معرفی قفل کتابی مقاوم، ایمن و ضد سرقت

معرفی قفل کتابی مقاوم، ایمن و ضد سرقت

مقدمه: حفظ ایمنی خانه و مکان های دیگر از دیرباز با استفاده از تجهیزات مختلف مد نظر قرار داشته است. استفاده از قفل های متعدد یکی از روش های محافظت از این مکان ها شمرده می شود. قفل کتابی یکی از قفل های مد نظر با کیفیت بالا محسوب می شود.

قفل کتابی مقاوم، ایمن و ضد سرقت 

حفظ ایمنی خانه و سایر مکان ها همواره مورد توجه افراد قرار داشته است. به همین منظور با استفاده از تجهیزات ایمنی سعی در فراهم آوردن این شرایط می کنند. یکی از ایمن ترین و قدیمی ترین روش های موجود، استفاده از قفل کتابی یا قفل کرکره ای یا مغازه ای محسوب می شود. طراحی و تولید قفل کتابی با کیفیت بالا و ایمنی مناسب موجب شده که امروزه در کشور ما به عنوان یکی از پرکاربرد ترین راه های تامین امنیت درب های مختلف استفاده شود.

معرفی قفل کتابی مقاوم، ایمن و ضد سرقت

قفل کردن درب ها با استفاده از قفل های مطمئن و جلوگیری از دسترسی سارقین به مکان مورد نظر، همواره باید مد نظر قرار داشته باشد. امروزه قفل ها در انواع مختلف و با کیفیت های گوناگون طراحی و تولید می شوند. با این حال با توجه به مکانیزم تولید قفل کتابی، استفاده از این گزینه به عنوان یک مانع مطمئن می تواند بهترین گزینه باشد.

چرا قفل کتابی؟

اگر به دنبال ایمنی بالا در محافظت از خانه، مغازه یا سایر مکان ها هستید این مطلب را بخوانید. قبل از طراحی و ساخت این نوع قفل ها استفاده از قفل های گوشواره و آویز کاربرد گسترده داشته اند. این قفل ها با ایمنی بسیار اندکی که داشتند امکان دسترسی سارقین به مکان های مورد استفاده را فراهم می ‌کردند. با گذشت زمان و طراحی قفل های کتابی این نوع به عنوان یک گزینه مطمئن و ایمن به شکل گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به نوع ساخت آن و پیچیده بودن زبانک قفل کتابی، امکان دسترسی و برش آن با استفاده از اره آهن بر و قیچی به کمترین حد می رسد.

شرایط موجود موجب شده که قفل های قدیمی با کنار رفتن، جای خود را به قفل کتابی داده و امروزه به شکل گسترده مورد استفاده قرار گیرند.

انواع قفل

به منظور حفظ ایمنی مکان های مختلف استفاده از قفل های گوناگون می تواند کاربردی باشد. قفل ها با توجه به نوع ساخت می توانند به خوبی موجب جلوگیری از ورود افراد بیگانه و سارقین به محل مورد استفاده شوند. بررسی انواع قفل ها نشان می دهد که استفاده از برخی از آن ها می ‌تواند به عنوان گزینه ای مطمئن، ایمنی بیشتری برای شما فراهم کند.

قفل آویز

یکی از پرکاربردترین و متفاوت ترین قفل های مورد استفاده قفل آویز است. این نوع قفل که معمولاً با بدنه فولادی زرد رنگ و با یک میله خمیر U شکل طراحی و تولید می ‌شود در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

قفل درب شیشه ای

این نوع قفل در قسمت بالا و پایین درب های شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد. در جنس بدنه این قفل ها از استیل و مغذی آن از برنج به کار برده می شود. در باز و بسته کردن این قفل نیز از کلید استفاده خواهد شد.

قفل درب حیاط

این نوع قفل که به شکل برقی و معمولی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد علاوه بر کلید با استفاده از ریموت می تواند باز و بسته شود. خرید این نوع قفل می تواند هزینه زیادی برای شما در پی داشته باشد.

