هر آنچه در مورد تابلو فرش باید بدانید

هر آنچه در مورد تابلو فرش باید بدانید

تابلو فرش از جمله المان های زیبایی و کالاهای با ارزش شناخته می‌شود که امروزه می توان برای بخشیدن روح به خانه و ایجاد دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد، روی به خرید آنها آورد. در حالت کلی امروزه انواع تابلوها را می توانید به عنوان اثرات هنری ارزشمند و برای ایجاد فضایی هنری و خاص در منزل و محیط کار خود مورد استفاده قرار دهید. استقبال بی نظیر مردم از تابلو فرش های دستباف و ماشینی موجب شده است که این روزها از طرح های خاصی برای این اثر هنری رونمایی شود. انواع تابلوهای سه بعدی و تابلوهای دستباف و همچنین ماشینی با توجه به نیازی که دارید، می توانند جلوه ای منحصر به فرد در محیط های مختلف به وجود آورند. در این میان باید بدانید که برای خرید تابلو فرش لازم است با بررسی دقیق نکات مهم، انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

انواع تابلو فرش

تابلو فرش چیست؟

برای تعریف ساده تابلو فرش می توانیم عنوان کنیم در واقع همان فرش و قالی هایی هستند که می توان آنها را در ابعاد کوچک خریداری کرد. بافتنی هایی که قابلیت پهن کردن داشته باشند، مانند قالی، حصیر، زیلو و موکت را فرش می نامند. هر کدام از زیراندازها با کنار هم قرار گرفتن گره ها ساخته می شوند. این روزها می توان از انواع تابلو فرش ها در درون قاب استفاده کرد. با هدف ایجاد فضایی زیبا و جلوه ای منحصر به فرد در منزل می توان آن ها را بر روی دیوارها نیز نصب نمود.

با توجه به اینکه تابلوها را نمادی از اصالت، تاریخ، قدمت و فرهنگ خاص ایرانی می دانند، با استفاده از این المان زیبایی می توانید منزل خود را به بهترین شکل تزیین کنید.

انواع تابلو فرش کدامند؟

تابلو فرش ها را می توان در حالت کلی به دو دسته ماشینی و دستبافت تقسیم کرد. هر کدام از این المان های زیبایی دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند.

تابلوهای دستباف

تابلو فرش دستباف با توجه به اصالت خاص و قدمت زیادی که دارند، این روزها بیش از پیش مد نظر قرار گرفته اند. در عین حال به واسطه اینکه برای ساخت این اثر هنری دقت و مهارت زیادی به خرج داده می‌شود، قیمت بالایی نیز دارد. افرادی که به دنبال خرید اثرات هنری بی‌ نظیر هستند، می توانند با انتخاب تابلو فرش های دستباف به نیاز خود دست پیدا کنند. فراموش نکنید در خرید تابلو فرش دستباف باید اطلاعات دقیقی از جزئیات محصول داشته باشید. به عنوان مثال نوع رنگ های به کار رفته، تعداد گره هایی که برای ساخت آن به کار رفته است و همچنین جنس الیاف از جمله موارد مهمی به شمار می‌ روند که در خرید باید مد نظر قرار گیرند. امروزه انواع تابلوهای دستباف ایرانی در کشورهای آمریکایی، اروپایی و چین علاقه مندان زیادی دارند.

تابلوهای دستباف

تابلوهای ماشینی

خرید تابلو فرش ماشینی برای افرادی که به دنبال انتخاب گزینه ای با قیمت مناسب هستند نیز می‌ تواند انتخابی کاربردی باشد. در واقع تابلوهای ماشینی با قرار گرفتن در مقابل تابلوهای دستباف یک اثر هنری زیبا برای منازل هستند. در این میان با توجه به نوع بافت تابلوهای ماشینی، قیمت ارزان تری نسبت به تابلوهای دستباف دارند.

