چرا پیستوله بادی محبوبیت بالایی دارد؟

چرا پیستوله بادی محبوبیت بالایی دارد؟

پیستوله بادی به عنوان یک ابزار ایده آل می تواند برای شما رنگ و سایر مواد مانند گازوئیل و قیر را به بهترین شکل مورد پاشش قرار دهد. آشنایی شما با پیستوله بادی و ویژگی های آن می تواند به شما کمک کند تا از کاربردهای آن آگاهی پیدا کنید. پیستوله بادی با استفاده از دمیدن هوا و عمل مکش به بهترین شکل موجب پاشش رنگ و سایر محتویات درونی خود به فضا و وسایل می شود.

چرا پیستوله بادی محبوبیت بالایی دارد؟

منبع تغذیه باد که از کمپرسور هوا حاصل می ‌شود به پیستوله بادی کمک می ‌کند که عملیات پاشش را با سرعت بالا و عملکرد مناسب انجام دهد. شرایطی که می تواند علاوه بر افزایش سرعت برای کاربر، افزایش کارایی و همچنین کاهش خستگی را به همراه داشته باشد. در کنار این مزایا استفاده از این پیستوله می ‌تواند موجب یکنواخت بودن عملیات پاشش رنگ برای شما شود. این نوع پیستوله در انواع مختلفی و به منظور کار در شرایط گوناگون در دسترس شما قرار دارد.

پیستوله بادی چیست؟

به منظور رنگ آمیزی فضای گسترده و بالا بردن سرعت و دقت، استفاده از ابزار آلات و تجهیزات کاربردی مدنظر قرار می‌ گیرد. پیستوله بادی یک پیستوله رنگ ابزاری است که به بهترین شکل می تواند این فرآیند را در کمترین زمان و با دقت بالا برای شما انجام دهد. کاربرد پیستوله بادی به گونه ای است که امروزه بسیار بیشتر از پیستوله برقی مورد استفاده قرار می گیرد.

به منظور عملکرد پیستوله های پنوماتیک، بهره مندی از کمپرسور باد به عنوان منبع باد، از پیش نیازهای ضروری محسوب می شود. این نوع محصول را که به ‌عنوان پیستوله رنگ پاش یا رنگ پاش بادی نیز می شناسند، با استفاده از فشار باد به شکلی ایده آل سطح مورد نظر را با رنگ داخل مخزن پیستوله رنگ آمیزی می کند. این نوع پیستوله در مدل های متفاوت طراحی و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

انواع پیستوله بادی

با توجه به مکان های مختلف و شرایطی که قصد استفاده از پیستوله را دارید این نوع محصول در انواع مختلفی و به منظور رفع نیازهای شما تولید می شود. هر کدام از پیستوله ها می توانند کاربرد و ویژگی منحصر به فرد خود را داشته باشند.

  • پیستوله رنگ پاش

از پرکاربردترین پیستوله های موجود، پیستوله رنگ پاش محسوب می شود. همان گونه که از نام این پیستوله پیداست، به جهت پاشش رنگ از آن استفاده می ‌شود. بهره مندی از این محصول به شما کمک می کند تا سرعت و دقت را چاشنی کار خود در فرآیند رنگ آمیزی کنید.

  • گازوئیل پاش

یکی دیگر از انواع پیستوله های پرکاربرد، مدل گازوئیل پاش است. این وسیله را که با نام روغن دان نیز می شناسند جهت گریس کاری سطوح و روغن کاری آن ها در مکان ‌های مختلف مانند تعمیرگاه مورد استفاده قرار می دهند.

  • قیر پاش

این نوعی پیستوله با بهره مندی از یک کمپرسور هوا قیرهای رقیق شده را مورد پاشش قرار می دهد. استفاده از این محصول در صافکاری خودرو کاربرد فراوان دارد.

  • پیستوله تحت فشار

نوع دیگری از پیستوله ها که به شکل گسترده مورد استفاده قرار می گیرد پیستوله تحت فشار نام دارد. این نوع پیستوله که جهت پاشش رنگ های مولتی کالر و سایر رنگ های غلیظ تر مورد استفاده قرار می ‌گیرد می ‌تواند در دو حالت کاربرد فراوان داشته باشد. حالت اول که حالت منبع متصل به آن است و حالت دوم که از منبعی جداگانه برای انجام فرآیند پاشش می توان از آن بهره برد.

مدل منبع جدا این نوع محصول موجب افزایش سرعت و کاهش زمان رنگ ‌آمیزی خواهد شد. علاوه بر این جدا بودن منبع و مخزن به کاربر، قدرت مانور بیشتر و آزادی عمل بهتری خواهد داد.

