سطل پلاستیکی چیست و کاربردهای آن کدامند؟

سطل پلاستیکی چیست و کاربردهای آن کدامند؟

مقدمه: پلاستیک به عنوان یکی از پرکاربردترین مواد برای ساخت انواع وسایل و تجهیزات به کار برده می شود. سطل پلاستیکی به منظور نگهداری از مواد و جابجایی آن ها علاوه بر منازل در بسیاری از مشاغل و مکان های صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سطل پلاستیکی در اندازه های مختلف و با کیفیت متفاوت تولید می شود.

سطل پلاستیکی چیست و کاربردهای آن کدامند؟

امروزه پلاستیک به عنوان جزئی لاینفک از زندگی انسان محسوب می ‌شود. تجهیزات و وسایل بسیاری به منظور کاربرد در شرایط مختلف، از پلاستیک طراحی و تولید می ‌شود. تولیدکنندگان در زمینه های مختلف از این متریال به منظور ساخت وسایل متعدد بهره می برند. به همین منظور کاربرد پلاستیک را در حوزه ‌های مختلف می ‌توان مورد بررسی قرار داد. یکی از پرکاربردترین محصولات تولید شده توسط پلاستیک، سطل پلاستیکی است. کاربرد فراوانی که استفاده از سطل پلاستیکی در منازل، ادارات، کارخانجات و مکان های صنعتی دارد موجب می ‌شود که این فراورده پلاستیکی در اندازه های مختلف طراحی و تولید شود.

سطل پلاستیکی چیست و کاربردهای آن کدامند؟

بسته به نیاز شما در طرح، شکل و اندازه مختلف، سطل پلاستیکی تولید می ‌شود نسبت به سایر سطل های تولید شده، استفاده از سطل های پلاستیکی می تواند مزیت بیشتری برای شما داشته باشد سطل های پلاستیکی در عین حالی که با کیفیت بسیار بالا تولید می شوند، دارای وزنی سبک جهت جابجایی خواهند بود ویژگی که بسیار مورد توجه افراد و مصرف کنندگان قرار می گیرد.

سطل پلاستیکی چیست؟

سطل پلاستیکی به سطل هایی گفته می شود که به منظور جمع آوری زباله، جمع کردن مواد قابل بازیافت و همچنین جابجایی مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سطل پلاستیکی با کیفیت های مختلف در اندازه ها و طرح های گوناگون طراحی و تولید می شود. بسته به نیاز مشتریان از نظر کاربرد، حجم و کیفیت سطل های پلاستیکی در اختیار آن ها قرار داده می شود. صنایع و مشاغل زیادی به شکل گسترده روی به استفاده از سطل پلاستیکی آورده ‌اند. امروزه در بسیاری از منازل، ادارات، کارخانجات سوپرمارکت ها و اماکن تجاری و صنعتی می توان نمونه هایی از سطل های پلاستیکی را برای کاربری های مختلف مشاهده نمود.

کاربردهای سطل پلاستیکی

با توجه به نوع طراحی سطل های پلاستیکی، از آن ها در مشاغل مختلف و برای مصارف گوناگون استفاده می ‌شود. علاوه بر استفاده از سطل پلاستیکی در منازل، امروز برای جابجایی و نگهداری رنگ، حبوبات، گریس، ماست و پاستیل نیز از سطل های پلاستیکی استفاده می شود در سوپرمارکت ها علاوه بر مواردی که بیان کردیم، برای نگه داشتن پنیر نیز از سطل های پلاستیکی بهره می برند. مشاغلی مانند مکانیکی و همچنین گلخانه، نیاز مبرم به سطل پلاستیکی جهت استفاده خواهند داشت.

انواع سطل پلاستیکی

با توجه به نیاز افراد در مشاغل و برای کاربردهای گوناگون، سطل های پلاستیکی در طرح ها و اندازه های  مخترع طراحی و در اختیار آن ها قرار می گیرد. با این حال در بین انواع سطل های پلاستیکی تولید شده، نوع چهارگوش و دایره ای بیشترین کاربرد را دارند. از نظر حجم و کیلو نیز مشتریان با بررسی انواع سطل ها، گزینه کاربردی را انتخاب خواهند کرد.

