آشنایی با انواع جک خودرو

آشنایی با انواع جک خودرو

انواع جک خودرو به عنوان وسایل ضروری امروزه برای تعویض لاستیک و تعمیر اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرند. بدون تردید هنگامی که اتومبیل شما در صحت و سلامت کامل قرار دارد و راه خود را ادامه می‌دهد، توجه چندانی به جک خودرو نخواهید کرد. کافیست در مسیر با خرابی اتومبیل مواجه شوید یا اینکه لاستیک ماشین معیوب شود. در این بین برای تعویض تایر و همچنین تعمیر خودرو نیاز به استفاده از جک بالابر خواهید داشت. آن جاست که پی به اهمیت یک جک با کیفیت و مناسب خواهید برد.

آشنایی با انواع جک خودرو

امروزه انواع جک خودرو با شکل های مختلف و با طراحی های خاص روانه بازار می‌شوند. در واقع می‌توان بیان کرد یکی از ضروری ترین و مهمترین ابزار به منظور تعویض لاستیک پنچر و رفع نواقص خودرو، جک هیدرولیکی یا دستی خواهد بود.

جک خودرو چیست؟

قبل از آشنایی با انواع جک خودرو بهتر است تعریفی از این محصول داشته باشیم. جک به عنوان نوعی ابزار برای بالا بردن اشیا سنگین و بلند کردن آنها شناخته می شود. امروزه نمونه‌هایی مانند جک های سوسماری، جک های دستی، جک های روغنی و جک های هیدرولیک را می توانید در بازار مشاهده کنید. استفاده از جک های هیدرولیک بر روی خودرو شما را یاری می کند تا به راحتی و با کمترین فشار بتوانید خودروی سنگین خود را بلند نمایید. در واقع نوع طراحی و ساخت جک های هیدرولیک به شکلی است که به راحتی می تواند از آنها برای بلند کردن اجسام سنگین کمک گرفت.

انواع جک خودرو کدامند؟

در تولید انواع جک خودرو مجموعه های فعال توانسته اند با توجه به استانداردهای خاص، متناسب با نیاز مشتری اقدام نمایند. با بررسی انواع جک خودرو متوجه می‌شویم که مدل های مختلفی از این محصول در بازار وجود دارند. گزینه های زیر را می توان برای خرید و استفاده بر روی اتومبیل مد نظر قرار داد.

جک هیدرولیکی روغنی

جک هیدرولیک یکی از انواع جک خودرو بوده که کاربرد فراوانی در اتومبیل ها از خود نشان می دهد. علاوه بر این در صنایع مختلف می توانید کاربردهای انواع جک هیدرولیک را مشاهده نمایید. این نوع جک به چه شکلی ساخته می شود که تعدادی پمپ می‌توانند به شما برای افزایش نیروی وارده فیزیکی کمک نمایند. کار بلند کردن خودرو با کمترین مقدار فشار توسط جک هیدرولیکی صورت می گیرد. این وسیله دارای شکل استوانه ای بوده و در درون آن دو پیستون قرار می گیرد. با استفاده از روغن و به واسطه فشار از یک پیستون می توان به پیستون دیگر نیروی مورد نظر را وارد کرد.

آشنایی با انواع جک خودرو

با بررسی ویژگی های جک هیدرولیکی خودرو متوجه میشویم که بدنه بسیار مقاوم آن می تواند فشار زیادی را تحمل نماید. این نوع جک دارای پایه تقویت شده بوده و به واسطه استفاده از پیستون های سیلندر پولیش کاری شده می‌تواند کیفیت بالایی از خود نشان دهد. نوع طراحی و ساخت جک هیدرولیکی خودرو به شکلی است که وزن بسیار کمی داشته و با ساختاری ساده می‌تواند به کار گرفته شود. انواع مختلف جک هیدرولیک امروزه برای خودرو ارائه می شود.

