درب سوپاپ خودرو چه وظیفه ای دارد

درب سوپاپ خودرو چه وظیفه ای دارد

درب سوپاپ، کاور یا درپوش از جمله قطعات حیاتی در اتومبیل شناخته می شود. درپوش سوپاپ را به منظور مراقبت از قطعات داخلی سیلندر و سوپاپ ها بر روی سیلندر خودرو نصب می کنند. با توجه به اینکه عوامل مختلفی مانند گرد و خاک و آلودگی ممکن است قطعات سیلندر را دچار ایراد نمایند، استفاده از کاور و درپوش برای مراقبت از آن ها ضروری است.

درب سوپاپ خودرو

اگر بخواهیم به بررسی سایر وظایف درب سوپاپ خودرو بپردازیم، متوجه می‌شویم که می‌تواند کاربردهای دیگری داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از درپوش سوپاپ این امکان را می‌دهد که برای روغنکاری منظم قطعات بتوان اقدام نمود. نوع طراحی و ساخت خودروها به شکلی است که از استانداردهای گوناگونی بهره می برند. بر روی برخی از خودروها مشاهده می‌کنیم که کاور سوپاپ آنها یک قطعه پلاستیکی نیز دارد. استفاده از این قطعه پلاستیکی بر روی کاور سوپاپ موجب می‌شود که برای منظم کردن فضای داخل خودرو بتوان اقدام نمود. فراموش نکنید که به منظور جلوگیری از پوسیده شدن قسمت های مختلف موتور باید از انواع درپوش و کاورها استفاده کرد.

وظیفه درب سوپاپ خودرو

همان‌گونه که عنوان کردیم استفاده از درب سوپاپ خودرو کاربردهای فراوانی در اتومبیل دارد. اگر به دنبال جلوگیری از خرابی قطعات داخلی سیلندر هستید و قصد دارید ار نفوذ آلودگی و گرد و خاک به درون آنها ممانعت به عمل آورید باید به دنبال خرید درب سوپاپ استاندارد باشید. به منظور روان کار کردن قطعات مختلف موتور خودرو باید به صورت منظم روغن کاری آنها را در نظر بگیرید. استفاده از کاور سوپاپ این امکان را می‌دهد که بتوان برای روغنکاری آن ها اقدام نمود. بر اساس مدل ساخت خودروهای مختلف باید برای خرید این محصول اقدام کرد. به عنوان مثال نمی توان از همه کاورها برای هر نوع ماشینی بهره برد. با توجه به اینکه در ساخت درب سوپاپ خودرو از استانداردهای گوناگونی استفاده می شود، برای خرید این قطعه باید اطلاعات کافی در خصوص آنها به دست آورید.

انواع درپوش سوپاپ

به منظور ساخت درپوش سوپاپ، تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند برای هر کدام از خودروها به صورت اختصاصی این فرآیند را طی کنند. با توجه به اینکه نوع ساخت موتور خودروها با هم متفاوت است، برای تولید کاور سوپاپ بر اساس شکل و قالب آنها اقدام می کنند. با استفاده از این محصول می توانید روی به نگهداری و مراقبت از اجزای داخلی سوپاپ بیاورید. نوع طراحی و ساخت درپوش سوپاپ به گونه‌ای صورت می‌گیرد که دارای یک محفظه مخصوص است. این محفظه مخصوص شما را یاری می کند که روغن را بتوانید به درون محفظه سیلندر سرازیر کنید.

کاور سوپاپ

با بررسی انواع درب سوپاپ متوجه می‌شویم که در ساخت آنها از مواد اولیه مقاومی استفاده می کنند. معمولا تولید کنندگان برای ساخت درب سوپاپ خودرو از پلیمر بهره می برند. پلیمری که برای ساخت این قطعه به کار گرفته می شود مقاومت بسیار بالایی از خود نشان خواهد داد. فراموش نکنید که به همراه خرید کاور سوپاپ باید واشر درپوش را نیز خریداری کنید. استفاده از واشر در کنار کاور سوپاپ به خوبی می تواند از نشت روغن بین سرسیلندر و درپوش جلوگیری نماید.

