گاز هرز خوردن خودرو

گاز هرز خوردن خودرو

بروز مشکل در خودروها یک امر رایج است و نمی‌توان از آن جلوگیری کرد. تنها کار مناسب این است که افراد سریعاً برای رفع عیب خودروهای خود اقدام کنند تا مشکلات کوچک به مشکلات بزرگ و جدی تبدیل نشوند. کسانی که تجربه رانندگی طولانی‌مدت را دارند، به خوبی متوجه هرگونه تغییر و ناهنجاری در ماشین خود می‌شوند. یکی از مشکلات رایج و مهم ماشین‌ها، گاز هرز است. زمانی که با فشار دادن پدال گاز، ماشین سرعت و شتاب لازم را نداشته باشد، اصطلاحاً می‌گویند که به‌صورت هرز، گاز می‌خورد. عوامل مختلفی در این اتفاق دخیل هستند. مهم‌ترین آن‌ها به‌ویژه در خودروهای اتوماتیک مشکلات گیربکس است. چنانچه در زمان مناسب به تعمیر گیربکس اتوماتیک نپردازید، مجبور به پرداخت هزینه‌های زیادی خواهید شد. در ادامه به این موضوع به‌صورت مفصل خواهیم پرداخت.

منظور از گاز هرز خوردن خودرو چیست؟

در هنگام رانندگی پس از فشار پا روی پدال گاز، متوجه شتاب ماشین خواهید شد. شتاب خودروها با یکدیگر متفاوت است و هر فرد با توجه به میزان تجربه‌ی خود، متوجه شتاب انواع ماشین‌ها می‌شود. آنچه سبب نگرانی رانندگان می‌گردد این است که در برخی مواقع، نتیجه گاز دادن مطابق شرایط همیشگی نیست. به این معنا که رانندگان متوجه می‌شوند با فشار دادن پدال گاز، شتاب ماشین تغییر زیادی نمی‌کند. همچنین صدای گاز خوردن خودرو، بلندتر و واضح‌تر از همیشه است. این اتفاق به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد که گاه با یک مراجعه ساده، قابل‌حل بوده و گاه هزینه‌های جدی برای افراد به دنبال خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود در گام نخست، حتماً به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کرده و از سلامت گیربکس مطمئن شوید. در بسیاری از مواقع تنها با تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه، می‌توانید گاز هرز خوردن خودرو را رفع کنید. دقت کنید که برای این کار، حتماً به مراکز معتبری همچون تعمیرگاه گیربکس هادیلو مراجعه کنید. این تعمیرگاه با داشتن تجربه و تخصص کافی و استفاده از پرسنل متعهد، در کم‌ترین زمان خودرو را عیب‌یابی کرده و در جهت رفع عیب اقدام می‌کند. شما می‌توانید با اطمینان خاطر دلیل گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک را کشف و رفع کنید.

علت گاز هرز خوردن خودرو

همان‌طور که گفته شد علت گاز هرز خوردن ماشین دلایل متعدد و متفاوتی برای این اتفاق در نظر گرفت، که مهم‌ترین آن‌ها مشکل گیربکس به‌ویژه در خودروهای اتوماتیک است. این اتفاق خصوصاً در حین رانندگی می‌تواند نتایج زیان‌باری به همراه داشته باشد. علاوه بر این، در افت قیمت خودرو نیز بسیار مؤثر است؛ بنابراین از دلایل احتمالی آن آگاه شوید و برای رفع سریع مشکل اقدام کنید. این دلایل عبارت‌اند از:

  • آسیب دیدن و ایجاد مشکل در استپر موتور
  • گیرکردن سیستم ترمز
  • خراب شدن سنسور و درچه گاز
  • خراب شدن سنسور مپ ماشین
  • برهم خوردن آب‌بندی منیفولد ورودی هوا
  • خراب شدن یا آسیب دیدن سنسور دور موتور
  • مشکل در ECU خودرو
  • آسیب دیدن انژکتور
  • ایجاد مشکل در پمپ‌بنزین خودرو
  • ایجاد مشکل در سیم کلاچ خودرو
  • اشکال در گیربکس خودرو

هرکدام از موارد ذکرشده می‌تواند آسیب‌های کوچک یا بزرگی به دنبال داشته باشد. مهم‌ترین علت گاز هرز، مشکل در گیربکس است. برای اطمینان از سلامت گیربکس و یا رفع مشکل آن به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک رفته و برای تعمیر گیربکس اتوماتیک اقدام کنید. همان‌طور که گفته شد گاه ممکن است با یک اقدام ساده، همچون تعویض روغن گیربکس اتوماتیک، از یک مشکل بزرگ و جدی جلوگیری شود.

blank

دلیل گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک

پیش‌ازاین گفته شد مشکل در گیربکس مهم‌ترین عامل گاز خوردن خودرو به‌صورت هرز است. این اتفاق معمولاً به دلیل کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی به پشت کاسه کلاچ‌ها و همچنین فرسودگی صفحه کلاچ‌ها اتفاق می‌افتد. این مشکل، زمینه ساز بروز اشکالات جدی و گوناگون می‌شود. رانندگان باتجربه به خوبی می‌دانند که برای پرس کردن پیستون در کاسه، نیاز به مقدار معین‌شده‌ای روغن است. کاهش این حجم مشخص سبب می‌شود تا خودرو بی‌دلیل گاز بخورد. این اتفاق در خودروهای اتوماتیک، رایج و خطرناک است. مهم‌ترین اقدام این است که به‌محض بروز مشکل گاز هرز در گیربکس، به سراغ یک تعمیرگاه مطمئن و معتبر همچون تعمیرگاه گیربکس هادیلو رفته و مشکل را رفع کنید. دقت کنید که هزینه‌ی تعمیر گیربکس نسبت به تعویض آن بسیار پایین‌تر است؛ بنابراین اقدام به‌موقع، علاوه بر اینکه از آسیب جدی به خودرو جلوگیری می‌کند، سبب می‌شود که شما مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی نشوید.

blank

اشکال در گیربکس مهم‌ترین علت گاز هرز خودرو

خودروهای مختلف ممکن است با اشکالات گوناگونی مواجه شوند. یکی از این اشکالات گاز خوردن ماشین به‌صورت هرز است. به این معنا که با فشار پا روی پدال گاز، شاهد افزایش شتاب ماشین نخواهیم شد. این مشکل ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد که مهم‌ترین آن‌ها به‌ویژه در ماشین‌های اتوماتیک، اشکال در گیربکس است. با مراجعه به تعمیرگاه‌های معتبر گیربکس همچون تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو،  می‌توان با خیال راحت خودرو را عیب‌یابی و با کم‌ترین هزینه آن را رفع کرد. گاه با افزایش روغن گیربکس و یا تعویض روغن گیربکس مشکل خودرو کاملاً رفع می‌گردد.

ارسال دیدگاه