هر آنچه در مورد صفحه برش آهن باید بدانید

هر آنچه در مورد صفحه برش آهن باید بدانید

به لطف گسترش تکنولوژی و ساخت تجهیزات و ابزار آلات پیشرفته، امروزه به راحتی می توان انواع ورقه های آهنی و تیرآهن را مورد برش قرار داد. به همین منظور و برای انجام فرآیند برش آهن آلات، با استفاده از دستگاه فرز آهن و همچنین استفاده از صفحه برش آهن، به راحتی می توان اقدام نمود.

در گذشته انجام فرایند برشکاری بر روی ورقه های آهنی، انواع پروفیل، تیرآهن و پلیت های آهنی به سختی به سختی انجام پذیر بود. با این حال امروزه و با گسترش تولید و استفاده از ابزارآلات کاربردی و پیشرفته، می‌ توان این فرآیند را در کمترین زمان انجام داد. صفحه برش آهن یا صفحه آهن بر با ایجاد شدن از ذرات ریز فشرده، به شما این امکان را می دهد که با استفاده از دستگاه فرز، بتوان برشکاری بر روی انواع ورقه های آهنی را با استفاده از اصطکاک تماس ایجاد نمود.

هر آنچه در مورد صفحه برش آهن باید بدانید

با توجه به نیاز فعالان این حوزه به صفحات برش آهن با کیفیت بالا، امروزه برندهای مختلف با کیفیت های گوناگون، روی به طراحی و تولید انواع صفحه برش آهن آورده‌ اند. این صفحات در سایزهای مختلف در دسترس کاربران قرار می گیرند.

نحوه عملکرد صفحه برش آهن

همانگونه که بیان کردیم صفحه برش آهن از دانه های ریز سایشی ایجاد می شود. جهت انجام فرآیند برش، بر روی انواع آهن آلات، هنگام چرخش صفحه با سرعت زیاد توسط دستگاه فرز، این صفحه به قطعات مورد نظر برخورد خواهد کرد. با توجه به اصطکاک و سایش فراوانی که این دستگاه با استفاده از صفحه آهن بر ایجاد می کند، به بهترین شکل عملیات برش کاری انجام می پذیرد.

پس از تماس صفحه با قطعه و وسیله مورد نظر، دانه‌ های سایشی که صفحه برش آهن را تشکیل داده اند از آن جدا خواهند شد. این دانه ها به شکل کاملاً تیز و در اثر برخورد با اشیای مورد نظر، فرآیند برش را به بهترین نحو انجام خواهند داد. توجه داشته باشید که انواع صفحه های برش را می توانید بر روی دستگاه های مینی فرز و دستگاه فرز و همچنین دستگاه های پروفیل بر نصب نمود.

جنس صفحه آهن بر

به طور کلی تمام صفحات برش از متریال مختلف، به منظور عملکرد مناسب جهت کار در شرایط گوناگون برخوردار هستند. معمولاً صفحه های برشی از دانه‌ های سایشی و چسب به علاوه رزین تشکیل می شوند. برای تعیین و بررسی کاربرد اصلی صفحات برش می توان نوع و اندازه دانه های سایشی رزین و همچنین نوع چسب به کار برده در ساخت صفحه را بررسی نمود. معمولاً صفحه های برشی متشکل از آلومینیوم و زیرکونیوم، کاربید سیلیکون و سرامیک اکسید آلومینیوم ایجاد می شوند.

با این حال جهت تولید صفحه برش آهن با استفاده از دانه اکسید آلومینیوم به بهترین شکل، محصولی با کیفیت و استاندارد جهانی ایجاد می شود. علاوه بر این چنانچه قصد لایه برداری و برش از فولادهای سخت را دارید، صفحات ایجاد شده توسط دانه اکسید آلومینیوم و زیرکونیوم در دسترس شما قرار دارند.

