هر آنچه که در خصوص فرش و قالیچه و تفاوت آن ها باید بدانید

هر آنچه که در خصوص فرش و قالیچه و تفاوت آن ها باید بدانید

فرش و قالیچه را می توان از مهمترین عناصر دکوراسیون و اصلی ترین المان ها برای هر خانه در نظر گرفت. جدای از اینکه با خرید قالی با کیفیت می توانید به مدت زمان زیادی از قابلیت‌ های آن کمک بگیرید، با انتخاب درست قادر هستید به شکل گیری دکوراسیون و زیبایی فضای خانه کمک فراوان نمایید. به همین دلیل می توان بیان کرد که در انتخاب و خرید فرش باید نهایت دقت به خرج داده شود. امروزه انواع فرش ماشینی و دستباف و انواع قالیچه ها با کیفیت بالا در بازار عرضه می شوند.

انواع فرش و قالیچه

هنگامی که به دنبال خرید فرش ماشینی می روید یا قصد دارید روی به خرید قالی دستباف بیاورید، با محصولات متنوعی در بازار مواجه خواهید شد. با این حال با توجه به تفاوتی که در نوع ساختار انواع قالی و قالیچه وجود دارد باید بتوانید انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

تفاوت فرش و قالی در چیست؟

بخش زیادی از افراد تفاوت فرش و قالی را نمی دانند. در حالت کلی تمام کفپوش هایی که بر روی زمین قرار می گیرند و بافتنی هستند را فرش می نامند. در این بین فرش شامل انواع قالی و قالیچه بوده و از گلیم و جاجیم نیز می توان در این دسته نام برد.

در این میان فرش های دارای پرز را قالی می نامند. چنانچه متراژ قالی خریداری شده کم باشد، به آن قالیچه گفته می‌شود. معمولا قالیچه به فرش هایی اطلاق می شود که دارای مساحت کمتر از ۶ متر هستند. در این بین باید بدانید که می توانید از انواع قالیچه استفاده نمایید.

انواع فرش و قالیچه

انواع فرش و قالیچه می‌ توانند برای تکمیل دکوراسیون داخلی و ایجاد فضایی خاص انتخاب شوند. فرش های ایرانی و فرش های پلی استر را می توان از جمله پرفروش ترین گزینه های موجود در بازار نامید. علاوه بر این فرش های خاب حلقه ای و فرش های مخملی نیز با توجه به کیفیت بالایی که دارند، این روزها مدنظر قرار گرفته اند. فراموش نکنید در هنگام خرید قالی و قالیچه باید متناسب با سبک زندگی خود و همچنین نوع دکوراسیون داخلی منزل، انتخابی کاربردی انجام دهید.

انواع فرش ماشینی کدامند؟

هنگامی که به دنبال خرید انواع فرش ماشینی می روید باید با توجه به مدل های متفاوتی که در بازار عرضه می شوند، آمادگی داشته باشید انتخابی کاربردی انجام دهید. طبیعی است انواع فرش ها هر کدام دارای ویژگی های خاصی باشند. به عنوان مثال فرش ماشینی اکریلیک از جمله پرفروش ترین گزینه های موجود در بازار شناخته می‌شود. فرش های اکلیلی که دارای ماندگاری و دوام بالایی بوده و می توان تا سال ها از آن ها استفاده کرد. فراموش نکنید قیمت فرش ماشینی اکریلیک به واسطه ویژگی های مثبتی که دارد نیز زیاد است. در عین حال فرش ماشینی پلی استر نیز به واسطه زیبایی و درخشندگی خاصی که دارد، می‌ تواند برای تجهیزات دکوراسیون داخلی منزل انتخابی ایده‌آل شناخته شود.

انواع فرش ماشینی

اگر از جمله افرادی به شمار می‌روید که نسبت به پرز قالی و فرش حساسیت دارید و از آلرژی رنج می برید، بهتر است که روی به خرید فرش پلی استر بیاورید. فرش های پلی پروپیلن نیز از جمله گزینه هایی هستند که می توانند انتخاب کاربردی باشند.

