کاربرد زنجیر فولاد مهندسی در صنعت

کاربرد زنجیر فولاد مهندسی در صنعت

زنجیر فولاد مهندسی از جمله انواع زنجیرهای صنعتی بوده که می تواند برای انجام سخت ترین برنامه ها و رسیدگی به سخت‌ ترین محیط ها مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به اینکه برای ساخت این مدل زنجیر از فولاد نورد گرم استفاده می کنند، استحکام بسیار بالایی برای انجام عملیات مختلف در صنایع گوناگون خواهد داشت. گاهی مواقع در کارخانجات تولیدی زنجیر فولاد مهندسی شرایطی مد نظر قرار می‌گیرد که عملیات حرارتی انجام شده در روند تولید با هدف افزایش استحکام با جدیدترین استانداردها انجام می شود.

کاربرد زنجیر فولاد مهندسی

اگر به کارخانجات مختلف سر بزنید، متوجه خواهید شد که برای جابجایی کالاها نیاز به استفاده از زنجیر و تسمه های مستحکم وجود دارد. در عین حال زنجیرهای فولادی مهندسی نیز با توجه به نیاز مصرف کننده ها با استحکام بالا و سرعت سایش کم می توانند انتخابی کاربردی باشند. متناسب با نیاز صنایع مختلف این روزها از ظرفیت بارگذاری بالایی برای ساخت زنجیر فولاد مهندسی استفاده می شود.

زنجیر فولاد مهندسی چیست؟

زنجیر فولاد مهندسی دسته ای از زنجیرهای صنعتی بوده که به عنوان زنجیر نقاله می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در واقع زنجیرهای فولادی با اتصال قطعات فولادی به هم تشکیل می شوند. نوع طراحی و ساخت این محصولات به گونه‌ ای بوده که ویژگی های کلی مانند طناب داشته و با استحکام بالاتر و سختی بیشتر می تواند برای محکم بستن اجسام و همچنین جابجایی کالاها در کارخانجات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. زنجیر فولاد مهندسی از جمله قوی ترین و مقاوم ترین انواع ابزاری به شمار می رود که این روزها با هدف لیفتینگ یا جابجایی اجسام سنگین می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انواع زنجیر فولاد مهندسی

در ساخت زنجیر فولاد مهندسی تلاش می‌ شود که از گریدهای متفاوتی استفاده کنند. در واقع با توجه به نیاز خود قادر هستید انواع زنجیرهای فولاد مهندسی را در درجه های کیفی مختلف خریداری نمایید. برای کاربردهای بسیار سنگین، درجه ۱۲۰ می تواند انتخابی کاربردی باشد. در عین حال این روزها از استانداردهای مختلف مانند گرید 30، ۴۳ و 70 برای ساخت این مدل زنجیر بهره برده می شود. زنجیرهای فولادی مهندسی با توجه به نوع ساختاری که دارند، چنانچه بیش از حد نرمال مورد بارگیری قرار گیرند، انعطاف پذیری بالای خود را نشان خواهند داد.

زنجیر فولاد

چند نکته در خصوص انواع زنجیر فولادی

زنجیر فولاد مهندسی از جمله انواع مختلف زنجیرها بوده که در زمینه های مختلف می تواند به کار گرفته شود. یک زنجیر فولادی باید بادوام ثابت و با ظرفیت بالا در کارخانه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این فولاد آلیاژی که برای ساخت این زنجیر به کار گرفته می شود، شناسه ثابت داشته و با درجه های کیفی مختلف در دسترس خواهد بود. سعی کنید قبل از استفاده از زنجیرهای فولادی ابتدا شرایط کیفی آن از نظر ساییدگی، آسیب های حرارتی و خوردگی بیش از حد را بازرسی کنید.

