آشنایی با انواع لنت ترمز و راهنمای خرید

آشنایی با انواع لنت ترمز و راهنمای خرید

لنت ترمز را می توان مهمترین قطعه در سیستم ترمز نام برد. همانگونه که می دانید یکی از مهمترین و اساسی ترین نقش ها در عملکرد یک اتومبیل را سیستم ترمز ایفا می کند. معمولا مالکان خودرو برای خرید تجهیزات این بخش از اتومبیل حساسیت بالایی به خرج می دهند. اگر به دنبال خرید لنت ترمز باکیفیت هستید باید شرایط مختلفی را در نظر بگیرید. لازمه بهره مندی از یک سیستم ترمز استاندارد و مطمئن، خرید لنت باکیفیت خواهد بود. چنانچه نتوانید از لنت‌های ترمز استاندارد استفاده کنید، در این سیستم نیز به مشکلاتی برخورد خواهید کرد. بدون تردید عدم بهره‌مندی از ترمز استاندار ممکن است شما را با خطرات جانی و مالی مواجه کند.

آشنایی با انواع لنت ترمز و راهنمای خرید

این روزها خودروسازها با بهره گیری از متریال مختلف و با طی کردن استانداردهای گوناگون توانسته اند انواع متنوعی از این محصول را به بازار عرضه نمایند. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در این خصوص به شما ارائه دهیم.

لنت ترمز خودرو چیست؟

سیستم ترمز خودرو از بخش های مختلفی تشکیل شده است. لنت ترمز از جمله مهمترین قطعات در این زمینه شناخته می‌شود. استفاده از این قطعه موجب می‌شود که اصطکاک لازم بین دیسک‌های چرخ و کاسه مهیا شده تا راننده بتواند با فشار دادن پدال برای کاهش شتاب خودرو و متوقف کردن آن اقدام نماید. معمولا قدرت سیستم ترمز نسبت به موتور آن ۱۰ برابر بیشتر در نظر گرفته می شود. اصطکاکی که میان دیسک و کاسه چرخ و همچنین لنت ترمز ایجاد می شود گرمای بسیار زیادی تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد را از خود تولید خواهد کرد. به همین علت همواره تاکید می‌شود استفاده از لنت بی کیفیت ممکن است در سریعترین زمان شما را نیاز به خرید مجدد این محصول نماید.

ویژگی های لنت ترمز مناسب

هنگامی که قصد خرید لنت ترمز را دارید باید ویژگی‌های مختلف این محصول را در نظر بگیرید. خرید یک جنس با کیفیت می تواند شما را یاری کند که یک محصول با سطح کیفی بالا انتخاب کرده و آن را بر روی اتومبیل خود نصب کنید. بدون تردید اگر در خرید لنت دقت کافی نداشته باشید، پس از گذشت چند روز سر و صدای گوش خراشی را به گوش خواهید شنید. لنت های با کیفیت می توانند طول عمر بالایی داشته باشند. به همین علت نسبت به سایر محصولات دیرتر شیشه خواهند کرد. لنت استاندارد و خوب به لنتی گفته می‌شود که تا آخر بتواند کیفیت خود را حفظ کرده و در نهایت پودر شود. این نوع محصول قادر است با افزایش عمر دیسک چرخ عملکردی مناسب و بدون سر و صدا داشته باشد. این پایان کار نبوده و خرید لنت ترمز خوب و مناسب شما را یاری می کند که یک محصول با تحمل دمای بالا را بتوانید در اختیار داشته باشید.

هنگام خرید لنت توجه کنید که بر بالاترین تکنولوژی برای ساخت آن استفاده شده باشد. این محصول قادر است برای متوقف کردن خودرو اصطکاک لازم را ایجاد نماید. فراموش نکنید قیمت لنت ترمز به عنوان یکی از ویژگی های دیگر یک لنت استاندارد و مقرون‌ به‌ صرفه می‌تواند در نظر گرفته شود.

