راهنمای خرید انواع درب باک بنزین خودرو

راهنمای خرید انواع درب باک بنزین خودرو

درب باک بنزین خودرو یکی دیگر از لوازم جانبی اتومبیل بوده که در مدل های مختلف به بازار عرضه می شود. اهمیت خرید درب باک با کیفیت و استاندارد به شکلی است که عدم استفاده از محصولی مناسب می تواند مشکلاتی برای خودرو ایجاد کند. گاهی اوقات به واسطه شل بودن درب باک بنزین، چراغ آن روشن خواهد شد. علاوه بر این هنگامی که درب باک بنزین به خوبی بسته نشود، به ECU پیغام خطایی ارسال می شود. این خطا به شما بیان خواهد کرد که در سیستم بازیابی بخارات بنزین نشتی به وجود آمده است.

راهنمای خرید انواع درب باک بنزین خودرو

درب باک بنزین خودرو را امروزه کمپانی های مختلف برای محصولات خود به شکل های گوناگون روانه بازار می کنند. اگر بخواهیم به بررسی قطعات بدنه اتومبیل بپردازیم، بدون تردید درب باک را یک گزینه مهم و کاربردی نام خواهیم برد. در ابتدا و در صنعت خودروسازی هنگامی که روی به تولید اتومبیل آورده می شد، از درب های یکپارچه استفاده می کردند. با گسترش فناوری های نوین و پیشرفته، در صنعت ساخت قطعات اتومبیل به وجود آمد. امروزه میتوانید درب باک بنزین را با مدل های مختلف و تولید شده از متریال گوناگون خریداری نمایید.

اهمیت استفاده از درب باک بنزین خودرو

هنگامی که از درب باک بنزین مناسب استفاده نکنید، ممکن است در اطراف آن نشتی مشاهده نمایید. استفاده از درب باک مناسب موجب هدر رفت سوخت می شود. علاوه بر این هنگامی که از درب های غیر استاندارد بر روی باک اتومبیل خود بهره ببرید، خطاهایی در اثر نشتی بنزین به ECU ارسال می شود.

صنایع خودرویی مختلف از دیرباز تا به امروز تلاش کرده‌اند که در سیستم سوخت رسانی از محصولات استاندارد بهره ببرند. با توجه به اهمیت این قطعه جانبی از خودرو، عدم تعویض آن به هنگام شکستگی و معیوب شدن ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را برای شما به همراه بیاورد.

انواع درب باک بنزین

هنگامی که قصد دارید برای باک اتومبیل خودرو، روی به خرید درب بیاورید، با محصولات متنوع موجود در بازار مواجه خواهید شد. مجموعه‌ هایی که در زمینه تولید لوازم یدکی و قطعات جانبی خودرو فعالیت می کنند، این قطعه را نیز با استانداردهای گوناگون در دسترس مالکان اتومبیل قرار می دهند. اگر به دنبال بررسی انواع درب باک بنزین خودرو هستید، می توانید گزینه های زیر را در نظر داشته باشید.

راهنمای خرید انواع درب باک بنزین خودرو

درب بند دار ژله ای

یکی از انواع درب باک بنزین خودرو که امروزه بر روی باک خودرو مورد استفاده قرار می گیرد، درب های بندار ژله ای هستند. این نوع درب به گونه ای طراحی می شود که می تواند به راحتی از ورود گرد و غبار به درون مخزن جلوگیری نماید. علاوه بر این استفاده از درب باک بند دار ژله ای محافظت از پرکن مخزن را در قسمت بیرونی بدنه خود را به بهترین شکل انجام خواهد داد. نوع طراحی و ساخت این درب بند دار به شکلی است که در ساخت آن از یک بند حلقه ای استفاده شده است. این حلقه با قرار گرفتن بر روی قطعه پرکن هنگام سوختگیری می تواند از قسمت پرکن آویزان شود. با توجه به این طراحی، اطمینان خواهید داشت که درب باک به هیچ عنوان از خود را جدا نخواهد شد. جنس به کار رفته برای ساخت این درب باک پلاستیک بوده و کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت.

درب باک بند دار معمولی

استفاده از متریال پی وی سی می تواند در تولید درب باک بنزین خودرو محصولی با کیفیت روانی بازار نماید. درب بند دار معمولی به صورت یکپارچه و با استفاده از pvc تهیه می شود. نوع طراحی و ساخت این در به شکلی است که قسمت حلقه و بند آن مستقیما به بدنه در باک اتصال خواهند داشت. این نوع درب به خوبی می تواند از قطعه پرکن محافظت نماید. به همین علت کاربر با استفاده از آن اطمینان خواهد داشت که به داخل محفظه قاب پرکن هیچگونه گرد و غباری نفوذ نخواهد کرد. نوع طراحی و ساخت این درب به گونه ای بوده که به واسطه بهره مندی از بند و حلقه می تواند در هنگام سوخت گیری بر روی باک خودرو قرار گیرد. به همین علت نگران گم شدن این درو نیز نخواهد بود.

درب باک معمولی

انواع درب باک بنزین خودرو با استانداردها و طراحی خاص به بازار عرضه می‌شوند. درب باک معمولی نیز با دو کاربرد مهم بر روی خودروها قرار خواهد گرفت. استفاده از این درب می تواند فضای قاب و پرکن را به خوبی بپوشاند. به همین علت اطمینان خواهید داشت که از ورود، گرد و غبار به این محفظه جلوگیری خواهد کرد. با توجه به نوع ساخت این درب، عمر قطعه پرکن به خوبی افزایش خواهد یافت. قرار گرفتن درب در درون قاب پرکن می تواند به بدنه اتومبیل ظاهری زیبا هدیه دهد. با توجه به نوع ساخت این درب از دیده شدن فضای خالی محفظه قاب پرکن و قطعه به کار رفته در آن جلوگیری گیری می شود.

قیمت انواع درب باک بنزین خودرو

با توجه به نوع ساخت درب باک، قیمت آن می تواند متفاوت باشد. مجموعه هایی که در این زمینه فعالیت خود را انجام می‌دهند، تلاش کرده اند با فروش درب باک بنزین خودرو به مالکان اتومبیل اجازه انتخاب محصول متناسب با نیاز خود را بدهند. برای کسب اطلاعات از قیمت انواع درب باک بنزین خودرو می توانید از فروشگاه های معتبر نیاز خود را برطرف نمایید.

راهنمای خرید انواع درب باک بنزین خودرو

خرید انواع درب باک

اگر به دنبال خرید درب باک برای خودروی خود خود هستید، سعی کنید با بررسی کیفیت این قطعه جانبی محصولی مناسب انتخاب نمایید. با توجه به موارد عنوان شده به راحتی می توانید برای خرید محصولی مناسب اقدام کرده و روی بخرید درب باک بیاورید.

ارسال دیدگاه