نحوه عملکرد صفحه سنگ بر و کاربردهای آن

نحوه عملکرد صفحه سنگ بر و کاربردهای آن

در گذشته برای انجام فعالیت برش بر روی متریال مختلف با سختی ‌های فراوانی مواجه بودیم. با این حال با گسترش تکنولوژی و ساخت ابزار آلات صنعتی، امروزه به راحتی می توان با استفاده از صفحه های برش عملیات و فرآیند برشکاری بر روی وسایل و تجهیزات مختلف مانند استیل، آهن، چوب، سرامیک و سنگ را انجام داد. صفحه سنگ بر به بهترین نحو می ‌تواند جهت انجام برشکاری بر روی انواع سنگ ها به شما کمک نماید.

نحوه عملکرد صفحه سنگ بر و کاربردهای آن

با توجه به اینکه امروزه انواع صفحات برش سنگ با کیفیت بالا و در استانداردهای جهانی تولید می شوند، شما به راحتی می توانید جهت فرآیند برش بر روی انواع سنگ و سیمان روی به استفاده از آن ها بیاورید.

معرفی دیسک یا صفحه سنگ

همانگونه که ذکر شد جهت برش دادن مصالح مختلف از انواع صفحه سنگ یا دیسک استفاده می شود. این دیسک ها که معمولاً به شکل گرد و مسطح طراحی می شوند با کیفیت و قدرت فوق العاده به شما جهت برش و سنباده کردن انواع فلزات، سنگ ها، چوب و بتن کمک خواهند کرد. با توجه به اینکه در ساخت این سنگ ها چندین میلیون دانه میکروسکوپی به کار می رود، شما به راحتی می توانید جهت انجام برش یا سمباده کردن، از آن ها استفاده نمایید. به هنگام ارتباط این صفحه ها با اشیای مختلف و با استفاده از لبه های تیز میکروسکوپی، می توان وسایل مختلف را به راحتی سنباده نموده و یا در اندازه مختلف برش داد.

در حالت کلی تمام این صفحات با ساخته شدن از ذرات ریز و سایشی برای انجام فرآیند برشکاری با اصطکاک و ایجاد سایش فراوان، این روند را انجام می دهند. دقت داشته باشید که این ذرات ریز سایشی با استفاده مداوم کند شده و قابلیت برندگی و سایشی خود را از دست خواهند داد.

blank

برای ایجاد برش و سایش بر روی انواع وسایل و متریال مختلف، باید علاوه بر دستگاه های فرز استاندارد از انواع سنگ ها نیز استفاده نمود. صفحه سنگ بر نیز  به خوبی جهت برش انواع سرامیک، بتن و سنگ های مختلف، نیازهای شما را برطرف خواهد کرد.

مواد تشکیل دهنده صفحه سنگ

بسته به زمینه ای که قصد برش و سایش آن را دارید صفحات سنگ با مواد مختلف طراحی و تولید می شوند. با توجه به جنس این سنگ ها، در استفاده از آن ها، جهت برش بر روی متریال مختلف باید دقت فراوان به خرج دهید. برای برشکاری بر روی چوب  و همچنین میلگرد از صفحاتی با نام آلومینیوم اکسید استفاده می شود. علاوه بر این چنانچه قصد تیز کردن فلزات و تمیز کردن آن ها را دارید می ‌توانید روی به استفاده از صفحات کاربید سیلیکون بیاورید. برای تمیز کردن و رنگ برداری انواع وسایل نیز استفاده از صفحات سیمی کاربرد فراوان دارد.

در کنار این سنگ ها برای فرآیند برشکاری بر روی سنگ و بتن از صفحات الماسی استفاده می ‌شود. صفحه سنگ بر با ساخته شدن از مواد اولیه با کیفیت به صفحات الماسی مشهور هستند. این سنگ ها به بهترین شکل می ‌توانند فرآیند برش و سایش را بر روی سنگ، کاشی و بتن برای شما انجام دهند.

انواع صفحه سنگ بر

همانگونه که می دانید انواع صفحات آهن بر، پروفیل بر و سنگ بر به شکل های مختلف به منظور کاربرد در شرایط گوناگون طراحی و تولید می ‌شوند. صفحه سنگ نیز امروزه در قطرهای ۱۱۵ ،۱۸۰ ،۲10 و ۲۳۰ میلیمتر در دسترس شما قرار دارند. ضخامت صفحه سنگ بر نیز معمولاً بین یک و نیم میلیمتر تا ۲ و نیم میلیمتر در نظر گرفته می شود. صفحه سنگ بر و بتن بر با توجه به این که دارای لبه الماس هستند به بهترین شکل می توانند پاسخگوی نیازهای شما در این زمینه شوند. با وجود الماس بودن لبه این صفحه ها، به صورت دندانه دار و یکپارچه سگمنت می شوند.

برای انجام فرآیند برش بر روی سرامیک با استفاده از صفحه سنگ بر می ‌توان این عمل را از طریق سایش انجام داد. با توجه به فرایند سخت برش سنگ، صفحه سنگ بر نسبت به صفحات استیل بر از ضخامت بیشتری برخوردار هستند. این ضخامت موجب می شود که جهت انجام برش انواع سنگ ها به راحتی بتوانیم اقدام نماییم. توجه داشته باشید که از صفحه های سایش و ساب با ضخامت کمتر برای صفحات سنگ بر استفاده می شود.

اهمیت جنس صفحه سنگ برش

به طور کلی جنس صفحه برش برای انجام فرآیند برشکاری اهمیت فراوانی دارد. با توجه به اینکه صفحه های برش از جنس های متفاوتی تولید می شوند جهت خرید آن باید دقت فراوان به خرج داد. به همین منظور جهت خرید صفحه سنگ برش، توجه داشته باشید که بسته به نیاز خود و کار در شرایط مختلف گزینه کاربردی را انتخاب نمایید. با استفاده از صفحه سنگ بر با کیفیت می توانید فرآیند برش و سایش را به بهترین شکل و با کیفیت بهتر انجام دهید.

خرید صفحه سنگ بر با کیفیت

با توجه به اینکه امروزه برندهای مختلف انواع صفحات برش را طراحی و تولید می ‌کنند جهت خرید آن ها باید به دقت فراوان به خرج دهید. امروزه انواع صفحات برش در کیفیت های مختلف در دسترس شما قرار دارند. صفحه سنگ بر برای انجام فرآیند برش و سایش بر روی گرانیت، سیمان و سنگ با کیفیت عالی در دسترس شما قرار دارند. این صفحات ساخته شده توسط کشورهایی مانند ایتالیا و چین هم اکنون در بازار کشور عرضه می شوند. با توجه به اینکه در ساخت این سنگ ها از فرمولاسیون پیشرفته برای قسمت الماس استفاده می شود، می توانید از کیفیت بالای این سنگ ها برخوردار شوید.

blank

صفحه سنگ بر با ساخته شدن از لایه های توری فایبرگلاس با استحکام بالا و جهت استفاده توسط دستگاه های برش یا فرز در دسترس شما قرار دارند. قیمت صفحه سنگ بر نیز با توجه به کیفیت آن، برند سازنده و قطر سنگ با تفاوت هایی همراه خواهد بود.

ارسال دیدگاه