در طرف دیگر با توجه به نوع ساخت زنجیر فولاد مهندسی لازم است که در بازه های زمانی مختلف حلقه به حلقه بازرسی شده تا نسبت به آسیب های وارد شده و تنش اعمالی آگاهی کامل به دست آورید. سعی بر آن داشته باشید که برای استفاده از انواع زنجیر فولادی بار مجاز را تعیین کرده و به هیچ عنوان بیش از حد استاندارد از آنها استفاده نکنید. چنانچه قصد دارید از زنجیر فولاد مهندسی در شرایط دمایی خاص استفاده کنید، با تولید کننده مشورت کرده تا نسبت به کیفیت آن آگاهی کامل به دست آورید.

کاربرد زنجیر فولاد مهندسی

زنجیر فولاد مهندسی با توجه به نوع ساختی که دارد، می‌ تواند در شرایط مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این زنجیرها را با اتصالات پین و پیوندها طراحی می‌کنند. فاصله بین اجزا به گونه‌ ای است که نسبت به سایر زنجیرها بزرگتر بوده و برای کاربردهای خاص می تواند انتخابی کاربردی باشد. اگر قصد دارید از زنجیر فولادی مهندسی به عنوان زنجیر نقاله استفاده کنید و از این محصول جهت جابجایی مواد کمک بگیرید، لازم است که چند نکته کلیدی را مد نظر داشته باشید.

از جمله مهم‌ ترین کاربردهای زنجیر فولاد مهندسی می توان به استفاده در نوار نقاله اشاره کرد. با توجه به نوع طراحی و ساخت این مدل زنجیر، به خوبی می‌ تواند برای جابجایی اجسام سنگین و با حجم بالا کاربرد خود را نشان دهد. این پایان کار نیست و بررسی کاربردهای این مدل زنجیر فولادی نشان می‌ دهد که برای جابجایی اجسام در سرازیری می تواند بسیار مناسب باشد. این روزها در ماشین های حفاری نفت نیز می‌توانید کاربرد زنجیر فولاد مهندسی را مشاهده نمایید. در آسانسورهای باری به واسطه اینکه نیاز به تحمل وزن بالا توسط زنجیرها احساس می شود، انواع زنجیرهای فولادی می توانند با بالاترین استانداردها گزینه ای کاربردی باشند.

مشخصات فنی زنجیر فولادی

انواع زنجیر فولادی با تنوع بالا می توانند مورد استفاده قرار گیرند. از لحاظ ساخت این محصولات می توان آنها را از نظر متریال به کار رفته در دسته های مختلف قرار داد. با توجه به اینکه برای انتقال قدرت و جابجایی اجسام سنگین نیاز به استفاده از زنجیرهای مستحکم احساس می شود، سعی کنید مشخصات فنی زنجیر را بررسی کرده تا انتخابی درست داشته باشید. با توجه به نوع مشخصات فنی لازم است که در صنایع مختلف زنجیری مناسب را به کار ببرید. از جمله انواع زنجیر فولاد مهندسی می توان به زنجیر نرم اشاره کرد. این مدل زنجیر را با حرف L نشان می دهند. در طرف مقابل زنجیر فولادی آبدیده نیز که با حرف P به بازار عرضه می شود، می تواند انتخابی کاربردی باشد. دسته دیگری از زنجیرهای فولادی با مقاومت بسیار بالا و با نشان 100 و مدل دیگر با نشان T یا CM می‌ تواند انتخابی مناسب باشند. فراموش نکنید که زنجیرهای فولادی را این روزها از نظر متریال می توان در مدل های گالوانیزه و استیل نیز خریداری کرد.

زنجیر صنعتی

خرید زنجیر فولاد مهندسی

زنجیر فولاد مهندسی از جمله پرکاربردترین محصولات در نوار نقاله به شمار می رود. برای اعلام قیمت این زنجیر چند فاکتور مدنظر قرار می گیرند. با توجه به مشخصات فنی زنجیرهای فولادی، قیمت آنها متفاوت است. اگر به دنبال خرید زنجیر فولاد مهندسی هستید، سعی کنید متناسب با نیازی که دارید، روی به خرید محصولی باکیفیت بیاورید.

ارسال دیدگاه