آشنایی با انواع لنت ترمز و راهنمای خرید

اگر به دنبال خرید یک لنت با کیفیت هستید و قصد دارید به صورت مکرر از پدال ترمز استفاده کنید، خرید لنت سرامیکی را به شما توصیه می‌کنیم. معمولا از این لنت بر روی ماشین های مسابقه ای بهره می برند.

انواع لنت ترمز کدامند؟

به مانند سایر قطعاتی که خودروسازها و مجموعه های تولید کننده روانه بازار می‌کنند، در ساخت لنت ترمز نیز از استانداردهای گوناگونی بهره می برند. انواع مختلف لنت را برای استفاده بر روی خودروی خود می توانید خریداری نمایید.

لنت ارگانیک

هنگامی که صحبت از لنت ترمز ارگانیک می شود باید بدانید که همان محصولات بدون آزبست هستند. این مدل از لنت های ترمز با بهره گیری از مواد به غیر از آزبست تولید شده و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. معمولا در ساخت این دسته از لنت ها از موادی کمک گرفته می‌شود که در حین استفاده کمترین صدا را تولید کنند. به واسطه جنس خاص لنت های ارگانیک می تواند عملکرد بهتری در دمای پایین از خود نشان دهد. فراموش نکنید که اگر در دمای بالا از این لنت استفاده شود، ممکن است کیفیت کاری مناسبی نداشته باشد. در واقع می تواند از معایب این لنت ها را عملکرد نامناسب در دمای بالا و ایجاد بوی بد در این شرایط نام برد.

لنت ترمز سرامیکی

لنت ترمز سرامیکی از جمله محصولات دیگر است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع لنت به گونه‌ای طراحی شده که در شرایط آب و هوایی و جوی مختلف بتوانید عملکرد بی نظیر از آن مشاهده نمایید. علاوه بر این با توجه به استاندارد به کار رفته در ساخت لنت های سرامیکی، تغییرات دمایی و استفاده مکرر از آن هیچگونه افت کیفیتی را متوجه این محصول نخواهد کرد. راننده قادر است با خرید لنت سرامیکی اطمینان داشته باشد که از محصولی مطمئن کمک گرفته است. امروزه برای ساخت این مدل از لنت های ترمز ترکیبات مختلفی را به کار می‌گیرند. ترکیباتی که برای ساخت لنت سرامیکی مورد استفاده قرار گرفته اند علاوه بر کاهش قیمت این محصول توانسته اند عملکرد آن را بهبود بخشند.

لنت های نیمه فلزی

اگر به دنبال خرید لنت ترمز میان رده هستید، خرید این محصول را به شما توصیه می‌کنیم. بررسی نوع ساخت این مدل نشان می‌دهد که از نظر میزان سایش، ایجاد صدا و کیفیت و عملکرد می‌تواند محصولی میان رده شناخته شود. خریدار قادر است با انتخاب این محصول از نظر ویژگی های بیان شده، عملکرد قابل قبولی از آن مشاهده نماید. با توجه به قیمت لنت ترمز نیمه فلزی می توانید محصولی اقتصادی در نسبت به لنت های سرامیکی را انتخاب کنید. بد نیست بدانید که این مدل لنت ها نسبت به لنت های ارگانیک قیمت بالاتری دارند. کیفیت بالای این لنت موجب می شود که در شرایط مختلف بتوانید از قابلیت های آن کمک بگیرید.

آشنایی با انواع لنت ترمز و راهنمای خرید

زمان تعویض لنت ترمز

معمولا هنگامی که نیاز به تعویض لنت ها داشته باشید، چراغ هشدار دهنده صفحه کیلومتر روشن می شود. با این حال اگر از لنت ها صدای مختلفی به گوش می شنوید، نیاز به تعویض آنها خواهید داشت. معمولا پس از تمام شدن لنت به دلیل برخورد فلز روی فلز این صداها را خواهید شنید. سعی کنید به واسطه اهمیت بالای این قطعه بر روی سیستم ترمز، به صورت مرتب و ماهیانه آنها را بررسی نمایید.

ارسال دیدگاه