راهنمای انتخاب و خرید پادری مناسب برای منزل

راهنمای انتخاب و خرید پادری مناسب برای منزل

پادری از جمله کفپوش هایی به شمار می رود که امروزه برای ورودی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع پادری ها را می توان قالیچه های کوچکی نامید که در مدل های مختلف و انواع گوناگون روانه بازار می‌شوند. با توجه به این که زیبایی خانه و دکوراسیون داخلی همواره از جمله مواردی به شمار می رود که خانم های خانه دار حساسیت زیادی نسبت به آن دارند، استفاده از وسایل گوناگون در نقاط مختلف خانه می تواند اثری مثبت و انرژی خاص وجود بیاورد. برخی از این لوازم علاوه بر ایجاد زیبایی می توانند در نظافت و پاکیزگی نیز نقش مهمی ایفا کنند.

منظور از پادری چیست؟

همانگونه عنوان کردیم پادری نوعی کفپوش بوده که به مانند قالیچه ها در ورودی مکان های مختلف قرار می‌گیرد. این کفپوش می تواند از جنس گلیم، حصیر یا فرش باشد. اگر بخواهیم اصلی ترین کاربرد پادری را نام ببریم، می توانیم به جلوگیری از ورود کثیفی و آلودگی به فضای داخلی اشاره نماییم. به همین علت اگر قصد دارید به سراغ خرید پادری برای سرویس بهداشتی و محیط خانه بروید، تلاش کنید انتخاب خود را با نهایت دقت انجام دهید.

پادری برای درب خانه

همانگونه که عنوان کردیم خرید پادری باید با دقت بالایی انجام گیرد. امروزه به واسطه تنوع بالایی که در زمینه طراحی این کفپوش به وجود آمده است، برای قسمت های مختلف خانه می توانید گزینه ای مناسب انتخاب نمایید. پادری برای در خانه شما را یاری می کند که از ورود انواع آلودگی و کثیفی بتوانید جلوگیری نمایید. اگر به دنبال خرید این مدل کفپوش برای درب خانه هستید، سعی کنید گزینه ای با ضخامت بالا را مد نظر داشته باشید. با توجه به این که رفت و آمد در این بخش از منزل زیاد است، باید محصول خریداری شده از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار باشد.

پادری برای آشپزخانه

آشپزخانه نیز مکانی در منزل است که رفت و آمد در آنجا زیاد بوده و نیاز به استفاده از تجهیزات کاربردی در این بخش از خانه خواهید داشت. علاوه بر این با توجه به اینکه محیط آشپزخانه چرب بوده، معمولا چربی غذا به کف پا خواهد چسبید. به همین علت هنگام خرید پادری مخصوص آشپزخانه گزینه ای در نظر بگیرید که مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته و به هیچ عنوان اثرات چربی بر روی آن باقی نماند. در این میان فراموش نکنید که قابل شستشو بودن این کفپوش نیز برای آشپزخانه حائز اهمیت است.

پادری برای آشپزخانه

پادری مخصوص درب های اتاق

نوع ساخت برخی از اتاق ها به شکلی بوده که دارای تراست هستند. به همین علت می توانید از پادری برای این اتاق ها استفاده نمایید. خرید این کفپوش باید با توجه به نوع دکوراسیون داخلی و رنگ سایر وسایل انجام شود. با توجه به تنوع انواع پادری مخصوص درب اتاق، با بررسی کیفیت محصول و متناسب با سلیقه خود می توانید انتخابی کاربردی داشته باشید.

پادری مخصوص درب های اتاق

پادری مخصوص حمام و دستشویی

خرید پادری برای حمام و دستشویی از جمله مواردی است که باید نسبت به آن دقت زیادی داشته باشید. با توجه به اینکه این محیط ها همواره مرطوب هستند، در خرید کفپوش برای درب ورودی آنها نهایت دقت را داشته باشید. نوع پادری که انتخاب می کنید باید از قابلیت جذب آب بالا برخوردار بوده و در برابر رطوبت نیز توان بالایی داشته باشد.

انواع جنس پادری

به مانند سایر لوازمی که برای تزئین و دکوراسیون داخلی در بازار عرضه می‌شوند، پادری ها نیز با استانداردهای مختلف در دسترس مصرف کننده قرار می گیرند. به عنوان مثال انواع پادری با نایلون مصنوعی و الیاف نارگیل امروزه در بازار عرضه می شوند. نایلون مصنوعی با توجه به نوع ساختی که دارد، برای منازلی که درب آن ها رو به باغ باز می شود، انتخابی کاربردی است. علاوه بر این الیاف نارگیل نیز در برابر رطوبت، استحکام بالایی دارد. این پایان کار نیست و امروزه انواع پادری ها با الیاف پنبه مصنوعی و پلی پروپیلن نیز در بازار عرضه می شوند. پلی‌ پروپیلن ساختار آلومینیومی داشته و با خاصیت و کیفیت بسیار بالا می‌ تواند در هر شرایطی پاسخگوی نیازهای شما باشد. متریال لاستیک نیز امروزه برای نواحی مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی می تواند یک انتخاب کاربردی باشد. با توجه به نوع ساخت پادری لاستیکی، موجب جلوگیری از لیز خوردن افراد می شود.

انواع جنس پادری

این نکات را در خرید پادری فراموش نکنید

اگر قصد خرید پادری را دارید، سعی کنید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید.

اندازه

متناسب با فضای خانه بهتر است که در خرید این کفپوش انتخابی کاربردی انجام دهید. به هیچ عنوان گزینه‌ ای که در نظر می گیرید، نباید نسبت به فضای خانه بزرگتر یا کوچکتر باشد. با بررسی ابعاد فضای خانه قادر هستید انواع کفپوش را انتخاب نمایید.

جنس

همانگونه که عنوان کردیم، امروزه با متریال مختلف انواع پادری ها در بازار عرضه می شوند. با توجه به مکانی که قصد دارید از این کفپوش استفاده کنید، در انتخاب جنس سعی کنید دقت کافی داشته باشید. پادری ها برای سرویس های بهداشتی باید به شکلی انتخاب شوند که از لیز خوردن افراد جلوگیری کنند. علاوه بر این نوع ساخت این کفپوش ها به شکلی است که برخی از آنها ضد حساسیت بوده و به هیچ عنوان برای افراد واکنش آلرژیک ایجاد نمی کند.

قابل شستشو بودن

با توجه به مکان قرار گرفتن برخی کفپوش ها، همواره در معرض رطوبت و رشد باکتری و قارچ قرار دارند. به همین علت در خرید خود باید دقت داشته باشید که بتوان به راحتی آنها را شستشو نمود. علاوه بر این اگر لکه ای بر روی این کفپوش بر جای بماند، لازم به استفاده از انواع شوینده های شیمیایی خواهید داشت. به همین علت سعی کنید انتخاب خود را به درستی انجام داده تا در مدت زمان کوتاهی رنگ و کیفیت محصول از دست نرود.

طرح فرش را از یاد نبرید

در خرید پادری باید طرح فرش را نیز در نظر بگیرید. در واقع با بررسی جنس، رنگ و سبک فرش اتاق باید انتخاب خود را به درستی انجام دهید. اگر فرش شما مدرن است، لازم به انتخاب یک پادری با این استاندارد خواهید داشت. علاوه بر این برای فرش های کلاسیک و سنتی نیز به هیچ عنوان نباید سراغ پادری مدرن بروید.

ارسال دیدگاه