با بررسی نوع ساخت انواع درب سوپاپ می توانیم مشاهده کنیم که که این محصول علاوه بر پلیمرهای سخت با استفاده از پلاستیک با کیفیت نیز تولید می ‌شود. در کنار این موارد بهره گیری از متریال آلومینیوم نیز این امکان را میدهد که بتوان یک محصول را با کارایی و مقاومت بی نظیر تولید نمود. برای خرید کاور سوپاپ خودروهای تیبا، کاور سوپاپ ساینا و کاور سوپاپ انواع پژو سعی کنید محصولی استاندارد انتخاب نمایید.

راهنمای خرید درب سوپاپ

هنگامی که قصد خرید درب سوپاپ خودرو را دارید باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. بدون تردید در گام نخست باید با توجه به نوع خودروی خود به دنبال خرید درپوش سوپاپ باشید. توجه داشته باشید که در ساخت انواع درپوش سوپاپ و با توجه به مدل و سال تولید خودرو محصولاتی متفاوت به بازار عرضه می شود. با وجود اینکه کاربرد تمام درپوش ها به مانند همدیگر است ولی قادر نیستید که از یک درپوش خودرو دیگر برای اتومبیل خود استفاده نمایید. هنگام خرید درپوش سوپاپ خودرو سعی کنید توضیحات ارائه داده شده را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

امروزه تولید کنندگان این قطعه به جای استفاده از فلز ترجیح می دهند با بهره گیری از دانش روز از پلیمرهای سبک کمک بگیرند. پلیمرهای سبک و موادی که برای ساخت درپوش سوپاپ به کار گرفته می شوند علاوه بر وزن کمتر، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. هنگام خرید درب سوپاپ توجه کنید که در مقابل حرارت و روغن مقاوم باشد. این پایان کار نیست و با بررسی قیمت درب سوپاپ خودرو می توانید محصولی مناسب انتخاب نمایید. بسیاری از خودروهای جدید به گونه ای طراحی می شوند که هنگام خرید درپوش سوپاپ می توانید از محفظه فیلتر هوای موتور نیز مراقبت نمایید.

بهترین برندهای تولید کننده کاور سوپاپ

برندهایی که در زمینه تولید و فروش قطعات خودرو فعالیت می کنند تنوع بالایی دارند. هنگامی که قصد خرید درپوش سوپاپ خودرو را دارید، علاوه بر مواردی که بیان کردیم باید به بررسی برند تولیدکننده و کیفیت ساخت محصول بپردازید. یکی از برندهایی که در زمینه ساخت کاور سوپاپ توانسته است به خوبی عمل کند، کمپانی جک موتورز نام دارد. این برند با طراحی و فروش انواع درب سوپاپ توانسته است خود را به عنوان یکی از گزینه های موفق در این زمینه معرفی کند.

جنس درپوش سوپاپ

در کنار جک موتورز که یک کمپانی موفق در زمینه فروش درب سوپاپ شناخته می‌شود، می‌توانید از محصولات ارائه شده توسط شرکت لیفان نیز استفاده نمایید. این دو برند از جمله محبوب ترین برندهایی به شمار می روند که در زمینه تولید لوازم جانبی خودرو توانسته‌اند به خوبی فعالیت های خود را انجام دهند.

قیمت درب سوپاپ

برای تولید درب سوپاپ خودرو با توجه به نوع اتومبیل، مدل های مختلفی عرضه می شود. با در نظر گرفتن این شرایط می‌توان متصور شد که قیمت کاور سوپاپ بسته به نحوه تولید و مدل آن متفاوت است. اگر به دنبال دریافت قیمت درپوش سوپاپ هستید، توصیه ما به شما این است از یک فروشنده معتبر نیاز خود را دریافت کنید.

ارسال دیدگاه