چنانچه قصد لایه‌ برداری از فولاد سخت و همچنین برش انواع پلاستیک و لاستیک و مواد غیر آهنی را داشته باشید نیز از صفحه با متریال کاربید سیلیکون استفاده می‌ شود.

در عین حال با توجه به سخت بودن فلزات و انجام عملیات برش و لایه برداری آن ها، قویترین دانه سایشی جهت ساخت صفحات آن به کار برده می شود. برای تولید صفحه برش آهن و فلزات سخت از سرامیک اکسید آلومینیوم استفاده خواهد شد.

سایزهای موجود برای انواع صفحه برش

برای تولید صفحات برش از سایزهای مختلف با قطرهای گوناگون استفاده می‌ شود. با این حال از جمله استانداردهای ایجاد شده در صفحه های برشی می توان به صفحاتی با قطر ۱۱۵ و ۱۲۵ و ۱۵۰  ۱۸۰، ۲۱۰، ۲۳۰، ۲۵۰، 300 و 350 اشاره کرد. دقت داشته باشید که با توجه به متریال برشی، صفحات برش باز سایزهای گوناگون در دسترس شما قرار دارد.

علاوه بر این صفحه های برش در ضخامت های گوناگون و به منظور انجام عملیات برشکاری تولید می‌ شوند. به‌ طور معمول صفحه هایی که جهت برش استیل طراحی می‌ شوند دارای ضخامت ۱ میلیمتر و کمتر خواهند بود. صفحه های برش آهنی معمولاً بین ۲ تا ۳ میلیمتر در دسترس کاربران قرار دارند. برخی از صفحات برای مینی فلاپ ها و سایش ها تا ضخامت ۵ میلیمتر طراحی و عرضه می شوند.

blank

صفحه آهن بر یا صفحه برش آهن نیز بسته به نیاز شما در قطرهای مختلف و با ضخامت های گوناگون در دسترس قرار می گیرد. چنانچه قصد خرید صفحه برش را دارید باید ابتدا نیاز خود را خرید صفحه بدانید.

مشخصات صفحه آهنبر

به منظور برش دادن انواع آهن آلات و مواد فولادی و همچنین شکل دادن به آن ها می توان از انواع صفحه برش سخت استفاده نمود. به همین علت به این صفحات، صفحه برش آهنی نیز می گویند. درصد بسیاری از صفحات برش آهن با طراحی و ساخته شدن در قطر ۱۸۰ میلیمتر و همچنین ضخامت کمتر از ۲ میلیمتر در دسترس شما قرار دارند. این صفحات با کیفیت بالا و کاربرد مناسبی که دارند می توانند به شما در برش انواع آهن آلات کمک نمایند.

استفاده از صفحه آهنبر برای برش پروفیل

صفحه برش آهن با قابلیت مناسبی که دارد جهت انجام فرایند برش بر روی انواع قوطی و پروفیل ها نیز کاربرد دارد. امروزه به منظور کار بر روی این مواد و همچنین انجام عملیات برش بر روی پروفیل آهنی با ضخامت کم، این صفحات در دسترس شما قرار دارند. معمولاً ضخامت صفحات برش آهن را بین ۱ تا ۲ میلیمتر در نظر می‌ گیرند.

blank

عوامل موثر در قیمت صفحه آهنبر

همانگونه که بیان کردیم صفحه برش آهن در سایزهای مختلف طراحی و تولید می شود. علاوه بر این صفحات برای کار بر روی آهن آلات مختلف و ورقه های آهنی در ضخامت های گوناگون در دسترس کاربران قرار می‌ گیرند. این عوامل می توانند بر روی قیمت صفحه برش آهن تاثیرگذار باشند. از دیگر عوامل موثر بر قیمت صفحه آهن بر می توان به برند سازنده اشاره کرد. امروزه صفحات برشی تحت استانداردهای مختلف و با برندهای گوناگون تولید و به بازار عرضه می شوند.

ارسال دیدگاه