جنس تابلو فرش ها

هنگام خرید تابلو فرش باید جنس محصول را در نظر داشته باشید. در واقع کیفیت فرش با توجه به جنس الیاف می تواند متفاوت باشد. نخ هایی که برای ساخت این تابلوها و گره زدن آنها به کار گرفته می‌ شوند باید دارای کیفیت بالایی بوده تا طرح اصلی به زیباترین شکل اجرا شود. از جمله مهم ترین الیاف هایی که برای ساخت تابلو فرش دستباف به کار گرفته می‌ شوند، می‌ توان به الیاف پشم این اشاره کرد. این الیاف از پشم گوسفندان تهیه شده و به عنوان پرکاربردترین ماده اولیه در این زمینه شناخته می شود. علاوه بر این الیاف پنبه ای و الیاف ابریشمی نیز از جمله مواردی به شمار می‌ روند که می‌ توانند مد نظر قرار گیرند. فراموش نکنید که این روزها انواع الیاف اکریلیک با قیمت مناسب برای ساخت تابلو فرش نیز می‌ توانند انتخاب شوند.

نکات مهم برای خرید تابلو فرش

اگر به دنبال خرید تابلو فرش هستید باید با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار انتخاب خود را به درستی انجام دهید. با بررسی چند نکته می توانید به خوبی انتخاب درستی برای زیبا نشان دادن دکوراسیون داخلی منزل داشته باشید.

اصل بودن تابلو

یکی از مهمترین موارد هنگام خرید این المان های زیبایی، بهره مندی از شناسنامه خواهد بود. در واقع تابلو فرش های اصلی و خاص دارای شناسنامه بافت خواهند بود. به همین علت سعی کنید در هنگام خرید، پشت تابلو را بررسی کرده تا از شناسنامه دار بودن آن اطمینان به دست آورید.

پشت تابلو را بررسی کنید

با بررسی پشت تابلو فرش می توانید اطلاعات زیادی به دست آورید. در واقع بخش زیادی از افراد که تخصص زیادی در این حوزه دارند، با هدف اطمینان از اصل بودن و همچنین کیفیت بافت، به سراغ بررسی پست تابلو می روند. اطلاعات زیادی در خصوص درشت بافت بودن یا ریزباف بودن و همچنین نوع گره هایی که برای ساخت این تابلو به کار رفته است را می توانید به دست آورید. علاوه بر این یکی از مشخصه های که به شما اصل بودن تابلو را نشان می دهد، کج نبودن محصول خواهد بود. سعی کنید پشت تابلو را بررسی نمایید تا به راحتی بتوانید با کیفیت بودن اثر را تشخیص دهید.

تابلو را برای چه مکانی می خواهید

یکی دیگر از مواردی که در خرید تابلو فرش باید مد نظر قرار دهید این است که برای کدام بخش از منزل یا محیط کار خود دنبال خرید آن هستید. با توجه به اینکه امروزه طرح های متنوعی بر روی انواع تابلوها اجرا می شود، لازم است که در خرید خود نهایت دقت را به خرج دهید. به عنوان مثال آیه های قرآنی، طرح های طبیعت و همچنین ایده های خاص کدام برای بخشی از منزل می توانند انتخاب شوند. تابلو فرش های افراد و مشاهیر، تابلوهای حیوانات و تابلوهای چهره نیز از دیگر مواردی به شمار می روند که می‌ توانند برای ایجاد زیبایی در مکان های مختلف، گزینه ای ایده آل باشند.

بهترین تابلو برای دکوراسیون منزل

قیمت تابلو فرش

قیمت تابلو فرش را با توجه به نحوه بافت، مواد اولیه، اندازه و همچنین طرح اثر، تعیین می کنند. علاوه بر این الیافی که برای بافت تابلو به کار گرفته می‌ شوند، تعداد رنگ و همچنین نوع چله کشی را می توان در این زمینه به عنوان فاکتور های مهم قرار داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    Arezoonik :
    6 ماه پیش

    با تشکر از شما مطالب بسیار مفید و کاربردی بود