بررسی کیفیت صفحه استیل بر و کاربردهای آن

بررسی کیفیت صفحه استیل بر و کاربردهای آن

کاربرد صفحه استیل بر در مشاغل مختلف، به خوبی نمایان خواهد بود. در دنیای مدرن امروزه، تمام فعالیت های سخت و سنگین را با استفاده از تجهیزات صنعتی به راحت ترین شکل برای ما انجام خواهند داد. پیشرفت امروزی در حوزه ابزار آلات موجب شده که امروزه تجهیزات مناسبی برای استفاده در شرایط گوناگون در دسترس ما قرار داشته باشد. از پرمصرف ترین و کاربردی ترین ابزار آلاتی که در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، نجاری، آهنگری و دیگر مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد، انواع سنگ و صفحه برش خواهد بود.

بررسی کیفیت صفحه استیل بر و کاربردهای آن

بسته به نیاز ما در شرایط مختلف، باید با برش انواع وسایل و مصالح مانند سنگ سرامیک، استیل، آهن و چوب به شکل مناسب، از آن ها استفاده نماییم. یکی از کاربردی ترین و بهترین روش ها برای برش این وسایل استفاده از صفحه های برش است. صفحه استیل بر از پرکاربردترین صفحه ها در صنعت کاتینگ و برش آهن آلات و سنگ ها محسوب می شود. کیفیت بسیار بالایی که این صفحه دارد به خوبی می تواند شما را در برش انواع قطعات یاری کند. صفحه های برش با تنوع بسیار زیادی که دارند پاسخگوی نیازهای شما در شرایط مختلف هستند. با ما همراه باشید تا در این مطلب به خوبی شما را با صفحه استیل بر و کیفیت و نحوه فعالیت آن آشنا کنیم.

صفحه استیل بر چیست؟

یکی از پرفروش ترین و ضروری ترین صفحات برش فرز، صفحه استیل بر است. استفاده از این صفحه برش برای کار و برش در فولادهای با ضخامت کم، گزینه کاربردی محسوب می ‌شود. با توجه به کاربردی که این صفحه برش دارد، امروزه برندهای مختلف این صفحه را در شماره های گوناگون تهیه و در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

با توجه به شرایط مختلف، انواع صفحات برش طراحی و تولید می ‌شوند. با این حال صفحه استیل بر نسبت به سایر مدل ها دارای ضخامت کمتری خواهد بود. از این صفحه برش می توان جهت برش انواع فولاد با ضخامت کم مانند استیل بهره برد. علاوه بر این برای لایه برداری نیز به بهترین شکل از صفحه استیل بر استفاده می شود.

معمولاً در ساخت صفحه استیل بر، سرعت بالا و انعطاف پذیری مناسب مد نظر قرار می ‌گیرد. شرایطی که موجب می ‌شود عمل برش به بهترین نحو برای شما انجام پذیرد.

blank

با استفاده از صفحه استیل بر می توان انواع و اقسام دیگر تجهیزات و وسایل مانند میلگرد، تیرآهن و ورق های با ضخامت متوسط را برش داد. توجه داشته باشید که مهمترین تفاوت این سنگ با سنگ ها و صفحات دیگر، طول عمر بالا و قیمت مناسب محسوب می ‌شود.

انواع صفحه برش

به لحاظ کاربردی، صفحات برش در انواع مختلف و برای کار در شرایط گوناگون تولید می شوند. از جمله این صفحات می ‌توان به صفحه های های برش استیل، صفحه آهن بر، صفحه پروفیل بر، صفحه های ساب و سایش و صفحات آسفالت بر و بتن بر اشاره کرد. از دیگر صفحاتی که امروزه در اختیار کاربران قرار می ‌گیرد صفحه های مینی کلاب و صفحات سنباده را می توان نام برد.

انواع صفحه استیل بر و کاربرد آن

همانگونه که بیان کردیم این صفحه در ضخامت های مختلف و به منظور کار در شرایط گوناگون تولید می شود. صفحه های استیل بر با ضخامت یک میلیمتری و ۲ میلیمتری در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. جهت برش قطعه‌ های استیل، استفاده از این صفحه می تواند بهترین گزینه باشد. چنانچه با یک صفحه با قطر کم مواجه هستید، می توانید از صفحه استیل بر 1 میلیمتری استفاده نمایید. با این حال در شرایط کار با صفحاتی با ضخامت و قطرهای بالاتر نیاز به برش با استفاده از صفحه 2 میلی متری خواهد بود.

