معایب خودرو 206 | بررسی کامل نقاط ضعف پژو 206

معایب خودرو 206

معایب خودرو 206 در کنار زیبایی و طراحی همه پسند آن باعث شده تا این خودرو در عین پرفروش بودن شما را با یک چالش در هنگام خرید مواجه کند، در این مقاله ایرادات و معایب خودرو پژو 206 را بررسی میکنیم

 بررسی ایرادات و معایب خودرو 206

 خودرو پژو 206 به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای چند ساله اخیر در ایران محسوب می گردد. این خودرو به عنوان یک نمونه هاچ بک فرانسوی شناخته می‌شود که با ایجاد تغییراتی روانه بازار ایران شد. خودرو پژو 206 دارای انواع و تیپ‌های مختلفی بوده که می تواند سلیقه اکثر جوامع را پوشش دهد. در واقع این خودرو قابل توجه جوانان، قشر مرفه، قشر متوسط و سایر قشرهای مختلف جامعه محسوب می‌شود.

طراحی بدنه شیک و خاص، قدرت و شتاب بالا از جمله عواملی است که باعث همه پسند شدن این خودرو گردیده است. در کنار همه این ویژگی های مثبت، بایستی معایب این خودرو را نیز به درستی بشناسید. یکی از معایب بزرگ این خودروها هزینه های بسیار بالای تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک مییباشد. ما در این مقاله از تعمیرگاه تک گیربکس قصد داریم تا شما را با معایب خودرو 206 آشنا کنیم.

معایب خودرو پژو 206

 خودرو پژو 206 به عنوان یک محصول فرانسوی که مونتاژ آن در ایران انجام می‌شود، جزو خودروهای پرفروش و معروف برای خریداران و مصرف کنندگان به شمار می آید. نمونه‌های مختلفی از این خودرو در بازار ایران منشعب شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به ۲۰۶ صندوقدار، ۲۰۶ پلاس، ۲۰۷i و رانا اشاره کرد.

از جمله آشکارترین و اصلی‌ترین معایب خودرو ۲۰۶ می‌توان به گران بودن قطعات آن نسبت به خودروهایی مثل ۴۰۵ و پراید و همچنین فضای اندک صندلی‌های ردیف عقب آن اشاره کرد. در ادامه به معرفی و بررسی سایر معایب ماشین 206 می‌پردازیم.

لازم به ذکر است که در صورت بروز مشکل برای خودروی شما می توانید به سراغ کارشناسان مجرب تعمیرگاه تک گیربکس مراجعه کنید و خدمات تعمیر و عیب یابی آن را با هزینه بسیار مناسب و با کیفیت بالا دریافت نمایید.

معایب خودرو 206

معایب خودرو 206

1- طراحی بدنه ناپایدار خودرو پژو 206

 نخستین چیزی که هنگام مشاهده، انتخاب و خرید خودرو ۲۰۶ نظر شما را جلب می‌کند طراحی بدنه شکیل و زیبای آن است. این نوع طراحی پس از گذشت سال‌ها هنوز قدیمی نشده و رنگ و بوی کهنگی به خود نگرفته است. اما باید بگوییم که طراحی بدنه این خودرو به عنوان یکی از معایب خودرو 206 محسوب می‌شود. بدنه ۲۰۶ مشکلاتی را در پایداری خودرو سیستم تعلیق ایجاد کرده و احتمال چپ شدن خودرو در پیچ‌ها را افزایش می‌دهد.

2- ضعف در طراحی و کیفیت کابین

یکی دیگر از معایب ماشین 206 مربوط به طراحی کابین آن است که تنها محدود به کابین عقب نیست، بلکه کابین جلو و عقب خودرو ۲۰۶ هر دو مناسب افراد قد بلند نیستند. اگر قدتان بالاتر از ۱۷۵ سانتی‌متر باشد هنگام استفاده از این خودرو چه به عنوان راننده و چه به عنوان سرنشین احساس ناراحتی خواهید کرد.

البته لازم است عنوان کنیم که معایب خودرو 206 در قسمت کابین به این مورد محدود نمی‌شود. در طراحی کابین این خودرو از پلاستیک‌ها و قطعات خشک و بی‌کیفیت استفاده شده است. همین امر باعث گردیده تا کابین خودرو بسیار پر صدا و مستهلک باشد.

3- ضعف در ایمنی خودرو پژو 206

 با وجود استفاده از دو ایربگ راننده و سرنشین به همراه سیستم ترمز EBD و ABS و EBA و همچنین اضافه شدن ترمزهای دیسکی عقب، همچنان نمی‌توانیم از خودرو پژو 206 به عنوان یک خودرو امن در سرعت‌های بالا و مسیرهای مارپیچ یاد کنیم.

