تفنگ میخکوب چیست و چه کاربردی دارد؟

تفنگ میخکوب چیست و چه کاربردی دارد؟

تفنگ میخکوبی که به عنوان میخکوب نیز شناخته می‌شود، یک ابزار برقی دستی است که برای کوبیدن میخ‌ها به یک جسم یا قطعه کار طراحی شده است.  آن‌ها معمولاً توسط هوای فشرده، گاز قابل اشتعال یا الکترومغناطیس تغذیه می‌شوند.  به جای تکیه بر چکش، یک کارگر می‌تواند از تفنگ میخکوب برای استفاده سریع و راحت میخ‌ها استفاده کند.  حتی اگر با تفنگ‌های میخکوبی آشنا باشید، ممکن است از دانستن حقایق زیر در مورد آنها متعجب شوید.

تفنگ های میخکوب در طول دهه 1950 ظهور کردند

 اولین تفنگ‌های میخکوب در دهه 1950 ظاهر شدند و طی آن به شرکت‌های ساختمانی برای کاربردهای مرتبط با کف پوش فروخته شدند.  بر اساس ویکی پدیا، این میخکوب‌های مدل اولیه قادر بودند 40 تا 60 میخ در دقیقه بکوبند و در مجموع ظرفیتی در حدود 400 تا 600 میخ داشتند.

تفنگ میخکوب چیست و چه کاربردی دارد؟

برخی از تفنگ های میخکوبی با مواد منفجره کار می‌کنند

 نه، این اشتباه تایپی نیست.  برخی از تفنگ‌های میخکوبی در واقع با مواد منفجره کار می‌کنند.  این تفنگ‌ها که به عنوان میخ‌کوب‌های برقی شناخته می‌شوند، حاوی گاز قابل اشتعال هستند که در حین کار، انفجار کنترل‌شده‌ای ایجاد می‌کند تا میخ‌ها را به جسم یا قطعه کاری مربوطه که با آن استفاده می‌شود، بکوبد.

برخی از تفنگ های میخکوبی با “پرش” عمل می کنند

 هنگامی که برای اولین بار از تفنگ میخکوب استفاده می‌کنید، ممکن است تصور کنید که با کشیدن ماشه، میخ آزاد می‌شود.  در حالی که برخی از تفنگ‌ها از این مکانیسم برای رها کردن میخ‌ها استفاده می‌کنند، برخی دیگر با جهش عمل می‌کنند.  به عبارت دیگر، شما باید تفنگ میخکوب را روی شی یا قطعه کار «پرتاب کنید» تا یک میخ آزاد شود.( در حالی که ماشه را نگه داشته اید).  تفنگ میخکوبی جهش را شناسایی می‌کند، در این مرحله با رها کردن میخ پاسخ می‌دهد.

تفنگ های میخکوب به انواع خاصی از میخ نیاز دارند

 شما نمی‌توانید از هر نوع میخ در تفنگ میخکوبی استفاده کنید.  اکثر میخکوب‌ها فقط با یک نوع خاص از میخ کار می‌کنند.

استفاده از میخ‌های نامناسب در تفنگ میخکوبی می‌تواند منجر به آسیب و همچنین آسیب بدنی شود.  بنابراین، باید دفترچه راهنمای آن را بخوانید تا دقیقاً مشخص کنید که چه نوع میخ‌هایی برای تفنگ میخکوب شما مناسب است.

تفنگ های میخکوب پنوماتیک رایج ترین هستند

 اگرچه چندین نوع تفنگ میخکوبی وجود دارد، اما پنوماتیک رایج ترین آن‌هاست.  میخکوب پنوماتیک نوعی تفنگ میخکوبی است که از هوای فشرده برای میخکوبی استفاده می‌کند.  دارای یک مخزن هوای فشرده است که میخ را به جلو و داخل جسم یا قطعه کاری که با آن استفاده می‌شود هدایت می‌کند.

ایمنی در درجه اول اهمیت قرار دارد

 در حالی که تفنگ‌های میخکوبی راهی آسان تر و سریع‌تر برای کوبیدن میخ‌ها به اشیا و قطعات هستند، اما اغلب باعث صدمات فیزیکی می‌شوند.  بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، تقریباً 42000 بزرگسال آمریکایی هر سال در ایالات متحده آسیب ناشی از تفنگ میخکوب را متحمل می‌شوند که نیاز به درمان اورژانسی دارد.

تفنگ میخکوب چیست و چه کاربردی دارد؟

پر استفاده ترین تفنگ میخکوب

محبوب‌ترین نوع تفنگ میخکوبی میخکوب پنوماتیک است.  در این ماشین‌ها، نیروی چکش از هوای فشرده ناشی می‌شود که معمولاً توسط یک کمپرسور هوای مجزای گازی تولید می‌شود.  یک کمپرسور استاندارد هوا بر اساس همان اصل پمپ آب کار می‌کند. این تفنگ دارای یک یا چند سیلندر پیستونی است که در حرکت بالا هوا را از اتمسفر به داخل می‌کشد و آن را به سمت تفنگ در حرکت پایین می‌برد.  این یک منبع ثابت از هوای فشرده تولید می‌کند که از طریق یک شلنگ به مخزن هوای تفنگ جریان می‌یابد.

وقتی ماشه تفنگ پنوماتیک میخکوبی را می‌کشید چه اتفاقی می‌افتد:

شیر ماشه بسته و یک گذرگاه به اتمسفر باز می‌شود. با دریچه ماشه در این موقعیت، هوای فشرده نمی‌تواند به ناحیه بالای پیستون سوپاپ جریان یابد.

