیچر را به سه نظام و سپس مته برسانند.

آنچه باعث تفاوت میان دریل‌های گیربکسی با دریل‌های معمولی و خانگی می‌شود، وجود همین قطعه چرخ‌دنده است. این قطعات در داخل یک محفظه مشخص در جلوی دستگاه قرار دارد که به شکل پله‌ای هستند.

تعداد زیاد چرخ‌دنده‌ها در دریل‌های گیربکسی صنعتی باعث می‌شود بتوانید نیروی گشتاور خروجی را روی سه نظام افزایش دهید.

ساختار دریل‌های گیربکسی

این دریل‌ها ظاهری شبیه به یک دریل چکشی یا دریل معمولی دارد. البته ممکن است اندازه و وزن آن نسبت به دریل‌های سبک و خانگی بیشتر باشد که بتوانید آن را راحت‌تر تشخیص دهید. اما آنچه باعث تفاوت بین این دریل‌ها می‌شود، وجود یک دنده سه طبقه به صورت ثابت و یک دنده دو طبقه به صورت متحرک است که حالت آن از طریق یک اهرم تغییر می‌کند. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا از دریل گیربکسی بتوانید در سوراخکاری‌های متفاوت با سرعت و قدرت تنظیم شده استفاده کنید.

کاربرد دریل گیربکسی

این محصولات برای سوراخکاری سطوح سفت و سخت کاربرد دارند تا بتوانید سوراخ‌هایی با قطر بیشتر ایجاد کنید. ضمن اینکه دریل گیربکسی قابلیت کاهش سرعت و بالا بردن قدرت (به طور همزمان) را نیز دارد. برای جاهایی مثل فولاد، استیل یا بتن که دستگاه به قدرت بیشتری نیاز دارد، دریل گیربکسی می‌تواند مناسب‌تر عمل کند.

در حال حاضر در بسیاری از کارگاه‌های صنعتی و در زمان تخریب ساختمان و یا ساخت و ساز از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود. از آنجا که با کاهش سرعت، قدرت این دستگاه بیشتر می‌شود، می‌توانید آن را روی دور کند قرار دهید و برای سطوح سفت و سخت از آن استفاده کنید.

بهترین دریل‌های گیربکسی در بازار

انواع مختلفی از بهترین دریل گیربکسی صنعتی در بازار وجود دارد که توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید می‌شوند. برخی از بهترین این محصولات که در ادامه بررسی شده‌اند، عبارتند از:

دریل گیربکسی چکشی توسن 1050 وات مدل 0034D

این محصول با برق عمل می‌کند و به دلیل داشتن وزن سبک (2.9 کیلوگرم) کار کردن را برای صنعتگران راحت‌تر می‌کند. شما می‌توانید از این دریل ساخته شرکت توسن، برای کارهای سنگین و نیمه سنگین استفاده کنید. ولتاژ ورودی دستگاه 220 ولت است که می‌تواند با برق شهری نیز عمل کند.

سرعت گردش آزاد این محصول بین 1200 تا 2800 دور در دقیقه است و به دلیل اینکه گردش راست‌گرد و چپ‌گرد نیز دارد، می‌توانید از آن برای باز و بسته کردن پیچ و مهره‌های بزرگ و سفت نیز استفاده کنید.

از دیگر مشخصات دریل گیربکسی چکشی توسن 1050 وات مدل 0034D باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ابعاد آن: 10*40*30 سانتیمتر که اندازه آن نرمال به نظر می‌رسد.
  • دارای قفل سوییچ
  • دارای موتور با دو دور (کند / تند)
  • داشتن سیستم ضربه‌ای
  • داشتن کلید کنترل سرعت دور
  • داشتن نیم‌تنه فلزی برای افزایش مقاومت دستگاه
  • دارای خط‌کش تشخیص عمق و دسته کمکی 360 درجه
  • سرعت گردش آزاد 1200 تا 2900 دور بر دقیقه
  • حداکثر قطر سوراخکاری در چوب 40 میلیمتر
  • حداکثر قطر سوراخکاری در فلز 13 میلی‌متر
  • حداکثر قطر سوراخکاری در مصالح 20 میلیمتر

این دستگاه با گارانتی 12 ماهه ارائه می‌شود تا برای خرید دچار تردید نشوید. همچنین خدمات پس از فروش برند توسن نیز شامل این محصول است

دریل گیربکسی چکشی بوش 850 وات مدل GSB 20-2

دریل گیربکسی چکشی بوش 850 وات مدل GSB 20-2

یکی دیگر از انواع بهترین دریل‌های گیربکسی موجود در بازار توسط برند آلمانی بوش تهیه شده است. این محصول با وزن 2.6 کیلوگرم جزء سبک‌ترین دریل‌های موجود در بازار محسوب می‌شود و به دلیل داشتن دیمر برای تنظیم سرعت، از جمله دریل‌های گیربکسی قدرتمند است. به طوری که بتوانید در حین کار‌های حساس و سخت به راحتی سرعت آن را کم یا زیاد کنید.

