آشنایی با انواع رکاب خودرو، صافکاری و تعمیر

آشنایی با انواع رکاب خودرو، صافکاری و تعمیر

رکاب خودرو که از آن به عنوان پله نیز یاد می کنند از جمله قسمت های اتومبیل بوده که در پایین کابین آن را قرار می دهند. در واقع برای اینکه سرنشینان بتوانند آسانتر به اتومبیل ورود و خروج نمایند از این بخش کمک خواهند گرفت. اتومبیل های شاسی بلند به گونه ای طراحی می شوند که رکاب آن به مانند پله مجزا بر روی آن نصب می شود. این بخش از اتومبیل های شاسی بلند تاثیر و نقش بسزایی برای ورود و خروج سرنشینان خواهد گذاشت.

رکاب ماشین

در برخی از ماشین های امروزه مشاهده می‌ کنیم که رکاب اتومبیل از جنس بدنه و بر پایه پلاستیک یا فلز و در برخی دیگر از اتومبیل ها از جنس استیل برای ساخت رکاب استفاده می کنند. با توجه به نوع ساخت رکاب خودرو نمونه های فلزی را بیشتر به صورت دستی بر روی ماشین می گذارند. در واقع اگر بخواهیم از پرکاربردترین قسمت‌ های بدنه خودرو را نام ببریم، می‌توانیم به این بخش اشاره نماییم. مشکلات زیادی مانند رنگ پریدگی، خوردگی و زنگ زدگی و شکستگی رکاب خودرو به واسطه اینکه استفاده زیادی از آن می شود، همواره پیش و روی مالکان خودرو قرار می گیرد. در این بین برای تعمیر و صافکاری رکاب خودرو باید از یک فرد وارد این کار کمک بگیرید.

رکاب خودرو چیست؟

رکاب خودرو همانگونه که عنوان کردیم قسمتی از اتومبیل بوده که سرنشینان برای ورود و خروج از آن استفاده می کنند. این بخش از اتومبیل به مانند یک پله بوده که برای وارد شدن به ماشین پای خود را بر روی آن قرار خواهید داد. در قسمت پایین کابین اتومبیل استفاده از رکاب به سرنشینان این امکان را می‌دهد که ورود و خروج آسان تری داشته باشند. امروزه در خودروهای شاسی بلند نوعی از رکاب های خاص را می توان به وفور مشاهده کرد. عموما با استفاده از فلز و پلاستیک بر پایه فلز رکاب خودرو را تولید کرده و بر روی اتومبیل ها قرار می دهند.

انواع رکاب خودرو

پیشرفت در زمینه طراحی و ساخت اتومبیل و لوازم مختلف آن موجب شده است که امروزه انواع رکاب را بتوانید با استانداردهای مختلف برای خودروهای خود خریداری نمایید. فروشگاه های مختلف با فروش رکاب اسپرت خودرو این امکان را می‌دهند که برای ایجاد ظاهری منحصر به فرد برای اتومبیل های خود بتوانید از قابلیت های آن ها کمک بگیرید. علاوه بر این به لحاظ نوع ساخت می توان انواع رکاب خودرو را در جنس های مختلف مشاهده کرد. رکاب های پلیمری با کیفیت بالا و طراحی خاص برای خودروها انتخابی مناسب خواهند بود.

در این بین انواع رکاب خودرو فلزی و پلاستیکی نیز کدام ویژگی ها و مزایای مخصوص به خود را دارند. با استفاده از مدل های خاص رکاب می توانید اتومبیل خود را به زیباترین شکل ممکن مجهز نمایید.

انواع رکاب خودرو

صافکاری رکاب ماشین

صافکاری و تعمیر رکاب خودرو از جمله سرویس‌ هایی به شمار می رود که امروزه به وفور می توانید در مراکز معتبر صافکاری آن را مشاهده نمایید. با توجه به جنس رکاب و همچنین کیفیت ساخت آن همواره در معرض آسیب قرار می‌گیرد. خدمات ارائه شده در صافکاری ها به گونه ای است که برای تعمیر این بخش از اتومبیل بالاترین سطح کیفی را ارائه می دهند. در این بین تعمیر رکاب خودرو که شامل بخش های مختلف مانند ترمیم و صافکاری آن است نیز با بالاترین سطح کیفی ارائه خواهد شد.

