امکانات ویژه تراز لیزری ۳۶۰ درجه

امکانات ویژه تراز لیزری 360 درجه

تراز لیزری یک وسیله الکترونیکی است که با برق کار کرده و یک پرتو قرمز یا سبز رنگ را در امتداد محور عمودی و افقی اطراف خود پخش می‌کند. محدوده ارتفاع پرتاب توسط اشخاص قابل تنظیم بوده و می‌تواند از سطح کف تا سقف را توسط این دستگاه نور پرتاب کن.، این دستگاه بسیار حساس و شکننده است و نیاز دارد که با احتیاط زیادی با آن کار کنید.

بعضی از ترازهای لیزری مجهز به سه پایه نگهدارنده، لیزر فاصله یاب و نمایشگر های ال ای دی هستند که دستگاه اطلاعاتی مانند کیفیت تراز، زاویه و ارتفاع پرتو پرتاب شده بر روی دیوار یا سقف یا زمان تخمینی در باتری تا تخلیه کامل آن را نشان می‌دهد. بسیاری از مدل‌های پیشرفته تراز لیزری ۳۶۰ درجه در مجموعه‌هایی با لوازم جانبی اضافه مثل نگهدارنده‌ها یا گیره‌های مخصوصی که برای نصب در مکان‌های غیر معمول از آن‌ها استفاده شده ارائه می‌شون.، این پرتوها بسیار مفید هستند و از قدرت بالای برخوردارند که عملا در برابر نور خورشید نامرئی و ناپدید می‌شوند.

امکانات ویژه تراز لیزری 360 درجه

انواع متعدد تراز لیزری و کاربردها

معیارهای مختلفی برای دسته بندی تراز لیزری برای گروه‌های مختلف وجود دارد که رایج ترین آن‌ها، پرتوهای افقی را نشان داده و  معمولا به نام سطوح کلاسیک یا زاویه پرتو از ۱۲۰ درجه تا ۳۶۰ درجه را که اصطلاحا با پرتوهای عمودی ادغام شده که باعث تعیین زوایای راست می‌گردد. تراز لیزری ۳۶۰ درجه در واقع یک لیزر سه سطحی بوده که پرتوهای لیزر خود را در هر زاویه و به هر طرفی پخش می‌کند. این دستگاه معمولا بر روی سه پایه بلندی نصب می‌شود که اشخاص می‌توانند آن را در ارتفاع ثابت و بلندی تنظیم کنند برخی از این تراز های لیزری را می‌توان به دیوار متصل کرد.

نحوه فعالیت و کارکرد تراز لیزری

تراز لیزری ۳۶۰ درجه دارای یک پارامتر بوده و پرتو سبز یا قرمز را نشان می‌دهد. لیزر این دستگاه پرتو نوری بسیار متمرکز و تقویت شده را دارد که توسط دیود این نور ساطع می‌شود. معمولا ضخامت این پرتو نسبت به پارامترهای ‏دیود و سطح غلظت پرتو نور بستگی دارد. پرتو نازک خطای احتمالی را به حداقل صفر می‌رساند و در فاصله‌های طولانی حدود ۳۰ تا ۵۰ متر رنگ پرتو بسیار اهمیت پیدا می‌کند. این پرتوها ممکن است در فضای باز یا در اتاق بسیار روشن قابل رویت و مشاهده نباشد. معمولا رنگ سبز این پرتو چهار یا پنج برابر کارایی بیشتری از رنگ قرمز دارند. البته افراد باید به این نکته توجه کنند که رنگ سبز در این دستگاه انرژی بیشتری مصرف کرده و زمان کمتری را نسبت به پرتو قرمز کار می‌کند و پس از آن نیاز به شارژ مجدد باتری دارد.

امکانات ویژه تراز لیزری 360 درجه

تراز لیزری چه کاربرد ها و کارایی‌هایی دارد؟

تراز لیزری ۳۶۰ درجه معمولا دارای سیستم خود تراز اتوماتیک است و در صورتی که محل قرارگیری پرتوهای آن تراز نباشد به صورت خودکار پرتوها را تنظیم می‌کند. این دستگاه از یک چراغ چشمک زن و یا یک هشدار دهنده صوتی جهت اعلام عدم هم تراز بودن پرتوها تشکیل می‌شود. این تراز را می‌توان بر روی پایه‌های دوربین مهندسی سوار کرد یا از این وسیله برای پایه‌های مگنتی روی دیوار های فلزی یا چهارچوب چوبی و غیر فلزی نصب کرد. این تراز با استفاده از پرتو لیزر و نشانگر نوری در راستای خط راست و قائم عملیات تراز کردن را به صورت اتوماتیک و خودکار به صورت آسان و راحت انجام می‌دهد.

نحوه کار با تراز لیزری ۳۶۰ درجه به چه صورت است؟

نحوه کار با تراز های لیزری بسیار ساده است، برای اینکه راحت تر بتوانید در محل کار از آن استفاده کنید لازم است که این وسیله را بر روی پایه‌های خود ثابت نگه دارید. سپس سه پرتو زوایای مختلف از دستگاه خارج می‌شود که هر سه در امتداد هم زاویه ۹۰ درجه را شکل می‌دهند. تراز های لیزری معمولا به صورت اتوماتیک عمل کرده و پرتوها را بر روی یکدیگر تنظیم می‌کنند. اگر پرتو ها تنظیم نباشند؛ به وسیله یک چراغ چشمک زن در دستگاه یا یک سیستم صوتی هشدار عدم هم تراز بودن پرتو ها را به اشخاص اطلاع رسانی می‌کند. همچنین می‌توان دستگاه پرتو لیزری رو بر روی سه پایه‌های دوربین عکاسی و فیلمبرداری نصب کرد.

امکانات ویژه تراز لیزری 360 درجه

تراز لیزری ۳۶۰ درجه وسیله‌ای ضروری برای ساختمان سازی

ترازهای لیزری دیگر معمولا تا زوایای ۹۰ درجه را قابلیت پرتو سازی دارد ولی تراز لیزری ۳۶۰ درجه با هماهنگ سازی پرتو ها زاویه ۳۶۰ درجه را نشان می‌دهد. همچنین این دستگاه تا فاصله یک کیلومتری را می‌تواند اندازه گیری کرده و به افراد نقطه برخورد پرتو ها را به یکدیگر نشان دهد. از این دستگاه بیشتر برای برق کشی و ساختمان سازی برای گذاشتن ستون استفاده می‌کنند. این دستگاه موارد استفاده متعدد دیگری نیز داشته و قیمت پایین ترین نیز نسبت به موارد مشابه خود در داخل بازار دارد.

ارسال دیدگاه