جک الکتریکی

جک الکتریکی یا جک برقی ماشین یکی دیگر از انواع جک خودرو محسوب می‌شود. نوع طراحی و ساخت این جعبه شکلی بوده که با وزن کم می تواند از موتور قوی موجود در آن کمک گرفته و برای بلند کردن خودرو کیفیت خود را نشان دهد. این نوع جک طراحی ساده و فشرده ای داشته و دارای ابعاد مناسبی نیز است. با توجه به استفاده از قطعات الکتریکی، کاربر به منظور بلند کردن خودرو نیاز به وارد کردن فشار نخواهد داشت. به منظور تامین نیروی مورد نیاز برای بلند کردن خودرو کافیست که از فندکی ماشین استفاده کنید.

جک دستی یا جک مکانیکی خودرو

یکی دیگر از انواع جک خودرو که مورد استفاده قرار می گیرد، جک مکانیکی است. این نوع جک که آن را با نام جک مکانیکی نیز می شناسند، برای بلند کردن اتومبیل می تواند به کار گرفته شود. باز و بسته شدن دنده، تعویض لاستیک و همچنین بلند کردن خودرو برای پیچ و مهره کردن از جمله کاربردهای جک مکانیکی یا جک دستی محسوب می‌شود. هنگامی که روی به استفاده از این جک می آورید باید بدانید که نیروی مضاعفی برای بهره گیری از قابلیت های آن خواهید داشت. فراموش نکنید که در میان انواع جک خودرو امروزه جک های مکانیکی بیش از گزینه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

جک سوسماری

اگر بخواهیم انواع جک خودرو را نام ببریم، می توانیم در دسته جک های هیدرولیک مدلی دیگر را برای شما معرفی نماییم. جک سوسماری با قدرت بسیار بالا می تواند اجسام سنگین را بلند کند. این نوع جک امروزه علاوه بر خودروها، کاربرد فراوانی در کارگاه های مکانیکی و جلوبندی سازی نیز دارد. استفاده از این جک برای بلند کردن و پایین آوردن اتومبیل با سرعت بالا مد نظر قرار می گیرد. این مدل جک های هیدرولیک به گونه‌ای طراحی می‌شوند که نیاز به مصرف انرژی بسیار پایینی برای بلند کردن اتومبیل خواهد داشت.

نکات مهم برای خرید انواع جک خودرو

اگر قصد خرید جک برای خودروی خود را دارید، سعی کنید چند نکته کاربردی را مد نظر قرار دهید. چنانچه دارای خودرو سواری با وزن کمتر از ۳ تن هستید، می توانید از جک های دستی استفاده نمایند. این نوع جک با قیمت مناسبی که دارد گزینه ای اقتصادی خواهد بود. برای خودروهای باری سبک نیز خرید جک روغنی با توان مناسب به شما توصیه می شود. چنانچه دارای خودرو نیمه سنگین هستید و وزن آن به بیش از ۱۰ تن می رسد، جک های روغنی و جک های هیدرولیکی گزینه ای مناسب برای شما هستند. در عین حال تعمیرکاران حرفه ای با خرید جک سوسماری می توانند از قابلیت های این محصول استفاده نمایند.

آشنایی با انواع جک خودرو

برند های تولید کننده انواع جک خودرو

برندهای مختلف برای تولید انواع جک اتومبیل امروزه فعالیت خود را انجام می دهند. از جمله برندهای پرفروش در این زمینه می‌توان به برند ساپکو اشاره کرد. کمپانی های ایرانی مانند مدد و جکیران نیز در چند سال اخیر توانسته اند با فروش انواع جک خودرو، محصولاتی با کیفیت را در اختیار مصرف کننده قرار دهند. فراموش نکنید که جک اتومبیل رونیکس نیز به خوبی می‌تواند دغدغه های شما را از خرید محصولی استاندارد برطرف نماید.

ارسال دیدگاه