کامل‌ ترین راهنمای خرید و سرویس کولر آبی

کامل‌ ترین راهنمای خرید و سرویس کولر آبی

خرید کولر آبی و سرویس کردن آن با شروع فصل گرما یکی از دغدغه‌ های شهروندان به شمار می‌ رود. با توجه به اینکه در طول تابستان و فصل گرما سرویس کولر آبی می‌ تواند راندمان این سیستم سرمایشی را افزایش دهد، بسیاری از افراد به دنبال جامع‌ ترین راهنما برای انجام این کار هستند. با وجود اینکه سرویس کولر آبی نیاز به مقداری تخصص و تجربه دارد ولی با اندکی حوصله قادر هستید که در منزل این عمل را انجام دهید. توصیه ما این است که برای افزایش راندمان کولر آبی و همچنین حفظ سلامت قطعات آن از یک تعمیرکار و سرویسکار با تجربه کمک بگیرید.

در کنار این موارد افرادی که قصد خرید کولر آبی را دارند نیز لازم است چند نکته کلیدی را در نظر بگیرند. با ما همراه باشید تا به بررسی این نکات بپردازیم.

مهمترین نکات برای خرید کولر آبی

مهمترین نکات برای خرید کولر آبی

برای خرید بهترین کولر آبی چند نکته باید بررسی شوند. با توجه به اینکه امروزه تنوع محصولات ارائه شده در بازار زیاد است، با بهترین انتخاب می‌ توانید فضای ساختمان را به بهترین شکل خنک و مطبوع نمایید.

توان مصرفی کولر

یکی از مهمترین نکات برای خرید کولر آبی، بررسی ابعاد دستگاه یا توان مصرفی آن است. بخش زیادی از کاربران هنگامی که قصد خرید این سیستم سرمایشی را دارند به دنبال پاسخ این سوال می‌ روند که یک کولر آبی چند هزار باید بخرند. با توجه به شرایط آب و هوایی ایران، امروزه سه نوع کولر آبی بیش از مدل‌ های دیگر مورد استفاده قرار می‌ گیرند و برای اقلیم‌ های مختلف می استفاده شوند. در واقع توان مصرفی کولر نشان می‌ دهد که در یک بازه زمانی معین توان مکش کولر چه مقدار است. بدیهی است هر اندازه توان مکش کولر بیشتر باشد، یعنی سرمای بیشتری را می‌ تواند تولید کند.

اگر برای یک محیط ۳۰ تا ۵۰ متری قصد خرید کولر آبی دارید، توصیه می‌ کنیم به سراغ یک کولر با توان ۲۳۰۰ وات بروید. اگر فضای ساختمان ۵۰ الی ۶۰ متر است به سراغ خرید کولرهایی با توان مصرفی ۳۵۰۰ وات باید رفت.

نوع خروجی هوای کولر

نوع خروجی هوای کولر

این روزها برندهای مختلف کولرهای آبی را با فرم‌ های متفاوت روانه بازار می‌ کنند. به عنوان مثال برخی از برندها در طراحی و ساخت کولرهای آبی به گونه‌ ای عمل می‌ کنند که خروجی آن ها از سقف به بیرون هدایت شود. در طرف مقابل برندهای دیگر نیز به مانند نسل قبلی کولرهای آبی خروجی را از قسمت‌ های جانبی به فضا می‌ فرستند. کولرهای آبی که دارای خروجی بر روی سقف هستند، مدل‌ های بالکنی نیز نامیده می‌ شوند.

امکانات کنترل کارکرد کولر آبی

از دیگر نکاتی که هنگام خرید کولر آبی باید در نظر بگیرید، امکانات کنترل کارکرد این سیستم سرمایشی خواهد بود. این روزها مدل‌ های جدیدی توسط شرکت‌ های پیشرفته طراحی شده که به همراه بازدهی بیشتر امکانات رفاهی و ایمنی به مراتب بهتری دارند. به طور مثال برخی از کولرهای آبی به گونه طراحی شده‌ اند که پس از ۲۴ ساعت چنانچه هیچ فرمانی از کاربر دریافت نکنند به صورت خودکار خاموش می‌ شوند. علاوه بر این نوع دیگری از کولرهای آبی هنگامی که نیاز به تعویض پوشال داشته باشند بر روی نمایشگر خود یک علامت اخطار ظاهر می‌ کنند. امکان نمایش دمای محیط و همچنین استفاده از تایمر برای خاموش و روشن کردن کولر نیز از دیگر ویژگی‌ های جدیدی هستند که بر روی کولرهای آبی قرار دارند.