به طور کلی با توجه به جنس رکاب خودرو، تعمیر و صافکاری آن با دقت و تخصص بالا باید صورت پذیرد. با تخصص بالا ایرادات بوجود آمده را می توان بر روی آن برطرف نمود. استفاده از مواد پلیمری دو یا سه لایه فایبرگلاس برای ساخت رکاب ها این امکان را خواهد داد که برای تعمیر آنها بتوان عمل کرد. چنانچه آسیب های وارد شده به این قسمت از اتومبیل تنها در حد خط و خش و خراشیدگی باشند، افراد متخصص می توانند برای رفع این آسیب‌ ها از پولیش کاری استفاده نمایند.

در عین حال گاهی اوقات به واسطه عوامل مختلف، رکاب خودرو با شکستگی مواجه می‌ شود. شرایطی که نشان می دهد برای ترمیم رکاب باید از جوش پلاستیکی استفاده نمود. در این بین با استفاده از توری های پلاستیکی و همچنین چسب های مرغوب می توان به بهترین شکل ممکن برای صافکاری این قسمت از اتومبیل و تعمیر آن عمل نمود. شاید در نگاه نخست انجام این کار ساده باشد. با این حال ریزه کاری های مختلفی وجود داشته که برای صافکاری رکاب ماشین مورد توجه قرار خواهند گرفت.

صافکاری رکاب ماشین

تعویض رکاب اتومبیل

برخی مواقع ایراد رکاب خودرو به شکلی است که امکان تعمیر و صافکاری آن وجود ندارد. اگر رکاب با شدت زیاد دچار پوسیدگی شده و شکستگی آن به نحوی باشد که امکان ترمیم آن برای متخصصین و صافکار ها وجود نداشته باشد، چاره‌ ای جز تعویض آن نخواهید داشت. در واقع باید بدانید که تعویض رکاب خودرو بر روی قیمت اتومبیل شما تاثیر چندانی نخواهد گذاشت. به همین علت بهتر است برای رفع خراشیدگی و ایرادات اتومبیل خود هنگام مواجهه با مشکل در رکاب خودرو، روی به تعویض این قطعه بیاورید. فراموش نکنید که تعویض رکاب ماشین باید توسط یک فرد وارد و متخصص به این امر صورت پذیرد.

تعمیر رکاب خودرو

تعمیر رکاب خودرو که بخشی از فرآیند صافکاری آن به شمار می‌ رود برای رفع عیب و ایرادات این قسمت از اتومبیل می تواند کاربردی باشد. در واقع با توجه به اهمیت بسیار بالای این قسمت از ماشین و استفاده زیادی که از آن می شود، همواره در معرض پارگی، شکستگی و خوردگی قرار خواهد گرفت. به همین علت نسبت به قسمت های دیگر اتومبیل خراب شدن رکاب همواره مرسوم تر است. با توجه به این موارد برای تعمیر رکاب اتومبیل سعی کنید به یک مرکز تخصصی و صافکار مجرب مراجعه نمایید.

قیمت رکاب خودرو

همانگونه که عنوان کردیم، برای ساخت رکاب اتومبیل از متریال مختلفی کمک گرفته می‌ شود. گارد و رکاب اتومبیل از جمله مهمترین قطعات هستند. در این بین اتومبیل های شاسی بلند به واسطه طراحی خاصی که دارند از رکاب های منحصر به فرد استفاده می کنند. قیمت رکاب ماشین با توجه به موارد مختلفی می‌ تواند متفاوت باشد. نوع ساخت رکاب، متریال به کار رفته برای ساخت آن و کیفیت تولید از جمله گزینه‌ هایی به شمار می‌ روند که در قیمت رکاب اتومبیل می توانند تاثیرگذاری خود را نشان دهند.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    سارا :
    7 ماه پیش

    بسیار مفید و کاربردی متشکرم