با توجه به کاربرد این نوع صفحه، دقت داشته باشید که هنگام کار، باید برش صفحات به شکل عمودی انجام پذیرد. با توجه به اینکه صفحه استیل شکننده بوده و نیاز به دقت فراوان دارد، به هنگام کار کردن با آن باید از برش های مورب دوری کنیم.

تفاوت صفحه استیل بر با آهن بر

صفحات آهن بر با ساختاری متفاوت نسبت به صفحه استیل بر ساخته می ‌شوند. صفحه آهن بر با داشتن برآمدگی وسط صفحه، شکل خاصی دارد. با این حال برخلاف صفحه آهن بر، در ساخت صفحه استیل بر، ظاهری تخت و صاف مد نظر قرار می گیرد. علاوه بر این از برآمدگی وسط صفحه در ساخت صفحه استیل بر استفاده نخواهد شد.

بررسی مشخصات و کاربرد صفحه استیل بر

همانگونه که عنوان شد از مهم ‌ترین ابزارهای برشی که مورد استفاده قرار می گیرد می توان به صفحه برش اشاره کرد. با توجه به اینکه صفحات برش ساخته شده از دانه های ریز سایشی هستند، به خوبی به هنگام برخورد با قطعات گوناگون عمل برش و سایش را برای شما انجام می دهند. این نوع صفحات برای عملکرد مناسب، نیاز به استفاده از دستگاه های فرز و مینی فرز با قدرت بالا خواهند داشت.

صفحات برش امروزه با طراحی در سایزهای مختلف در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد. از پرفروش‌ ترین سایزها می ‌توان به سایز ۱۱۵ و ۱۸۰ و ۲۳۰ میلیمتر اشاره نمود.

صفحه و سنگ استیل بر به عنوان یکی از صفحات که برای سایش و برش انواع ورق های آهنی و استیل با ضخامت کم مورد استفاده قرار می ‌گیرد دارای شاخصه‌ های منحصر به فردی خواهد بود. مقایسه این نوع صفحه با سایر صفحات نشان می‌دهد که علاوه بر مقاومت و کاربرد مناسبی که دارد، از دوام و عمر بالاتری نسبت به سایر صفحات برخوردار است.

قیمت گذاری صفحه استیل بر

همانگونه که می دانید تجهیزات صنعتی در کیفیت گوناگون و تحت نظر برندهای مختلف طراحی و تولید می ‌شوند. جهت قیمت ‌گذاری انواع صفحات بر اساس مقاومت، کارایی، دوام و عمر محصول تولید شده، اقدام می نمایند. با این حال از دیگر مولفه هایی که در قیمت صفحه استیل بر تاثیر فراوان دارد، برند سازنده خواهد بود. امروزه با توجه به نام و کیفیت برند مورد نظر، قیمت انواع صفحات تعیین می شود.

ویژگی های صفحه برش استیل

صفحه برش استیل با ویژگی های خاص در اختیار کاربران قرار می گیرد. از جمله این ویژگی ‌ها می ‌توان به بهره مندی از طول عمر بالا و همچنین کیفیت برش مناسب در طولانی مدت اشاره کرد. مقاومت بسیار بالایی که این صفحه ها در برابر عمل سایش و برش دارند نیز از ویژگی‌ های دیگر صفحه برش استیل محسوب می ‌شود. در مقایسه با سایر محصولات و صفحات برش، قیمت این صفحه بسیار مناسب خواهد بود. از دیگر ویژگی های صفحه برش استیل ساییدگی پایین در کار با قطعات مختلف است.

blank

همانگونه که بیان کردیم این نوع سنگ برای برش انواع آهن آلات و ورق های استیل کاربرد دارد. با توجه به این شرایط می توان برای برش انواع پروفیل های استیل و لوله ها اقدام نمود.

ارسال دیدگاه