همه چیز درباره ترولی

همه چیز درباره ترولی

از گذشته تا به امروز ابزارآلات برای ساده‌تر کردن امور، به کمک انسان آمده اند. یکی از این ابزارهای کاربردی،‌ ترولی نام دارد. این وسیله یک سبد چرخدار است که برای حمل بار از آن استفاده می‌شود. این چرخ دستی می‌تواند باعث افزایش سرعت روند کار، بالابردن توان کاری و ایجاد نظم شود. این ابزار در اشکال مختلفی طراحی شده‌اند، که هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند. در ادامه یک تعریف کلی در مورد این وسیله در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با کارایی و مزایای آن بیشتر آشنا شوید. سپس به بررسی انواع مختلف این دستگاه و تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

همه چیز درباره ترولی

ترولی چیست؟

این دستگاه، یک چرخ دستی حاوی سبد و چند چرخ است که برای حمل و نقل ابزار و جابه‌جایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.‌ ترولی در لغت به معنای وسیله‌ی چرخ‌داری است که نیروی محرک آن می‌تواند توسط انسان و یا وسایل نقلیه‌ مختلف باشد. امروزه این دستگاه کاربردهای زیادی در ادارات، آرایشگاه‌ها، بخش‌های صنعتی، فروشگاه‌ها و… دارد. این ابزار در گذشته به شکل ساده‌تری مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی به شکل پیشرفته‌تری ارائه شد. استفاده از این دستگاه مزایای فراوانی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

مزایا

  • افزایش امنیت
  • افزایش سرعت کار
  • رعایت بهداشت
  • حمل و نقل راحت
  • بالابردن توان کار
  • مدیریت راحت‌تر خدمات
  • حمل بار در حجم بالا
  • حفظ پرستیژ کاری
  • افزایش نظم
  • صرفه جویی در هزینه‌ها و کاهش نیروی انسانی

متریال مورد استفاده

این ابزار از جنس‌های مختلفی ساخته شده اند که هر کدام جهت کاربری خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. متریال مورد استفاده در ساخت این چرخ دستی‌ها شامل موارد زیر است.

  • استیل
  • پلاستیک
  • فایبر گلاس
  • پلی اتیلن
  • آنتی باکتریال

همه چیز درباره ترولی

انواع‌ ترولی

ترولی یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهای کاربردی است که در انواع مختلفی ساخته شده است. این ابزار بر اساس کاربردی که دارند، دسته بندی می‌شوند.

ترولی نظافتی

این مدل یکی از ساده‌ترین نوع ‌ترولی‌ها می‌باشد که به منظور سهولت در انتقال ابزار نظافتی استفاده می‌شود. این مدل توانایی نگهداری سطل آب را دارد و آب کثیف و تمیز را از یکدیگر جدا می‌کند. از این دستگاه برای نظافت محیط‌های اداری، پاساژها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و غیره استفاده می‌شود. نوع کوچک‌تر آن نیز وجود دارد که تنها قابلیت نگهداری سطل و طی را دارد.

ترولی بیمارستانی

نوع بیمارستانی آن از تجهیزات کاربردی مراکز خدمات درمانی می‌باشد. این ابزار در بیمارستان برای حمل و نقل، نگهداری سرم و دستگاه تنفس، چیدمان ابزار در اتاق عمل، نگهداری داروها و نظافت مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این مدل از مواد آنتی باکتریال می‌باشد تا از انتشار میکروب در این مراکز درمانی جلوگیری کند. نوع نظافتی آن دارای سطل‌های تفکیک زباله، سطل آب، طی و محفظه مواد شوینده می‌باشد.

ترولی خدماتی

از این ابزار بیشتر در مراکز خدماتی مانند آرایشگاه، فروشگاه، هتل‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شود. این مدل برای جابه‌جایی چمدان در هتل‌ها سرو غذا در رستوران‌ها، حمل خرید مشتریان در فروشگاه، حمل بار و نگهداری لوازم مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع ‌ترولی‌های خدماتی شامل موارد زیر است.

مخصوص حمل چمدان

این ابزار جهت حمل بار مسافران از فرودگاه تا پارکینگ، از لابی هتل تا اتاق و… استفاده می‌شود. این مدل دارای استحکام بالایی است و توانایی حمل بار تا 200 کیلو را دارد. همچنین دارای سیستم‌ترمز و ضربه گیر پلاستیکی نیز می‌باشد.

فروشگاهی

این چرخ دستی‌ها در فروشگاه‌های بزرگ جهت حمل کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار‌ها دارای چرخ و یک سبد بزرگ می‌باشد که برای سهولت خرید مشتریان طراحی شده است. این چرخ‌ها در سایزها و متریال‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

رستورانی

گاهی لازم است سرو غذا با کمک چرخ دستی‌های بزرگ انجام شود. این مدل قابلیت گرم نگه داشتن غذا را دارد و سینی‌های بزرگی به صورت چند طبقه بر روی آنها تعبیه شده است. از این ابزار جهت جمع آوری ظروف کثیف و حمل مواد در سالن‌های پذیرایی نیز استفاده می‌شود.

آرایشگاهی

از این ابزار جهت نگهداری لوازم آرایشگاهی مانند سشوار، قیچی، شانه و… استفاده می‌شود. این ابزار علاوه بر نظم دهی به لوازم آرایشگاهی، تمام ابزار را به راحتی در نزدیکی دست آرایشگر قرار می‌دهد. تعداد طبقات این نگهدارنده‌ها بر اساس کاربرد آنها تعیین می‌شود.

باربری

از این ابزار جهت حمل و نقل بار در انبارهای فروشگاهی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل دارای استحکام بالایی است و تا 500 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند. از انواع مختلف این ابزار می‌توان به مدل پله رو نیز اشاره کرد. این مدل توانایی حمل بار بر روی پله‌ها را دارد.

همه چیز درباره ترولی

ترولی، ابزاری قدرتمند و کاربردی

این چرخ دستی در واقع یک ابزار حمل بار می‌باشد که جهت افزایش توان کار در ادارات و موسسات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چرخ دستی‌ها می‌توانند نیاز همه افراد را رفع کنند و باعث صرفه جویی در هزینه‌ها و نیروی کار شوند. در این مقاله اطلاعاتی در مورد نوع‌های مختلف این ابزار قدرتمند و کاربردی ارائه کردیم تا با کاربرد آنها بیشتر آشنا شوید.

ارسال دیدگاه