استحکام قفل آویز رمزدار و نکات مهم هنگام خرید آن

استحکام قفل آویز رمزدار و نکات مهم هنگام خرید آن

یکی از ایمن ترین مدل‌های قفل‌آویزی، قفل آویز رمزدار است که نیازی به کلید ندارد. با انتخاب یک رمز برای این نوع قفل، دیگر نگرانی بابت جاگذاشتن کلید یا گم کردن آن و مراجعه به کلیدسازبرای ساخت کلید جدید  وجود ندارد. یکی از مزیت‌های  این مدل از قفل‌های آویز نسبت به قفل‌های دیگر، همین بی‌نیاز بودن آن از کلید است.

استحکام قفل آویز رمزدار و نکات مهم هنگام خرید آن

قفل آویز رمزدار چیست؟

این قفل ظاهری شبیه به دیگر قفل‌های آویز دارد با این تفاوت که بجای استفاده از کلید، با وارد کردن رمزی سه یا چهار کاراکتری از اعداد یک رقمی می‌توانید قفل را باز کنید. این نوع قفل‌ها بیشتر برای چمدان‌ها، صندوق‌ها و کوله‌های مسافرتی یا ورزشی به‌کار گرفته می‌شود.

روش رمزگذاری برای قفل آویز رمزدار

برای رمز گذاری قفل آویز رمزدار،  حلقه قفل باید باز باشد سپس رمز انتخابی خود را وارد کنید. درآخر حلقه قفل را بفشارید تا بسته شود. حالا شما موفق به اعمال رمز برای قفل خود شده‌اید و با وارد کردن مجدد رمز می‌توانید قفل را باز کنید.

استحکام بدنه قفل‌های آویز

بدنه قفل‌های آویزی که در بازار موجود هستند، از جنس‌‌های مختلفی مانند برنج، فولاد، استیل، آلومینیوم و… ساخته شده‌اند. هر چه کیفیت بدنه‌‌ی قفل آویز بالاتر باشد، استحکام آن نیز بیشتر می‌شود. در این بین قفل‌های فولادی توانسته‌اند استحکام بیشتری را از خود نشان دهند.

برخی مدل‌‌های این قفل‌ها دارای ویژگی‌‌هایی خاص مثل واکنش ندادن با اسید، ضد ضربه بودن، ضد برش، مقاوم در برابر کشیدگی و… هستند. این ویژگی‌ها سبب ایجاد مقاومت و امنیت بیشتر قفل می‌شوند، البته هر کدام از این ویژگی‌ها بر قیمت قفل تأثیرگذار هستند.

استحکام حلقه قفل‌های آویز

هنگام خرید قفل‌ آویز رمزدار، حلقه‌‌ی U شکل قفل را به خوبی بررسی کنید، هر چه حلقه ضخیم‌تر و مستحکم‌تر باشد، امنیت قفل بیشتر است. سارقان برای باز کردن این قفل‌‌ها از ابزارهایی استفاده می‌‌کنند که این حلقه را بشکنند، بنابراین انتخاب قفلی با حلقه مستحکم و ضخامت بیشتر، می‌‌تواند امنیت بیشتری بوجود آورد.

همچنین بهتر است جنسی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت مقاومت داشته باشد، چرا که واکنش پذیری به رطوبت باعث‌ می‌شود به مرور زمان مقاومت آن کمتر شود و از کارایی اولیه برخوردار نباشد.

استحکام قفل آویز رمزدار و نکات مهم هنگام خرید آن

نکات مهم هنگام خرید قفل آویز

هنگام خرید قفل‌های آویز رمزدار بهتر است مواردی مانند اندازه، جنس بدنه قفل، ضخامت و جنس حلقه، استحکام و مقاومت آن را در نظر بگیرید و سپس قفل را باتوجه به نیاز خود خریداری کنید.

اندازه

اولین موردی که هنگام خرید قفل آویز رمزدار باید به آن توجه نمایید، اندازه قفل است. به این صورت که ابتدا باید به سراغ آن چیزی بروید که می‌خواهید از این نوع قفل جهت حفظ امنیت بیشتر آن استفاده کنید. خوشبختانه امروزه قفل‌های مدل آویز در تمامی سایزها و اندازه‌های مختلف طراحی شده‌اند که در بازار موجود هستند.

جنس بدنه قفل

 دومین نکته مهم در انتخاب و خرید یک قفل آویز باکیفیت،  توجه به جنس بدنه آن است که تاثیر بسیار زیادی بر قیمت فروش نهایی محصول دارد. تولید کنندگان اغلب برای ساخت این نوع  قفل‌ها از آلومینیوم، فولاد، برنج، آهن، استیل و… استفاده می‌کنند.

ضخامت و جنس حلقه قفل

 دقت کنید که هر چه ضخامت حلقه یا همان میله قفل آویز رمزدار بیشتر باشد، امنیت و مقاومت آن هنگام اقدام سارقان برای بریدن حلقه قفل بیشتر است. بنابراین بهتر است که هنگام خرید، به جنس حلقه قفل مورد نظرتان نیز توجه داشته باشید؛ پیشنهاد می‌شود که جنس حلقه قفل شما، از فولاد سخت که  با آبکاری ترکیبی ساخته شده باشد.

استحکام و مقاومت

سومین مورد مهم در انتخاب یک قفل آویز، توجه به ضریب مقاومت قفل در برابر رطوبت، فشار و کشش است. این نکات در خرید یک قفل آویز باکیفیت بسیار با اهمیت است. قفلی که وزن بیشتری دارد، استحکام آن نیز بیشتر است. درنتیجه  قفل‌هایی که وزن بیشتری دارند برای خرید مناسب‌‌ترهستند.  توجه داشته باشید که قفلی که استحکام بیشتری دارد، وزن آن بیشتر است.

امنیت وسائل ارزشمندتان را با قفل‌های آویز رمزدار تضمین کنید

برای جلوگیری از سرقت و ورود افراد غریبه به حریم خود می‌‌توانید از قفل‌ آویز رمزدار استفاده کنید. این نوع از قفل‌‌ها بسیار رایج و پرطرفدار هستند و امنیت بالایی دارند. حفظ  امنیت مکان‌های مختلف و وسائل ارزشمند شخصی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین منظور استفاده از قفل‌های آویز رمزدار در شرایط گوناگون می‌تواند در این امرمهم به شما یاری برساند. چنانچه قصد خرید یک قفل مطمئن را دارید توصیه می‌کنیم به سراغ قفل‌های آویز رمزدار بروید.

ارسال دیدگاه