فشار زیر پیستون بیشتر از بالای آن است.  پیستون بالا می‌رود و هوای فشرده راه خود را به سمت سر پیستون باز می‌کند.

هوای فشرده، پیستون و تیغه را به سمت پایین می‌راند و میخ را به بیرون از محفظه می‌برد.

هنگامی که پیستون به سمت پایین می‌لغزد، هوای داخل سیلندر را از طریق یک سری سوراخ‌ها به داخل محفظه هوای برگشتی (f) هدایت می‌کند.

2 نوع اصلی تفنگ میخکوب و کاربرد آنها

  1. قاب بندی تفنگ میخکوب

تفنگ میخکوبی ابزاری برای قاب زدن و میخ هایی به طول 3.5 اینچ به چوب یا مواد مشابه است. این ابزار بزرگترین و قدرتمندترین تفنگ های میخکوبی هستند که احتمالاً در بازار خواهید یافت.

 همانطور که از نام آن پیداست، آنها برای اتصال قطعات چوبی با ابعاد بزرگ مورد استفاده برای قاب بندی ساختمان ها استفاده می شوند.  همچنین می‌توانید از آن برای سایر پروژه‌های نجاری استفاده کنید که از شما می‌خواهد قطعات بزرگ چوب مانند 2×4 و 2x6s مانند ساخت عرشه، حصار یا حتی ساخت قطعات مبلمان استفاده کنید.

  1. میخکوب براد نیلزر

میخکوب براد، میخکوب‌های داخلی هستند که برای نصب تریم و ساخت کابینت استفاده می‌شوند.  آن‌ها از میخ‌های 18 استفاده می‌کنند که وقتی آن‌ها را در چوب فرو کردید بسیار ریز و عملاً نامرئی هستند.

منابع تغذیه تفنگ میخکوب

 منبع انرژی یک میخکوب نوع کاری که می‌تواند انجام دهد را تعیین می‌کند. یک میخکوب پنوماتیکی با استفاده از هوای تحت فشار کمپرسور میخ‌ها را به حرکت در می‌آورد.  درجه بندی کمپرسور برای فشار (اندازه گیری شده بر حسب متر بر اینچ مربع یا PSI) و حجم (اندازه گیری شده بر حسب متر مکعب در دقیقه یا CFM) باید برابر یا بیشتر از نیازهای میخکوب باشد.

 یک تفنگ میخکوبی بی سیم تحرک بیشتری نسبت به مدل های با سیم یا پنوماتیک دارد.  یک تفنگ میخکوبی با باتری دارای زمان راه اندازی سریع است، اما به اندازه یک تفنگ میخکوبی پنوماتیک قدرت محرکه ای ندارد.

 میخکوب‌های بی‌سیم و سوخت‌محور از احتراق گاز برای کوبیدن میخ‌ها استفاده می‌کنند.  سوخت تزریق شده از یک کارتریج گاز یکبار مصرف برای ایجاد نیروی محرکه در یک محفظه می‌سوزد.

روش های شلیک میخکوب

درک روش‌های مختلف شلیک با تفنگ میخکوب به شما کمک می‌کند تا بهترین میخکوب را برای پروژه‌های خود انتخاب کنید و از شلیک تصادفی جلوگیری کنید.  سازندگان ممکن است اصطلاحات مختلفی برای روش چ چچ شلیک داشته باشند.  در اکثر میخکوب ها، روش شلیک به عملکرد دو کنترل بستگی دارد: یک ماشه و یک ایمنی که روی سطح کار فشار می‌دهید.

     شلیک تماسی، یا شلیک ضربه ای، به شما امکان می دهد به سرعت میخ ها را پشت سر هم بکوبید.  تا زمانی که ماشه را فشار داده اید، هر ضربه ایمنی روی سطح کار یک میخ را شلیک می‌کند.  این نوع شلیک کار را سرعت می‌‌بخشد اما کنترل آن دشوار است.  خطر شلیک ناخواسته نسبت به روش های دیگر بیشتر است.

تفنگ میخکوب چیست و چه کاربردی دارد؟

انتخاب میخ برای تفنگ میخکوب

میخ های مورد استفاده در میخکوب‌های برقی با کاغذ، پلاستیک یا سیم به یکدیگر متصل می‌شوند.  بسیاری از آنها سرهای بریده‌ای دارند که به میخ‌ها ها اجازه می دهد در یک خط محکم به هم نزدیک شوند.

ایمنی تفنگ میخکوب

 همه ابزارها نیاز به ایمنی دارند و میخکوب ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.  برخی از اطلاعات اولیه ایمنی در زیر آمده است، اما دستورالعمل‌های سازنده میخکوب را برای استفاده، نگهداری و ایمنی دنبال کنید.

  • میخکوب را بررسی کنید و قبل از استفاده قطعات آسیب دیده را تعمیر یا تعویض کنید.
  • هرگز یک میخکوب را تغییر ندهید.
  • از عینک ایمنی و سایر تجهیزات ایمنی همانطور که در کتابچه راهنمای میخکوب مشخص شده است استفاده کنید.
  • دست ها، پاها و سایر اعضای بدن خود را از محل زدن میخ دور نگه دارید. زمانی که نیاز دارید قطعات کار را محکم کنید از گیره استفاده کنید.
  • هرگز ابزار را به سمت شخص یا حیوانی نگیرید.
  • هنگام کار با میخکوب دیگران را دور نگه دارید.
  • از میخکوب در نزدیکی گازها یا مایعات قابل اشتعال استفاده نکنید.

ارسال دیدگاه