از چند منظر می توان انواع سطل های پلاستیکی را تقسیم بندی نمود. با توجه به شکل ظاهری، حجم سطل ها و مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن، سطل های پلاستیکی را دسته‌ بندی می ‌کنند. در تقسیم بندی سطل پلاستیکی از نظر شکل ظاهری می ‌توان آن ها را به چهار دسته دایره ‌ای، مربع، مستطیلی و بیضی تقسیم بندی نمود.

در تقسیم بندی از منظر حجم و اندازه نیز سطل ها در اندازه های بسیار کوچک برای مصارف خانگی تا حجم های بسیار بالا در مصارف صنعتی طراحی و تولید می‌ شوند. سطل مورد استفاده با توجه به حجم مورد نظر می تواند نیازهای کاربران را پاسخگو باشد. سطل های پلاستیکی حجم بالا را با نام سطل پلاستیکی صنعتی نیز می شناسند.

مواد اولیه ساخت سطل پلاستیکی

نوع دیگری از دسته بندی سطل های پلاستیکی به کیفیت متریال و مواد اولیه ساخت آن برمی ‌گردد. امروزه سطل های پلاستیکی در چند کیفیت و با مواد اولیه مختلف طراحی و تولید می شوند. با این حال بیش از ۹۰ درصد بازار امروزه از سطل های پلی اتیلن سنگین استفاده می کنند. کارخانه های تولید سطل پلاستیکی با گستردگی فراوانی که دارند روی به طراحی و تولید انواع سطل ها آورده اند. امروزه با استفاده از پلاستیک بازیافتی و پلاستیک مرغوب بسیاری از وسایل مورد نیاز تولید می شوند. با توجه به اینکه استفاده از مواد بازیافتی می ‌تواند توجیه اقتصادی بیشتری برای کشور و خانواده ها داشته باشد، استفاده از این مواد اولیه می‌تواند مقرون به صرفه باشد.

blank

با توجه به تمام شرایطی که بیان کردیم و انواع مختلف سطل های پلاستیکی، بسته به نیاز خود باید سطل مورد نظر را خریداری نمایید.

مزایای استفاده از سطل پلاستیکی

با توجه به نوع طراحی و تولید سطل های پلاستیکی، استفاده از آن ها می تواند مزایای متعددی برای کاربران داشته باشد. تولید شدن از مواد اولیه ارزان موجب می ‌شود که یک محصول با کیفیت و قیمت مقرون به صرفه داشته باشید. علاوه بر این برای کاربردهای متفاوت و در شرایط گوناگون می توان از سطل های پلاستیکی استفاده نمود. از مزایای دیگر استفاده از سطل پلاستیکی مقاومت بالا در برابر شرایط اسیدی، قلیاها، آب و سایر مواد شیمیایی خواهد بود.

blank

سطل های پلاستیکی به عنوان یک عایق حرارت و همچنین غیر رسانای الکتریسیته، بهترین گزینه جهت استفاده در صنایعی که سروکار با لوازم الکتریکی دارند خواهد بود. با توجه به اینکه سطل پلاستیکی را می ‌توان از مواد قابل بازیافت تولید کرد، با قیمت مناسب می توان بر حسب نیاز گزینه مورد نظر را خریداری نمود.

قیمت سطل پلاستیکی

با توجه به شرایطی که بیان کردیم سطل های پلاستیکی در طرح ها و اندازه های مختلف و با متریال و مواد اولیه متفاوت ساخته می شوند. شرایطی که موجب می شود قیمت سطل پلاستیکی نیز با تفاوت ‌هایی مواجه شود. با توجه به اندازه و کیفیت سطل خریداری شده، تفاوت هایی در هزینه ‌های پرداختی برای شما وجود خواهد داشت.

خرید سطل پلاستیکی

امروزه سطل های پلاستیکی با کیفیت مختلف در کشور ما تولید شده و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. چنانچه قصد خرید سطل پلاستیکی را دارید باید متناسب با نیاز خود و مکان مورد استفاده، روی به خرید گزینه مورد نظر آورید. مجموعه ما با فراهم کردن شرایطی انواع سطل های پلاستیکی را با کیفیت مختلف به شما ارائه می دهد. چنانچه قصد خرید سطل پلاستیکی را دارید می توانید از خدمات مجموعه ما استفاده نمایید. علاوه بر کیفیت بالایی که سطل های ارائه داده شده توسط ما دارند، قیمت مناسبی نیز برای خرید از شما دریافت خواهد شد.

ارسال دیدگاه