نوع پوشال

نوع پوشال

کولر آبی پوشالی بهتر است یا کولرهایی با پد سلولزی؟ این روزها سوالات زیادی در خصوص کولرهای آبی با پد سلولزی پرسیده می‌ شود. بخش زیادی از کولرهای آبی که امروزه مورد استفاده قرار می‌ گیرند و در بازار مشاهده می‌ کنید از نوع پوشالی هستند. برای خنک کردن محیط لازم است که کاربر پوشال‌ های آن ها را خیس کند. این سری از کولرهای آبی بستر را برای ایجاد ذرات ریزآلود میکروب، باکتری و همچنین هدایت گرد و خاک فراهم می‌ کنند. به همین علت توصیه می‌ شود به سراغ کولرهای آبی با پد سلولزی بروید. با وجود اینکه قیمت کولرهای آبی سلولزی در مقایسه با کولرهای پوشالی بیشتر است ولی به واسطه راندمان بهتر و کیفیت بالاتری که دارند، انتخابی مناسب‌ تر هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

به هیچ عنوان از گارانتی و خدمات پس از فروش در هنگام خرید کولر آبی غافل نشوید. این نکته مهم است که شرکت‌ های تولید کننده به صورت مستقیم از طریق نمایندگی‌ ها با مشتریان در ارتباط باشند. بدیهی است که در صورت بروز هرگونه مشکل، نمایندگی‌ ها موظف هستند که ایراد به وجود آمده را برطرف نمایند.

راهنمای سرویس کولر آبی

اگر از کولر آبی استفاده می‌ کنید باید نگهداری از آن را نیز مد نظر داشته باشید. سرویس کولر آبی کمک می‌ کند تا راندمان دستگاه را افزایش دهید. علاوه بر این با سرویس کولر آبی قطعات معیوب را شناسایی خواهید کرد. به همین علت از خرابی‌ های بیشتر جلوگیری می‌ شود.

نحوه انجام سرویس کولر آبی

بخش‌ های مختلفی وجود دارند که در سرویس کولر آبی باید مورد بررسی قرار گیرند. یک سرویس کار متخصص به خوبی می‌ تواند این کار را انجام دهد. برای سرویس این سیستم سرمایشی باید به سراغ بررسی و روغن کاری موتور دستگاه بروید. علاوه بر این بررسی و روغن کاری پمپ آب از جمله مراحل مهم برای سرویس این سیستم سرمایشی خواهد بود. پس از آن باید به سراغ شستشوی بدنه کولر و حلزونی بروید.

یکی از بخش‌ های کولر آبی که به مرور زمان دچار استهلاک می‌ شود، تسمه است. تنظیم و تعویض تسمه از جمله نکاتی به شمار می‌ رود که در سرویس این سیستم سرمایشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. کنترل و روغن کاری یاتاقان و همچنین بررسی پوشال‌ ها از جمله نکات مهم دیگر هستند. تعویض پوشال‌ ها کمک می‌ کند تا از رشد باکتری‌ ها بتوانید جلوگیری کنید. علاوه بر این با تعویض سالیانه پوشال‌ های کولر آبی می‌ توان هوایی تازه و باطراوت در خانه داشت. تراز کردن کولر، بازدید از برزنت کولر و بررسی جعبه تقسیم برق در کنار تمیز کردن شبکه آبرسانی سایر مواردی به شمار می‌ روند که در سرویس این سیستم سرمایشی بررسی می‌ شوند.

بهترین زمان برای سرویس کولر آبی

بهترین زمان برای سرویس کولر آبی

معمولا دو زمان را برای سرویس کولر آبی در نظر می‌ گیرند. پس از اتمام فصل گرما و هنگامی که قصد دارید کولر را برای مدت زمان طولانی خاموش کنید. در این زمان باید آب درون مخزن کولر را خالی نمایید. علاوه بر این با استفاده از یک پوشش مناسب به خوبی کولر آبی را بپوشانید.

در کنار این مورد می‌ توانید قبل از رسیدن فصل گرما و هنگامی که قصد دارید کولر آبی را روشن کنید نیز آن را سرویس نمایید. فراموش نکنید که در هنگام سرویس کولر آبی باید جریان برق اصلی کاملا قطع شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    M.k :
    8 ماه پیش

    از آموزشهای کاربردی و عالیتون سپاسگزارم