نگاهی اجمالی به خصوصیات و پارامترهای استاد بولت استیل b8

نگاهی اجمالی به خصوصیات و پارامترهای استاد بولت استیل b8

استاد بولت استیل b8

خوب است بدانید که استاد بولت استیل B8 از جمله ابزارآلات اتصالی استاندارد در صنایع فولاد و ساختمان به شمار می رود که در ساخت و ساز و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

باید بدانید که این نوع استاد بولت دارای جنسی از فولاد ضد زنگ AISI 304 یا AISI 316 می باشد و جهت وصل کردن قطعه های فلزی در بعضی از قسمت های سازه‌های فلزی، نظیر سقف عرشه فولادی، مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین لازم به ذکر است که استاد بولت استیل B8 در موقعیت هایی نظیر محیط‌های خیس و رطوبتی که نیاز به استحکام در مقابل خورده شدن و زنگ زدگی می باشد بسیار کاربردی است.

استاد بولت استیل b8 طبق استاندارد ASTM A193 ساخته می شود و خصوصیاتی نظیر استحکام زیاد در مقابل کشش، ثبات ساختاری، استحکام در مقابل خورده شدن و زنگ زدگی و توانایی جوشکاری را دارد.

به علاوه این عنصر اتصالی از جمله با اهمیت ترین ابزارات در ساخت و ساز و ساختمان سازی به شمار می آید که با وجود خصوصیات فنی و مکانیکی آن، در خیلی از قسمت های سازه‌های فلزی، نظیر سقف عرشه فولادی به کار گرفته می شود.

تفاوت های استاد بولت استیل  B8 با استاد بولت استیل B7  

تفاوت های استاد بولت استیل  B8 با استاد بولت استیل B7  

باید بدانید که استاد بولت B8 و استاد بولت B7 دو نوع استاد بولت می باشند که جهت وصل شدن قطعه های فلزی در ساخت و ساز و ساختمان سازی کاربرد دارند. همچنین این دو نوع استاد بولت دارای خصوصیات فنی و مکانیکی گوناگونی می باشند.

استاد بولت استیل B7 دارای جنسی از فولاد کربنی آلیاژی می باشد که در مکان هایی نظیر قسمت های سازه‌های فلزی در ساختمان‌ها و پل‌ها که استحکام در برابر کشش مهم است، کاربرد دارد. این نوع از استاد بولت استحکام زیادی در مقابل کشش دارد و هنگامی که در جاهای خشک و بدون رطوبت مورد استفاده قرار گیرد بسیار خوب عمل می کند و کاربرد خوبی دارد.

استاد بولت استیل B8 دارای جنسی از فولاد ضد زنگ AISI 304 یا AISI 316 است و در مکان هایی نظیر جاهای خیس و رطوبتی که استحکام در مقابل خورده شدن و زنگ زدگی مهم است کاربرد خوبی دارد. به علاوه این نوع استاد بولت استحکام زیادی در مقابل کشش و خورده شدن دارد.

پس می توان گفت که فرق مهم میان استاد بولت استیل B8 و استاد بولت استیل B7، جنس و خصوصیات شیمیایی آن ها می باشد. استاد بولت استیل B7 دارای جنسی از فولاد کربنی آلیاژی است و در مقابل استاد بولت استیل  B8 دارای جنسی از فولاد ضد زنگ AISI 304 یا AISI 316 می باشد. به علاوه استاد بولت استیل B8 استحکام زیادی در مقابل خورده شدن دارد. به طور کلی باید بدانید که استاد بولت استیل مناسب را باید بر اساس موقعیت و احتیاجات مورد نظر سازه در ساختمان سازی انتخاب کنید.

خصوصیات فنی استاد بولت استیل B8

خصوصیات فنی استاد بولت استیل B8

استاد بولت استیل B8 یک استاد بولت‌ استاندارد می باشد که در صنایع فولاد و ساختمان سازی همچون ابزار اتصالی کاربرد دارد. خصوصیات فنی استاد بولت استیل B8 در ادامه لیست شده اند.

  • جنس: دارای جنسی از فولاد ضد زنگ AISI 304 یا AISI 316
  • استاندارد: ASTM A193
  • قطر: از 1/4 اینچ تا 4 اینچ
  • طول: از 6 میلیمتر تا بیش از 300 میلیمتر
  • دیگر خصوصیات: استحکام زیاد در مقابل کشش، ثبات ساختاری، استحکام در مقابل خورده شدن و زنگ زدگی و توانایی جوشکاری.

استاد بولت استیل B8 اصولا در موقعیت هایی که استحکام در مقابل خورده شدن و زنگ زدگی مد نظر می باشد، کابرد دارد. برای نمونه، در بعضی از قسمت های سازه‌های دریایی و صنایع نفت و گاز با وجود وضعیت های آب و هوایی دشوار بسیار کاربردی می باشد.

به طور کلی استاد بولت استیل B8 دارای خصوصیات فنی و مکانیکی می باشد که در خیلی از قسمت های سازه‌های فلزی کاربرد دارد و جهت وصل کردن قطعه های فلزی در موقعیت های ویژه ای نظیر مکان های خیس و مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند.

فواید به کارگیری استاد بولت استیل  B8

فواید به کارگیری استاد بولت استیل  B8

باید بدانید که استاد بولت استیل B8 دارای بسیاری از فواید و خصوصیات فنی و مکانیکی است که باعث می شود به عنوان یک عنصر اتصالی جهت اتصال قطعه های فلزی در صنایع فولاد و ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرد. فواید استاد بولت استیل  B8 در زیر بیان شده اند:

  1. استحکام در مقابل خورده شدن و زنگ زدن: استاد بولت استیل  B8 دارای جنسی از فولاد ضد زنگ AISI 304 یا AISI 316 می باشد و در نتیجه استحکام زیادی در مقابل خورده شدن و زنگ زدن دارد. پس در کل می توان گفت در موقعیت هایی که قطعه های فلزی در جاهای خیس و رطوبتی هستند استاد بولت استیل B8 کاربردی و مفید می باشد.
  2. استحکام زیاد در مقابل کشش: استاد بولت استیل B8 استحکام بسیار زیادی در مقابل کشش دارد. در نتیجه به عنوان عنصر اتصال جهت وصل شدن قطعه های فلزی با بار زیاد نظیر سازه‌های فلزی کاربردی و مفید می باشند.
  3. ثبات ساختاری: استاد بولت استیل B8 ثبات ساختاری زیادی دارد و در نتیجه در موقعیت های تنش و لرزش قوی کاربردی و مفید می باشد.
  4. توانایی جوشکاری: استاد بولت استیل B8 توانایی جوشکاری خیلی خوبی دارد و به آسانی با جوشکاری قادر می باشند تا آن را به قطعه های فلزی دیگر وصل کرد.
  5. کاربرد راحت: استاد بولت استیل B8 دارای ساختار ساده ای می باشد و بنابراین نصب و استفاده از آن خیلی راحت است.

به طور کلی استاد بولت استیل B8 دارای فواید و خصوصیات فنی و مکانیکی بسیاری است که به عنوان یک عنصر اتصال قطعه های فلزی در صنایع فولاد و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در مورد هرکدام از موارد بیان شده سوال و یا نظری داشتید در بخش نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید. ازینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

ارسال دیدگاه