معرفی ایمنی قفل آویز و نکات مربوط به خرید آن

blank

مقدمه: به منظور تامین امنیت خانه و ساختمان های مختلف، از تجهیزات کاربردی استفاده می شود. قفل آویز یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین قفل ها در انجام این کار محسوب می ‌شود. کاربردهای وسیعی که استفاده از این نوع قفل دارد موجب می‌ شود که در وسایل مختلف مانند دوچرخه، کیف و موتور سیکلت،علاوه بر خانه،  مورد استفاده قرار گیرد. مهمترین هدف استفاده از قفل آویز، جلوگیری از ورود افراد بیگانه است. اگر قصد تامین امنیت مکان های مختلف را دارید، با خواندن این مطلب اطلاعات کافی از این نوع به دست آورید.

معرفی ایمنی قفل آویز و نکات مربوط به خرید آن

برخی از درب ها در مکان های مختلف، برای ایجاد ایمنی آن ها هیچ گونه قفلی بر روی آن ها نصب نشده است. در این شرایط استفاده از قفل آویز می ‌تواند به عنوان یک گزینه مطمئن مورد استفاده قرار گیرد. امروزه قفل های آویز گوناگون در بازار بعد از دست شما قرار دارند. با این حال قفل های طلایی رنگ به عنوان رایج ترین نوع مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

معرفی ایمنی قفل آویز و نکات مربوط به خرید آن

در گذشته در ساخت این نوع، از فلز برنج استفاده می شد. با این حال امروزه با توجه به افزایش قیمت این نوع فلز، قفل های آویز را به شکل آبکاری طلایی رنگ و با استفاده از فلزات دیگر طراحی و تولید می کنند.

امروزه طیف وسیعی از قفل های آویز با سطح امنیتی متفاوت در دسترس شما قرار دارد. بهره ‌مندی از میله آبکاری شده و وجود توپی های برنجی، همچنین آبکاری خاص موجود، علاوه بر بالارفتن مقاومت، امنیت مناسبی در استفاده از آن ها ایجاد شود به لحاظ شکل ظاهری این قفل را با سایز بندی های گوناگون در بازار عرضه می شوند

ضرورت استفاده از قفل آویز

به منظور تامین امنیت خانه و مکان های مختلف استفاده از انواع قفل مانند قفل کتابی و قفل حیاط رایج می باشد، امری درونی محسوب می شود. با این حال برخی از مکان ها نیاز به استفاده از قفل های مطمئن دارند. علاوه بر ساختمان های مختلف در برخی از وسایل به منظور جلوگیری از سرقت استفاده از قفل های متنوع می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

شرایط امروزه این مهم را می ‌طلبد که با توجه به پیشرفت در زمینه ساخت وسایل ایمنی، استفاده از گزینه مطمئن دارای اهمیت بالا باشد. قفل های آویز به شکل گوناگون و در ضرایب امنیتی متفاوت طراحی و در اختیار مصرف کننده قرار داده می شوند.

نکات مربوط به خرید قفل آویز

نوع طراحی قفل آویز به گونه ای است که به راحتی می توان در شرایط مختلف از آن استفاده نمود. استفاده از یک حلقه U شکل و بدنه محکم این امکان را به شما می دهد که در شرایط مختلف از این قفل استفاده نمایید. علاوه بر این امروزه در بازار، اندازه های بسیار متنوعی از این نوع قفل در اختیار شما قرار داده می شود. قبل از خرید قفل آویز در ابتدا با بررسی اندازه متناسب باید گزینه کاربردی و مناسب را انتخاب نمایید به عنوان مثال جهت حفظ امنیت مکان های تجاری باید از قفل های محکم، با اندازه بزرگ نسبت به قفل های زنجیری دوچرخه استفاده نمود.

از دیگر نکاتی که هنگام خرید قفل آویز مد نظر قرار می گیرد بررسی جنس آن خواهد بود. امروزه این نوع در جنس های مختلفی مانند آلومینیوم، فولاد، برنج و استیل در دسترس شما قرار دارد. با توجه به استحکامی که دارد به خوبی می تواند در برابر ضربات و فشارهای خارجی مقاومت کند. در بین انواع قفل های موجود استفاده از جنس فولاد تا حد زیادی توانسته استحکام بیشتری در ساخت قفل به وجود آورد.

دقت داشته باشید که هنگام خرید این قفل با بررسی حلقه ای که در آن است که از صحت آن اطمینان حاصل نمایید. هر اندازه که ضخامت حلقه بیشتر باشد می توان این نکته را بیان کرد که قفل خریداری شده از استحکام بالاتری برخوردار است.

نکته دیگر که در خرید قفل آویز مد نظر قرار می ‌گیرد مقاومت آن در برابر شرایط مرطوب خواهد بود. برخی از قفل ها به مرور زمان در این شرایط و با رطوبت بالا مقاومت خود را از دست خواهند داد.

انواع قفل آویز

همانگونه که بیان کردیم این نوع قفل در طرح های مختلف و با کاربردهای گوناگون طراحی و در اختیار شما قرار داده می شود. معرفی انواع قفل های آویز نشان می ‌دهد که ما بسته به شرایط متفاوت می توانیم گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

blank

قفل آویز برنجی

این نوع که در واقع به عنوان سنتی ترین شکل مورد استفاده قرار می گیرد با بدنه ‌ای از جنس برنج و پایه نگهدارنده ساخته می ‌شود. استفاده از آلیاژهای محکم و سخت موجب شده که این قفل با استحکام بالا در برابر شرایط مختلف کارایی داشته باشد.

قفل آویز دیجیتالی هوشمند

تغییرات به شکل گسترده در حوزه ساخت تجهیزات مختلف همواره انجام می گیرد. امروزه قفل های هوشمند با ضریب امنیتی بسیار بالا به عنوان ابزاری مناسب در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. نمونه های مختلفی در بازار از قفل های هوشمند می توان مشاهده نمود. با توجه به استفاده آسان و کیفیت مناسبی که دارند، قفل آویز هوشمند به شکل گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این ساختار فیزیکی به ‌گونه ‌ای است که با ایمنی بالا می تواند خیال شما را از داشتن قفلی مطمئن را راحت کند

مدل گاردی

یکی از انواع مدل های این قفل، گاردی نام دارد. تغییراتی که در طراحی بدنه این قفل به وجود آمده موجب شده که به بالاترین سطح ایمنی در ساخت قفل در پیدا کنند. علاوه بر این پایه این قفل به عنوان بخشی از بدنه قفل، به مانند یک محافظ با قرار گرفتن بر روی پایه، به بهترین شکل می تواند ایمنی قفل را فراهم کند.

قفل رمزدار و ضد سرقت

قفل هایی که در برابر سرقت، از ایمنی کافی برخوردار هستند. قفل آویز ضد سرقت به بهترین نوع در برابر بریده شدن، سایش، ضربه و شکستن مقاومت می کند. قفل های ضد سرقت از ایمنی بالایی برخوردار هستند. برای باز شدن این قفل ها باید با وارد کردن رمز اقدام نمود.

سایر قفل های آویز

علاوه بر مدل هایی که بیان کردیم، قفل های آویز در طرح هایی مانند پایه بلند و طرح برنجی طراحی و تولید می‌ شود.

blank

جمع بندی

تامین ایمنی و امنیت مکان های مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین منظور استفاده از قفل های متنوع در شرایط گوناگون می تواند شما را به این مهم برساند. چنانچه قصد استفاده از قفلی مطمئن برای مکان های مختلف را دارید توصیه ما به شما استفاده از قفل آویز است.

ارسال دیدگاه