در دریل گیربکسی چکشی بوش 850 وات مدل GSB 20-2 از تکنولوژی گشتاور ثابت استفاده شده است. به همین دلیل قدرت و گشتاور آن در حین کار کم نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه گیربکسی باید به موتور با عملکرد 850 وات اشاره کنیم که آن را برای انجام کارهای سنگین و صنعتی مناسب می‌کند.

گشتاور بالا و سیستم پیشرفته هوی دیوتی از دیگر مشخصات این دریل بوش است. شما می‌توانید در کنار سوراخ‌کاری، از این دریل برای باز و بسته کردن پیچ و مهره‌های سفت و سخت نیز استفاده کنید.

سایر مشخصات دریل گیربکسی چکشی بوش 850 وات مدل GSB 20-2 عبارتند از:

  • ولتاژ ورودی 220 ولت است که می‌تواند با برق شهری نیز عمل کند.
  • داشتن سرعت گردش آزاد بین 1000 تا 3000 دور بر دقیقه است.
  • دارای قفل سوییچ برای قرار دادن دستگاه در حالت روشن، بدون اینکه کلید پاور را فشار دهید.
  • امکان سوراخ‌کاری چوب تا عمق 40 میلی‌متر، سوراخ‌کاری فلز تا عمق 13 میلی‌متر و سوراخ‌کاری مصالح تا عمق 20 میلی‌متر از دیگر ویژگی‌های این محصول است.
  • از اقلام همراه دریل گیربکسی چکشی بوش 850 وات مدل GSB 20-2 باید به خط‌کش، دسته، کیف و دفترچه راهنما اشاره کنیم.

یک عامل تعیین کننده در قیمت انواع دریل گیربکسی به ضمانتامه آن مربوط می‌شود. ضمن اینکه باید از اصل بودن دستگاه دریل نیز اطمینان حاصل کنید که در مورد این محصول توصیه می‌کنیم آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید

دریل گیربکسی چکشی ماکیتا 1010 وات مدل HP2070

دریل گیربکسی چکشی ماکیتا 1010 وات مدل HP2070

یکی دیگر از بهترین دریل‌های گیربکسی که برای کارهای صنعتی کاربرد دارد، توسط برند ماکیتا تولید می‌شود. این دریل نه تنها یک دریل گیربکسی است، بلکه حالت چکشی نیز دارد و می‌تواند به سطح مورد نظر ضربه وارد کنید. به همین دلیل برای تخریب و ساخت و ساز بهترین گزینه است.

این محصول با توان برابر با 1010 وات عمل می‌کند و با وجود قابلیت کنترل سرعت، می‌تواند برای کارهای سخت مناسب باشد. از دیگر ویژگی‌های دریل گیربکسی چکشی ماکیتا 1010 وات مدل HP2070 باید به سرعت آن در دو حالت 0-1200 و 0-2900 دور بر دقیقه اشاره کنیم. همچنین این دستگاه را می‌توانید در دو حالت 24000-0 و 58000-0 ضربه در دقیقه تنظیم کنید.

به دلیل اینکه این محصول ماکیتا دارای حالت چرخشی راست‌گرد و چپ گرد است، می‌تواند برای باز و بسته کردن پیچ و مهره نیز استفاده شود.

وجود دیمر برای تنظیم سرعت و چراغ هشدار هم برای اطلاع از مشکلات دستگاه از دیگر مزیت‌های این دریل گیربکسی است. سایر ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • امکان کار با ولتاژ ورودی 220 و 240 ولت
  • داشتن قفل سوییچ برای روشن نگهداشتن دستگاه بدون زدن روی دکمه پاور
  • داشتن سه نظام آچارخور 13 میلی متری
  • داشتن دفترچه راهنما، خط‌کش و دسته کمکی 360 درجه
  • امکان سوراخ کاری سطوح چوبی تا عمق 40 میلی‌متر
  • قابلیت سوراخ‌کاری فلزات تا عمق 13 میلی‌متر
  • امکان سوراخکاری مصالح تا عمق 20 میلی‌متر

شما می‌توانید این دستگاه را همراه با ضمانتنامه از فروشگاه ابزار بیات تهیه کنید

blank

در آخر

دریل‌های گیربکسی به عنوان قدرتمندترین دریل‌های صنعتی شناخته شده‌اند که به دو صورت ساده و چکشی تولید می‌شوند. از این دریل‌ها می‌توان برای عملیات سوراخ‌کاری و باز و بسته کردن پیچ و مهره‌های سفت و سخت استفاده کنید. دریل‌های گیربکسی توسط برندهای مختلفی تولید می‌شود که در این مطلب تلاش کردیم به دو نمونه از بهترین آن‌ها اشاره کنیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

ارسال دیدگاه