انواع قلم مو رنگ

انواع قلم مو رنگ

نقاشی، یکی از اولین مهارت هایی بود که بشر آن را بوجود آورد و در طول تاریخ، پیچ و تاب‌های زیادی داشت. به صورتی که سبک‌های مختلفی از آن ابداع و وسایل مختلفی برای آن ساخته شد. یکی از ابزارالات قدیمی و شناخته شده برای انواع سبک نقاشی، قلم مو رنگ است.

این قلموها برای نقاشی بر روی بوم و دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرند و در هر شرایطی باید بر اساس سطح نیاز، مدل مناسبی را انتخاب و استفاده کرد.

انواع قلم مو رنگ

قلم مو رنگ

قلمو یا قلم مو رنگ نوعی قلم مو است که برای برداشتن و اعمال رنگ و جوهر بر روی سطوح مختلف استفاده می‌شود. قلم مو رنگ از قرار دادن برس از جنس مو یا پلاستیک برروی پایه‌ای از جنس چوب یا پلاستیک به وجود می آید و بسته به نوع استفاده، سایز بندی و جنس‌های مختلفی دارد. انتخاب قلم مو رنگ مناسب باعث تسهیل نقاشی شده و می‌تواند بر اساس جنس، شکل و اندازه، به خلق انواع بافت و آثار هنری در سبک‌های متفاوت کمک کند. پس خیلی مهم است که برای هر نقاشی، قلم مو رنگ متناسب با آن را پیدا و تهیه کرد.

قلم مو رنگ اولیه

قلم مو رنگ حدود 2.5 میلیون سال پیش برای اعمال پیگمن یا رندانه‌های رنگی ابداع شد. قدیمی ترین قلم مو رنگ پیدا شده از جنس موی حیوانی بوده است. مصریان باستان قلم موی رنگی از جنس برگ درخت نخل بود و علاوه بر استفاده در نقاشی، استفاده زینتی هم داشت.

انواع قلم موی رنگ

به علت وجود تکنیک‌های متنوع نقاشی و سطوح مختلف برای رنگ آمیزی، انواع قلم مو رنگ وجود دارد.

قلم موی دیواری: قلم موی دیواری ابزاری مناسب برای رنگ آمیزی سطوح صاف و وسیع است و برای انواع رنگ‌ها قابل استفاده است.

انواع قلم مو رنگ

قلم موی گرد: این نوع قلم مو رنگ سر نوک تیز و مرتب دارد و برای نقاشی های ظریف به کار می‌رود.

blank

قلم موی کج: این قلم مو رنگ برس یک دست کج دارد و برای رنگ کردن و اضافه کردن جزِییات استفاده می‌شود.

انواع قلم مو رنگ

قلم موی لاینر یا شاخه زن: قلم مو رنگ باریکی است که سر تیز تری نسبت به قلم موی گرد دارد.

blank

قلم موی بادبزنی: برس این قلم مو رنگ حالتی شبیه بادبزن دارد؛ به طوری که لایه‌ یک نواخت برس به شکل بادبزن پخش شده است. از این قلم مو برای ترکیب رنگ‌ها و همچنین کشیدن طرح هایی مانند چمن و مو استفاده می‌کنند.

انواع قلم مو رنگ

قلم موی فیلبرت: برس این قلم مو رنگ شبیه قلم موی تخت است اما انتهای آن حالت گرد دارد و برای محو کردن رنگ‌ها هنگامی که هنوز خشک نشده‌اند، از آن استفاده می‌کنند.

blank

قلم موی ماپ(محوکن): این قلم مو رنگ، بزرگ و نرم است و قابلیت نگهداری رنگ بالایی دارد که برای سبک‌هایی از آبرنگ بسیار مناسب است. از این قلمو برای ایجاد سطوح بزرگ مانند آسمان استفاده می‌کنند.

انواع قلم مو رنگ

قلم موی برایت: این قلم مو رنگ از از تخت کوتاه‌تر بوده و برای اعمل رنگ با غلظت بالا بسیار کاربردی است.

انواع قلم مو رنگ

قلم موی اسپاتر(نقطه ای): قلم موی نوک گرد بسیار نازک که برای اضافه کردن جزییات به نقاشی‌های فوتوگرافیک استفاده می‌شود.

blank

سایز قلم مو رنگ

قلم مو رنگ هنرمندان عموما با اعداد شماره گذاری می‌شوند؛ هرچند قاعده خاصی ندارند. این اعداد در بسیاری از قلم مو رنگ‌ها از 0.2 شروع می‌شود و ممکن است تا 8 اینچ نیز باشد؛ ولی از 000 تا 20 عامیانه تر و شناخته شده تر است.

جنس برس قلم مو رنگ

همانطور که پیش تر اشاره شد سبک‌ها و تکنیک‌ها و سطوح متنوعی برای نقاشی وجود دارد. در نتیجه یک نوع قلم مو رنگ نمی‌تواند پاسخگو هنرمندان مختلف باشد؛ پس  برای انواع تکنیک‌ها و سطوح؛ قلم مو رنگ با جنس‌های مختلف ابداع شد.

برس قلم مو رنگ ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشد. به طور کلی سه نوع قلم مو رنگ داریم:

قلم مو رنگ آبرنگی که از موی سمور طبیعی یا مصنوعی و یا نایلون ساخته شده است.

قلم مو رنگ روغنی که از موی سمور و موی زبر تهیه می‌شود.

قلم مو رنگ اکرلیک که معمولا بیشترشان از موی مصنوعی ساخته می‌شود.

از موی سمور به علت نگه داری بالای آب برای تکنیک هایی که ارتباط بیشتری با آب دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید انواع قلم مو رنگ

در صورت تمایل به خرید انواع قلم مو رنگ به فروشگاه مراجعه کنید. انواع مدل‌های ذکر شده با قیمت مناسب در فروشگاه موجود هستند.

ارسال دیدگاه