تجهیزات ترافیکی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تجهیزات ترافیکی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

با توجه به گسترش زندگی شهری و مهاجرت افراد از روستاها به شهرها افزایش جمعیت امری بدیهی است. روز به روز به تعداد وسایل نقلیه اضافه شده که این مورد باعث ترافیک بیش از حد در معابر شهری و به وجود آمدن تصادفات و آسیب‌های جبران ناپذیر مالی و جانی به شهروندان می‌شود. استفاده از تجهیزات ترافیکی توسط راهنمایی و رانندگی تا حد کافی از بروز این تصادفات در سطح شهر و جاده‌ها جلوگیری کرده و باعث در امان ماندن جان بسیاری از شهروندان خواهد شد.

انواع مختلف تجهیزات ایمنی ترافیکی به همراه کاربردهای آنان

استفاده از این تجهیزات باعث افزایش نظم در سطح خیابان‌ها شده و امنیت جانی و مالی شهروندان را تا حد زیادی در معابر شهری و جاده‌ها افزایش می‌دهد. همچنین این تجهیزات در کاهش ترافیک و تصادفات موثر بوده و تا حد زیادی مورد علاقه رانندگان بسیاری برای رعایت قوانین مخصوص راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است.

تجهیزات ترافیکی در انواع و محیط‌های مختلف کاربردها و هدف‌های مختلفی را دنبال کرده و می‌توان از انواع این تجهیزات به موانع فلزی ترافیکی، پرچم خطر ترافیکی، چشم گربه‌ای یک طرفه و دوطرفه، گل میخ ترافیکی، تابلوها و علائم ترافیکی جاده‌ها، استات‌های ترافیکی و استوانه ترافیکی اشاره کرد که هر کدام از این تجهیزات با توجه به مکان‌ها و شرایط مختلف کاربردهای متفاوتی دارند و مورد استفاده رانندگان قرار می‌گیرند.

تجهیزات ترافیکی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همه چیز در مورد پرچم ترافیکی خطر

گاهی اوقات در سطح جاده مشکلاتی به وجود می‌آید که افراد و کارگران برای رفع این مشکل شبانه روز تلاش می‌کنند. این مشکل ممکن است در تمام جاده یا یک سمت آن بروز کند. کارگران برای دید بهتر رانندگان از پرچم خطر ترافیکی استفاده می‌کنند تا در هنگام شب که رانندگان دید نسبتا کافی برای مشاهده عملیاتی که توسط کارگران بر روی جاده انجام می‌شود؛ داشته باشند. دیدن پرچم خطر ترافیکی از به وجود آمدن تصادف و آسیب‌های فراوان آن به شهروندان جلوگیری می‌کند.

تجهیزات ترافیکی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چشم گربه‌ای ترافیک دو طرفه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

این وسیله حجم بالایی از تجهیزات ترافیکی را تشکیل داده و جهت راهنمایی و هدایت رانندگان در هنگام شب برای جلوگیری از بروز حوادث طراحی شده است. انواع چراغ‌های ترافیکی، بازتاب دهنده‌های ترافیکی، تابلوهای شب رنگ و غیره همگی زیر مجموعه تجهیزات ترافیکی در سیستم راهنمایی و رانندگی کشور محسوب می‌شوند. بعضی از این تجهیزات با استفاده از منبع باتری خشک کار کرده و برخی با برق متناوب و بعضی دیگر با ذخیره نور خورشید و به صورت سولار برای جلوگیری از تصادفات در جاده استفاده می‌شوند.

این محصول بیشتر برای تعیین مرز و محدوده رانندگی افراد نصب شده و با استفاده از انعکاس نور جهت جلب توجه رانندگان و کاهش نرخ تصادفات در هنگام شب ساخته و عرضه می‌شوند. این وسیله در هنگام شب باعث افزایش دید رانندگان شده و این امر باعث کاهش خاطرات احتمالی مثل ترمز ناگهانی و تصادفات خواهد شد. معمولا چشم گربه‌ای ترافیکی از جنس پلی کربنات ساخته شده و درخشندگی بالایی دارد.

blank

قیمت این تجهیزات ایمنی  شهری

برای تهیه تجهیزات ترافیکی شهری شما می‌توانید از فروشگاه‌های حضوری و غیر حضوری مخصوص تجهیزات ایمنی مخصوص جلوگیری از خطر تهیه و خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید. اغلب این تجهیزات توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر نصب و به صورت رایگان برای حفاظت از جان شهروندان در اختیار آنان قرار می‌گیرند. تعداد کمی از این لوازم توسط فروشگاه‌های تجهیزات ایمنی در جامعه عرضه می‌شوند.

چگونه به صورت مفید از تجهیزات ایمنی ترافیکی استفاده کنیم؟

تجهیزات ترافیکی برای جلوگیری از خطرات احتمالی در جاده‌ها و شهرها ساخته شده و توسط سازمان راهنمایی و رانندگی نصب می‌شوند. معمولا این تجهیزات شامل پرچم ترافیکی خطر و چشم گربه‌ای دوطرفه و یک طرفه و سایر موارد را شامل می‌شود. همچنین این تجهیزات را در سطح شهر برای دید بهتر رانندگان در هنگام رانندگی در زمان شب نصب کرده واین لوازم بیشتر با استفاده از نور خورشید یا به وسیله برق شهری کار می‌کنند.

تجهیزات ترافیکی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نحوه خرید تجهیزات ترافیکی

این تجهیزات کاربردهای فراوانی برای استفاده در مکان‌های عمومی و هم در منازل افراد دارند. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز خطر احتمالی بهتر است که تمام شهروندان و همه ارگان‌ها و سازمان‌هایی که مسئولیت برقراری نظم شهری و ترافیکی را بر عهده دارند؛ این تجهیزات را در ماشین خود به همراه داشته و در صورت بروز خطر احتمالی از آن استفاده کنند. همچنین این تجهیزات ترافیکی در جنس های مختلف و توسط شرکت‌های متفاوتی در رنج و محدوده قیمت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند.

ارسال دیدگاه