علاوه بر این بدنه این خودرو مقاومت بالایی در برابر ضربات ندارد و خیلی سریع ضربات را به داخل کابین و سرنشینان انتقال می‌دهد. برای حل این نمونه از معایب خودرو پژو 206 لازم است که ایربگ‌های بیشتری برای آن تعبیه شود.

 4- امکانات رفاهی سطحی

از آن‌جایی که تولید و مونتاژ خودرو پژو 206 از سال ۲۰۰۰ صورت گرفته است و با توجه به اینکه ایران خودرو نیز برنامه‌ای جهت به روز کردن آن در نظر نداشته است نمی‌توان از این خودرو توقع امکانات به روز و مدرن را  داشت. شاید در نگاه اول تصور کنید که این خودرو امکانات بیشتری نسبت به خودروهایی مثل پراید و پژو دارد.

اما اگر این خودرو را با نمونه خودروهای فرانسوی دیگر مقایسه کنید متوجه خواهید شد که یکی از معایب خودرو پژو 206 این است که در زمینه امکانات رفاهی حرف خاصی برای گفتن ندارد.

 5- هزینه بالای نگهداری و تعمیر خودرو 206

 نمونه‌های اولیه تولیدی و مونتاژی معایب ماشین 206 از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار بود. اما در سال‌های اخیر شاهد افت این کیفیت هستیم. از جمله معایب خودرو 206 در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استهلاک پایین و به خرج افتادن خودرو پس از ۱۰ سال استفاده مستمر
  • ضعف تنظیمات ECU
  • عایق‌بندی ضعیف و به صدا افتادن قطعات کابین
  • ضعف فنربندی
  • قطعات گران و پرهزینه بودن تعمیر در عین در دسترس بودن قطعات
  • هزینه بالای تعمیر و سرویس به علت فضای کم موتور و قطعات و سختی کار تعمیرکار
  • احتیاج به سرویس در فواصل زمانی کوتاه مدت

 از مزیت های تعمیرگاه تک گیربکس می توان به عیب یابی رایگان، تضمین قطعات و خدمات ارائه شده و همچنین تکنسین های مجرب اشاره نمود. مجموعه takgearbox تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک پژو از جمله تعمیر گیربکس اتوماتیک 207، پارس، 206، 508، 301، 2008 و غیره را با گارانتی 12 ماهه انجام میدهد.

6- حباب قیمتی

 خودرو پژو ۲۰۶ به دلیل طرفداران زیادی که دارد در نتیجه نسبت عرضه به تقاضای این محصول بیشتر است. به همین دلیل حباب قیمتی بزرگی پیرامون خرید خودرو ۲۰۶ شکل گرفته است.

در واقع با هزینه‌ای که صرف خرید پژو ۲۰۶ می‌کنید می‌توانید خودروهایی با مشخصات فنی و امکانات رفاهی بهتر نظیر سمند LX، رانا و کوییک خریداری نمایید. پس یکی دیگر از معایب خودرو 206 آشفتگی بازار این خودرو به دلیل افزایش تقاضا برای خرید آن است.

 نمونه هایی از نقص فنی و معایب خودرو پژو 206

  • ضعف واشر سرسیلندر
  • ضعف سیستم تعلیق و فنربندی و در نهایت افزایش خطر انحراف خودرو در پیچ‌ها در سرعت بالا
  • سواری خشک و خسته کننده
  • درگیر کردن سرنشینان در مسیرهای مارپیچ هنگام حرکات گهواره‌ای
  • افت شتاب و سرعت در نمونه‌های اتوماتیک
  • عدم هماهنگی عملکرد گیربکس اتوماتیک با موتور خودرو
  • تنظیمات نادرست ICU و خطاهای نرم‌افزاری مدل‌های جدید پژو ۲۰۶
  • وجود خطا در سنسور دور موتور و بروز مشکلاتی مثل بالا رفتن دور موتور و گاز نخوردن به علت خطای دریچه گاز که در نهایت نقص عملکرد کمپرسور کولر و خطای کویل را به دنبال خواهد داشت.
سخن پایانی

 با توجه به مطالب گفته شده شاید تصور کنید که خودرو پژو ۲۰۶ به نسبت قیمت آن ارزش خرید ندارد. اما باید بگوییم که شما می توانید در صورت بروز عیب و ایراداتی در این خودرو به تعمیرگاه تک گیربکس و کارشناسان مجرب و آموزش دیده آن مراجعه نموده و مشکلات احتمالی خودروی خود را برطرف نمایید.

همچنین میتوانید با مشاهده هر گونه خرابی در گیربکس اتوماتیک 206 خودوی خود، به سایت takgearbox.com مراجعه کنید و با کارشناسان تک گیربکس تماس بگیرید و به صورت رایگان مشورت کنید تا خیالتان از بابت مشکلات خودروی خود راحت شود.

 منبع:  takgeaqrbox.com

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    سامان نهرانی :
    3 ماه پیش

    سلام خسته نباشید
    این معایب برای 206 اتومات هستش یا فرقی نمیکنه