  • سایر پیستوله ها

علاوه بر مواردی که برای شما بیان کردیم و به عنوان پرکاربردترین پیستوله های بادی محسوب می شوند، امروزه این محصول در مدل های مختلفی مانند سایه پاش، کنیتکس پاش، ایر براش یا قلم رنگ پاش، پیستوله سیفونی و پیستوله گرانشی طراحی و تولید می ‌شود.

blank

انواع پیستوله بادی به لحاظ قرارگیری مخزن

همانگونه که مشاهده کرده ‌اید پیستوله ها به لحاظ قرارگیری مخزن در سه شکل در دسترس شما قرار دارند.

  • پیستوله کاسه رو

پیستوله بادی کاسه رو که از گزینه های پرکاربرد محسوب می شود، این امکان را به کاربر می ‌دهد که رنگ را از بالا در داخل کاسه و مخزن ریخته و رنگ موجود از خروجی کاسه در زیر آن به پیستوله وارد می شود. ساختار این نوعی پیستوله به گونه ‌ای است که فاقد شلنگ مکش رنگ و لوله مکش بوده و به کمک سیال بودن مایع و جاذبه زمین، رنگ موجود به پیستوله هدایت می شود.

استفاده از این نوع پیستوله در مکان ها و شرایط مختلف و برای رنگ آمیزی مبلمان چوبی و رنگ کاری خودرو کاربرد فراوان دارد.

  • پیستوله کاسه بغل

نوع دیگری از انواع پیستوله های بادی که در اختیار کاربر قرار می گیرد پیستوله کاسه بغل نام دارد. در ساخت این نوع پیستوله کاسه آن با زاویه ۴۵ درجه نسبت به بدنه قرار خواهد گرفت. شرایطی که این امکان را به کاربر می ‌دهد به راحتی بتواند سطوح افقی و عمودی را رنگ آمیزی کند. از ویژگی ‌های این نوع پیستوله می‌ توان به افزایش سطح دید کاربر با توجه به قرار گرفتن مخزن در کنار پیستوله اشاره کرد.

blank

  • پیستوله کاسه زیر

نوع دیگری از پیستوله های بادی که طراحی و در اختیار کاربر قرار می گیرند پیستوله کاسه زیر نام دارد که به پیستوله سیفونی نیز شهرت دارد. این نوع پیستوله با پیستوله های مولتی کالر تفاوت خواهد داشت. نحوه عملکرد پیستوله بادی کاسه زیر به گونه ای است که با استفاده از شلنگ موجود و کمک گرفتن از فشار باد، رنگ داخل کاسه و مخزن به بالا ارسال شده و جهت پاشش مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله ویژگی ها و کاربردهای پیستوله بادی مخزن زیر می توان به استفاده جهت نقاشی و رنگ کاری ساختمان و همچنین استفاده از آن جهت پاشش رنگ های روغنی و اکریلیک اشاره کرد. توجه داشته باشید که سایز نازل موجود در پیستوله تاثیر فراوان در تنظیم غلظت رنگ موجود در این پیستوله خواهد داشت.

blank

ویژگی های پیستوله بادی

در گذشته فرآیند رنگ آمیزی با مشکلات فراوان و مدت زمان طولانی انجام می شد. با این حال طراحی و تولید پیستوله ها به کاربران این امکان را می ‌دهد که در کمترین زمان بتوانند فرآیند رنگ ‌آمیزی را انجام دهند. علاوه بر این بالا بودن دقت رنگ آمیزی با استفاده از پیستوله بادی به شما کمک می کند تا فرآیند رنگ آمیزی را به بهترین شکل انجام دهید.

رنگ آمیزی به شکل سنتی موجب خستگی فرد رنگ آمیز و پایین آوردن سرعت و دقت در عملکرد می شد. با این حال پیستوله بادی به شما این امکان را می دهد که با افزایش دقت و همچنین کاهش خستگی بتوانید به راحتی عمل کنید.

با توجه به نوع طراحی پیستوله ها و مکانیزم عملکردی که دارند عملیات پاشش را به شکل یکنواخت برای شما انجام می دهند. شرایطی که افزایش کارایی را به همراه افزایش دقت و سرعت برای شما به ارمغان می آورد.

فشار موجود در پیستوله بادی بسیار بیشتر از فشار پیستوله برقی است. علاوه بر این استفاده از این نوع پیستوله به جای پیستوله برقی موجب هدر رفت کمتر رنگ برای شما خواهد شد.

کدام پیستوله بادی برای خرید مناسب است؟

جهت خرید پیستوله بادی شرایط مختلفی را مد نظر قرار دهید. ابتدا و متناسب با نیاز خود نازل به کار رفته در آن را بررسی نمایید. با توجه به نوع ماده ای که قصد استفاده از آن در پیستوله را دارید قطر نازل باید انتخاب شود. از دیگر مسائلی که هنگام خرید پیستوله بادی مد نظر قرار می‌گیرد گنجایش مخزن و همچنین قابلیت تنظیم فشار دستگاه خواهد بود.

مکان قرار گرفتن کاسه یا مخزن پیستوله نیز از دیگر نکاتی است که هنگام خرید پیستوله بادی مد نظر قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه