خرید المنت حرارتی و ترموکوپل صنعتی با بالاترین کیفیت بازار

خرید المنت حرارتی و ترموکوپل صنعتی با بالاترین کیفیت بازار

ابزارهای حرارتی کاربرد زیادی در زندگی روزمره یا فعالیت‌های کاری و حرفه‌ای دارند. هر یک از آن‌ها نه تنها در خانه، بلکه در کاربردهای صنعتی هم مفید هستند و کار بسیاری از وسایل و تجهیزات به وجود آن‌ها وابسته است. دنیای حرارت، یکی از بزرگترین مرجع‌هایی است که می‌توانید برای تهیه ابزار و تجهیزات حرارتی صنعتی انواع ترموکوپل، المنت، ترموستات و تجهیزات مرتبط دیگر، به آن مراجعه کنید.

المنت حرارتی چگونه کار می‌کند؟

المنت حرارتی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اختراعات بشر در زمینه تجهیزات گرمایشی است. چراکه از این ابزار، در بسیاری از وسایل و لوازم برقی برای تولید حرارت استفاده می‌شود. نه تنها در وسایل گرمایشی و برای گرم کردن محیط، بلکه از این المنت‌ها در ساخت هر وسیله‌ای که بخواهیم حرارت بالایی تولید کند، به کار می‌رود. نمونه مهم آن لوازم خانگی و پخت و پز است که بسیاری از آن‌ها با المنت حرارتی کار می‌کنند.

امروزه در بسیاری از وسایل خانگی از جمله بخاری‌های برقی، توستر، خشک‌کن و موارد دیگر از المنت‌های حرارتی استفاده می‌شود. علاوه‌بر آن‌ها، تعداد زیادی از تجهیزات صنعتی و ابزارهای کارخانه‌ها و کارگاه‌ها هم به المنت‌های گرمایشی متکی هستند.

یک المنت حرارتی، انرژی الکتریکی را از طریق فرآیند مقاومت به گرما تبدیل می‌کند که به‌عنوان گرمایش ژول شناخته می‌شود. به این معنا که جریان الکتریکی که از درون المنت عبور می‌کند، با مقاومت مواجه می‌شود و در نتیجه آن، گرما تولید می‌شود. در ساختار المنت‌ها، نوعی سیم به‌کار برده می‌شود که مقاومت الکتریکی بالایی دارد و هر زمان نیروی برق از آن عبور کند، تا حد زیادی گرم شده و حرارت ایجاد می‌کند.

به‌طور معمول، المنت گرمایش از یک سیم پیچ یا نوار سیم ساخته می‌شو‌د که گرما را مانند کار یک رشته سیم داخل لامپ رشته‌ای، تولید می‌کند. جریان الکتریکی وارد المنت شده و از سیم پیچ یا نوار سیم رد می‌شود که باعث تولید گرما شده و المنت را بسیار داغ می‌کند. پس یک المنت، انرژی الکتریکی عبوری از خود را به گرما تبدیل می‌کند که در هر جهت به بیرون توزیع می‌شود.

کاربردهای المنت چیست؟

هرجا که نیاز به گرم کردن یک محیط، یک دستگاه یا تأمین حرارت برای انجام یک واکنش وجود داشته باشد، می‌توان از المنت‌ها استفاده کرد. در تولید خیلی ازلوازم خانگی مثل سشوار، چایساز و کتری‌ برقی، سماور برقی، خشک‌کن، اتو، آبگرمکن‌، سرخ‌کن، اسنک‌ساز، فر، سولاردام و… از المنت‌های حرارتی استفاده می‌شود.

اگر به کاربردهای صنعتی المنت نگاه کنیم، بازهم نمونه‌های کاربرد زیادی در کوره ذوب مواد و فلزات، صنایع تزریق پلاستیک، تجهیزات گرمایش آب و فضای استخر، تجهیزات کارخانجات صنایع غذایی، ابزارهای پخت و پز رستوران‌ها و… می‌بینیم.

معرفی انواع المنت

المنت‌های حرارتی در چندین مدل مختلف ساخته می‌شوند:

  • المنت میله‌ای
  • المنت نواری
  • المنت صفحه‌ای
  • المنت سرامیکی
  • المنت فشنگی
  • المنت فلنج‌دار
  • المنت ضد اسید

همچنین المنت‌ها را می‌توان به 2 دسته کلی المنت تک فاز و المنت سه فاز تقسیم کرد.

خرید انواع المنت حرارتی

خرید انواع المنت حرارتی

اگر المنت یک دستگاه صنعتی یا لوازم خانگی خراب شود، در بسیاری از مواقع می‌توانید المنت دیگری برای آن تهیه کنید و دستگاه مورد نظر را تعمیر کنید. روی خیلی از المنت‌های گرمایشی که در وسایل مختلف بکاربرده شده، مدل یا شماره سریال المنت نوشته شده است. با توجه به آن می‌توانید یک المنت جدید خریداری کرده و با قطعه خراب شده جایگزین کنید.

برای خرید المنت، یک مرجع مطمئن و قابل اعتماد فروشگاه دنیای حرارت است. در این فروشگاه می‌توانید انواع و اقسام مدل‌های المنت حرارتی را پیدا کرده و با خیال راحت از کیفیت بالای آن‌ها، خریداری کنید. دنیای حرارت عرضه کننده تخصصی انواع ابزار مرتبط با تجهیزات گرمایشی از جمله المنت، ترموکوپل و سنسور PT100 است. همچنین شما امکان مشورت با کارشناسان دنیای حرارت برای اطمینان بیشتر از انتخاب و خرید المنت خواهید داشت.

ترموکوپل چیست؟

ترموکوپل نوعی سنسور دما است که برای اندازه‌گیری درجه حرارت در فرایندهای صنعتی و کاربردهای علمی استفاده می‎شود. ترموکوپل یک ابزار بسیار کاربردی در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها یا حتی آزمایشگاه‌هاست. سنسورهای حرارتی ترموکوپل‌های صنعتی به‌طور گسترده در کاربردهای صنعت فرآیند استفاده می‌شوند.

ترموکوپل‌ها معمولاً با تعیین شرایط خاصی که باید تحت آن کار کنند، انتخاب می‌شوند. مثلا بازه دمایی قابل سنجش توسط هر ترموکوپل، می‌تواند متفاوت باشد. بر اساس این شرایط، و همچنین جنس فلز و آلیاژی که در ساخت آن‌ها به کاربرده می‌شود، انواع گوناگون ترموکوپل دسته‌بندی می‌شوند. انواع المان ترموکوپل حسگرهای حرارتی عبارتند از: نوع E، J، K، N، T، R، S، B.

ترموکوپل چطور کار می‌کند؟

در تولید یک ترموکوپل، دو عدد سیم که جنس آن‌ها یکی نیست، به‌کار برده می‌شود. این سیم‌ها در یک سرشان به هم متصل می‌شوند و سر دیگرشان هم آزاد است. آن سر به هم متصل شده‌ی سیم‌ها، در معرض دمایی که می‌خواهیم اندازه بگیریم (دمای محیط، مواد یا فرایندها)، قرار داده می‌شود. قسمت دیگر که آزاد است، به یک دستگاه وصل می‌شود تا دما را نشان دهد. ترموکوپل‌ها، بر مبنای اثر گرما برقی یا ترموالکتریک کار می‌کنند. بر اساس این اثر، تفاوت دمای بین یک سر سیم با سر دیگرش، باعث ایجاد یک لتاژ یا پتانسیل الکتریکی بسیار ضعیف و جزئی درون سیم می‌شود.

این مساله به نوع سیم بستگی دارد. به‌همین دلیل ولتاژ ایجاد شده در هر سیم مقدار متفاوتی است. پس اگر انتهای بهم متصل شده سیم‌ها را در معرض دما قرار داده و انتهای از هم آزاد سیم‌ها را به یک دستگاه سنجش اختلاف ولتاژ وصل کنیم، می‌توانیم میزان اختلاف پتانسیل الکتریکی بین سیم‌ها را پیدا کنیم. سپس بر مبنای نوع ترموکوپل، جنس فلزاتی که در ساخت دو سیم آن بکار رفته و اختلاف ولتاژی که به‌دست آمده، می‌توان دمای مورد نیاز را به دست آورد.

خرید ترموکوپل صنعتی با کیفیت اروپایی

خرید ترموکوپل صنعتی با کیفیت اروپایی

از انواع ترموکوپل برای سنجش دما در بخش‌های متنوع صنایع استفاده می‎شود. مثلا برای اندازه‌گیری درجه حرارت کوره‌های برقی، تجهیزات فراوری مواد غذایی، سیستم‌های کارخانجات، سیستم قطع کننده اتوماتیک گاز در وسایل گازسوز، دستگاه‌های پیشرفته صنایع نفت و پتروشیمی و خیلی موارد کاربرد دیگر از ترموکوپل‌ها استفاده می‌کنند.

برای خرید ترموکوپل از تمام مدل‌ها، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ دنیای حرارت بروید. این فروشگاه اینترنتی، دارای لیستی به روز از انواع مدل ترموکوپل و محصولات ساخت کشورهای ایتالیا، تایوان و چین است. قیمت ترموکوپل در این فروشگاه، بسیار متنوع است و سعی شده محصولاتی کاملا باکیفیت و با کارایی بالا عرضه شود.

انواع ترموکوپل سری K، J و… در مدل‌های میله‌ای، سیمی، هدمونت و غیره در دنیای حرارت ارائه می‌شوند. در این فروشگاه می‌توانید انواع ترموکوپل‌های صنعتی را پیدا کرده و با اعتماد به کیفیت بالای این تجهیزات، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    محمد :
    1 سال پیش

    سلام، سفارش عمده المنت هم قبول میکنید برای شهرستان؟

    • 1 سال پیش

      سلام
      متاسفانه در زمینه محصول فعلا فعالیت نداریم