قفل کتابی

یکی از قدیمی ترین قفل های مورد استفاده قفل کتابی نام دارد. این قفل با ظاهری مستطیلی شکل، از کلید برای جابجایی سیلندر میله ای بهره می برد. امروزه از این نوع قفل به شکل کامپیوتری نیز استفاده می شود. درب های آکاردئونی از این قفل به عنوان یار همیشگی استفاده می کنند.

blank

سایر قفل ها

علاوه بر گزینه ‌هایی که برای شما بیان کردیم، قفل ها در طرح های مختلف تولید و در اختیار شما قرار می گیرند. از دیگر قفل ها می‌ توان به قفل رمزدار، قفل قفل سوئیچی و مغزی قفل اشاره کرد.

نکات مهم جهت خرید قفل کتابی

این نوع قفل در کیفیت های مختلف طراحی و تولید می شود. هنگام خرید این نوع قفل باید نکات متعددی مد نظر قرار دهید. انتخاب گزینه ای مطمئن و با کیفیت می تواند به بهترین نحو موجب ایمنی ساختمان مورد استفاده شود. از جمله نکاتی که هنگام خرید قفل کتابی باید مد نظر قرار دهید، می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

جنس بدنه

بدون شک در هنگام خرید قفل، مهمترین و اولین نکته که مد نظر قرار می گیرد جنس بدنه آن خواهد بود. اغلب قفل های موجود در بازار امروزه از جنس فولاد ساخته شده و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. با این حال می توان از جنس های دیگر مانند آلومینیوم، فلز و غیر نیز در بازار مشاهده نمود.

وزن قفل

نکته بعدی که در خرید قفل کتابی مد نظر قرار می گیرد وزن آن خواهد بود. هر اندازه که قفل خریداری شده توسط شما، دارای وزن سنگین تری باشد، می توان گفت که از کیفیت بالاتری برخوردار است. علاوه بر وزن دقت داشته باشید که سطح رویه آن بدون حفره و خط و خش در اختیار شما قرار گیرد.

میزان مقاومت محصول

فراموش نکنیم که اغلب سارقین در هنگام مراجعه به مکان های مد نظر با بررسی میله اتصالی قفل، سعی دارند با ابزار کششی و فشاری اقدام به باز کردن قفل مورد نظر کنند. به همین منظور بهترین کار این است که جهت خرید قفل کتابی ایمن، گزینه مورد نظر شما از مقاومت بالایی در برابر هرگونه فشار خارجی و ضربه برخوردار باشد. توصیه ما به شما خرید قفل ایمنی با کیفیت از فروشگاه معتبر خواهد بود.

blank

ضخامت حلقه یا میل قفل

قفل های کتابی در ضخامت های مختلف طراحی و تولید می‌ شوند. اکثر قفل های موجود در بازار با ضخامت ۱۲ میلیمتر در اختیار شما قرار می گیرند. با این حال دقت داشته باشید که هر اندازه که میله یا حلقه قبل خریداری شده توسط شما ضخیم تر باشد، شرایط را برای بریدن و قیچی کردن آن سخت تر خواهد کرد.

نوع کلید

در ساخت قفل های کتابی از انواع کلید استفاده می شود. سعی کنید هنگام خرید قفل ‌کتابی، گزینه مورد نظر شما دارای کلید با پین های فعال بیشتر باشد. این کار احتمال کپی کردن کلید را به پایین‌ ترین حد خواهد رسانید.

کاربردهای قفل کتابی

این قفل برای مکان های مختلف می توانند مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر منزل، استفاده از قفل کتابی برای محافظت از مغازه ها بیشترین کاربرد را دارد. اغلب مغازه داران سعی می کنند جهت جلوگیری و حفاظت از اموال خود روی به استفاده از این قفل ایمن بیاورند. استفاده از این قفل ها با توجه به ایمنی بسیار بالایی که دارند، می توانند به شما اطمینان خاطر دهند که در برابر فشارهای خارجی و ابزار برشی به بالاترین میزان مقاومت نشان خواهند داد.

سخن پایانی

چنانچه قصد محافظت از مغازه یا منزل خود را دارید خرید قفل های ایمنی به شما توصیه می شود. امروزه قفل های کتابی مجهز به ساچمه های رمزنگاری به عنوان مدرن ترین نوع در اختیار شما قرار می گیرند. مقاومت بسیار بالایی که این نوع قفل ها در برابر ضربات شدید و تزریق اسید دارند، موجب می شود که استفاده از این قفل خیال شما را از داشتن قفلی مطمئن راحت کند.

ارسال دیدگاه