نکات مهم برای خرید فرش و قالیچه

انواع فرش های دستباف با کیفیت بسیار بالا در بازار عرضه می‌شوند. هنگامی که به دنبال خرید فرش و قالیچه می روید باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. یکی از مهمترین موارد، نوع بافت فرش است. با توجه به اینکه فرش دستباف و ماشینی با مدل های مختلف و طرح های متفاوت در بازار عرضه می شوند، انتخاب خود را در این زمینه به درستی انجام دهید. علاوه بر این نوع الیاف به کار رفته و جنس فرش نیز می توانند در انتخاب شما موثر باشند. اگر به دنبال خرید فرش لوکس و گرانقیمت هستید، فرش های ابریشم به شما توصیه می شوند. نرمی فوق العاده و ظرافت بسیار بالای فرش های ابریشمی به شما کمک می‌کند که بتوانید انتخابی کاربردی انجام دهید.

این پایان کار نیست و هنگام خرید انواع فرش و قالیچه سعی کنید شانه و تراکم آنها را نیز در نظر بگیرید.

رنگ های مورد استفاده در قالی و قالیچه

برای بافت انواع قالی و قالیچه از رنگ های مختلفی استفاده می شود. فرش های دستی را با ترکیبات گیاهی می توان بافت. در کنار مزایایی که رنگ های گیاهی دارند، دارای معایبی نیز هستند. از جمله رنگ های گیاهی که برای بافت فرش و قالیچه به کار می روند، می توان به رنگ روناس اشاره کرد. علاوه بر این رنگ های طبیعی دارای دو منشاء دیگر یعنی جانوری و فلزی نیز هستند. هر کدام از این مدل رنگ ها نیز دارای ویژگی های خاص خواهند بود. سعی کنید در خرید قالی و قالیچه نوع رنگ به کار رفته را در نظر بگیرید.

انواع قالی دستباف از نظر جنس نخ

به مانند فرش های ماشینی، چنانچه قصد خرید قالی دستباف را دارید با چند مدل متفاوت از این محصول مواجه می شوید. به عنوان مثال قالی های پشمی دستباف از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در مقایسه با قالی های دیگر، قالی های پشمی دوام بیشتری داشته و در جذب رطوبت نیز قدرت بالاتری دارند. ویژگی این قالی ها بسیار زیاد بوده و نسبت به مدل های دیگر دارای قیمت مناسب تری است. در طرف مقابل قالی های چله پشم نیز با ضخامت کمتر و وزن سبکتر می توانند انتخاب شوند.

قالی دستباف

اگر به دنبال خرید قالی دستباف گرانقیمت هستید، می توانید به سراغ قالی های ابریشمی بروید. این مدل از قالی های دستباف ارزش هنری بسیار بالایی داشته و با توجه به ظرافت و سختی به کار رفته برای ساخت آنها می‌توانند فضایی منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی به وجود بیاورند.

دلیل تفاوت قیمت انواع فرش و قالیچه

انواع فرش و قالیچه هر کدام با کیفیت متفاوت در بازار عرضه می‌شوند. در این میان متخصصان فرش و قالیچه، فاکتورهای مختلفی برای قیمت‌ گذاری این محصولات مد نظر قرار می دهند.

بر اساس رنگ هایی که برای ساخت انواع فرش و قالیچه به کار رفته می شود، قیمت گذاری آنها متفاوت است. علاوه بر این نقش قالی، نوع و جنس نخ به کار رفته و تار و پود آنها نیز می‌ توانند از جمله فاکتورهایی به شمار روند که در قیمت گذاری موثر باشند. درشت بودن یا ریز بودن بافت قالی و قالیچه را می توان سایر موارد در این زمینه نام برد.

ارسال دیدگاه